issoras Skrevet 9 timer siden #41 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Og stort sett så er det tilfeldig utført. Det er tilfeldige grupper som blir satt sammen, det er noe slags mat og lek uten et pedagogisk opplegg som skal jobbe ed samholdet i gruppa. Det holdes hjemme hos alle slags foreldre, også foreldre til barn som mobber og foreldre som har liten selvinnsikt både for egen og barnas adferd. Det er planløst og tanken er stor sett at bare i kraft av å være sammen gjør vi god forebygging. Anonymkode: 58b62...7c4 Gruppene skal ikke være tilfeldige men bevisst satt sammen. Hos oss har det hatt svært positiv effekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #42 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vennegruppe skal trumfe fritidsaktiviteter, men det fins alltid noen sånne foreldre. Lurt å spørre på forhånd hvilken dag i uka som passer for alle før man inviterer. Anonymkode: 0488f...e04 Hvorfor i alle dager skal vennegruppe trumf fritidsaktiviteter?? Begge mine barn har veldig gode venner på fritidsaktiviteter og gleder seg til hver gang! Anonymkode: fba1e...cfe 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #43 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har barn i førsteklasse, og har invitert til treff på førstkommende mandag. Fikk svar fra en mor, om at barnet ikke kunne komme, fordi de skulle i kirken. Var ikke det en rar prioritering? Anonymkode: b30d6...986 Jeg synes det er helt innenfor. Vi f.eks sa nei pga vi hadde billetter til en konsert den dagen, kjøpt for flere måneder siden. Det viktigste er å stille opp når man har mulighet. Anonymkode: c3f61...6fb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #44 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dette blir vel avsporing men jeg ser at dere krangler om vennegrupper (eller lekegrupper som det kalles her), er positivt eller negativt. Dette finnes det ikke noe fasitsvar på, for det kommer jo an på hvordan barna i gruppa kommer overens. Jeg stemte imot fordi jeg mener vi trenger ikke dette på toppen av alt annet sosialt. Men ser at min stortrives med lekegruppe. Det kan være bra for barn som ikke blir invitert med på ting, å få komme seg ut og gjøre noe sammen. Kan også slå uheldig ut så klart. Det funker bra i godt klassemiljø, og sikkert ganske dårlig der det er mobbing. Det kommer ikke på tale å ha de inn i huset, og jeg serverer ikke mat. De fleste har så langt hatt treff på lekeplasser el.lign, utendørs. Dere må ikke invitere inn på middag. Ikke alle har råd til det, meg iberegnet. Anonymkode: dfea8...76f Får ikke barna ha besøk inne? Og du har vel råd til tomatsuppe til fire ekstra barn? Anonymkode: ed8ed...c9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #45 Del Skrevet 4 timer siden Arkana skrev (10 timer siden): Vel, jeg tenker jo personlig at vennegruppe er noe som skjer så pass sjelden (i alle fall hos oss, der var man hos hver person bare én gang) at det bør trumfe både fritidsaktiviteter, kirkebesøk og annet man gjør relativt ofte, men folk har ulike prioriteringer og det må man bare akseptere. Ikke alle tenker slik. Her passa det aldri for noen de var opptatt hele uken. Ingen hadde vennegruppe og vi dropper det også. Anonymkode: 583d0...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå