AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #1 Del Skrevet 19 timer siden Jeg begynte på et nytt studie til høsten. Dette studiet har en ganske så lav poenggrense, så det er med andre ord veldig lett å komme seg inn på dette studiet. Det er veldig åpenbart at mange av de andre studentene er veldig svake elever fordi de sliter med å forstå enkle abstrakte konsepter, samtidig som at de heller ikke gidder å legge inn noe innsats i studiet. Det har vært masse gruppearbeid i løpet av dette semesteret og det har vært en...kamp. Vanligvis så har de forskjellige gruppene jeg har blitt gruppert i bestått av 6-10 stykker. De har hele tiden kun vært 2-3 stykker som faktisk gjøre noe hele tiden. De andre sitter bare på telefonen sin og prater med hverandre om masse irrelevant tull. De er ikke til å få tak i på Messenger, der det er meningen at vi skal kommunisere med hverandre. De bidrar ikke med å tilføye noe i fellesdokument i det hele tatt og mange orker ikke møte opp til dager der vi skal legge inn siste innsats eller ha en fremføring. Jeg blir så lei av at de er så tafatte. Det er slitsomt at bare jeg og én eller to andre drar lasset mens alle de andre forblir gratispassasjerer. Det skaper genuin mistrivsel for meg. I tillegg så blir jeg så lei av å være omringet av disse folkene. Jeg orker nesten ikke møte opp til forelesning lengre fordi mange prater midt i timen mens foreleseren prater - høylytt også. Noen sitter også å spiller på Nintendo Switch rett ved siden av meg. What? Her om dagen var det også en fyr som spurte midt i timen: "Er det printere her på skolen?". JA! Det er selvfølgelig printere på en universitetet. Massevis. Hvorfor er dette i det hele tatt noen du spør om? Jeg vet at det kan høres nedlatende ut, men jeg blir så lei av å bli omringet av disse folka. Jeg er for all del ikke noe geni selv, mange av disse studentene får meg til å føle meg som det. Jeg savner å kunne samarbeide og ha en samtale med noen som faktisk virker litt oppegående. Jeg mistrives oppriktig i dette studiet på grunn av dette. Jeg skulle ha søkt noe annet og vurderer til og med å gjøre det, men er ikke sikker enda. Anonymkode: 1976a...ea0 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #2 Del Skrevet 19 timer siden Dette er et deg problem. Lykke til i livet! Håper du finner ut av det. Anonymkode: 0bd64...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #3 Del Skrevet 19 timer siden Første halve året mitt på universitet var også sånn. De fleste sløvere enn på vgs 😄 Hvurderes dere på studiet? Er det også grupper, eller individuell eksamen? Du får fokusere på de som har evner og fokus på nivå med deg. Ofte på universitetet er printere gjemt bort i et rart rom, så jeg skjønner at folk lurer på om de finnes. Anonymkode: 75771...c46 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #4 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Første halve året mitt på universitet var også sånn. De fleste sløvere enn på vgs 😄 Hvurderes dere på studiet? Er det også grupper, eller individuell eksamen? Du får fokusere på de som har evner og fokus på nivå med deg. Ofte på universitetet er printere gjemt bort i et rart rom, så jeg skjønner at folk lurer på om de finnes. Anonymkode: 75771...c46 Vi vurderes i grupper, men eksamen er individuell. Anonymkode: 1976a...ea0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Capazitet Skrevet 19 timer siden #5 Del Skrevet 19 timer siden Det er ikke ditt ansvar, men skjønner det er demotiverende 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Når du leverer oppgaver skriftlig eller muntlig dokumenterer du hva du har bidratt med. Ikke hva fde andre ikke har gjort. Lærerene bør se det. Anonymkode: b379e...66c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Sånn er og vil det alltid være. Gratispassasjerer er utrolig kjipt og provoserende, og dette ser man også i arbeidslivet og det er noe man ganske enkelt må klare å håndtere bedre enn "jeg takler ikke...". For det er noe du faktisk må takle, og du må finne ut hvordan. Jeg teller til ti og tar pusteøvelser gjennom de skiftene jeg har med en gratispassasjer (jobber heldigvis kun hvert tredje skift med personen), og så blokker jeg personen helt ut den tida jeg ikke trenger å forholde meg til den. Anonymkode: 09875...28a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg begynte på et nytt studie til høsten. Dette studiet har en ganske så lav poenggrense, så det er med andre ord veldig lett å komme seg inn på dette studiet. Det er veldig åpenbart at mange av de andre studentene er veldig svake elever fordi de sliter med å forstå enkle abstrakte konsepter, samtidig som at de heller ikke gidder å legge inn noe innsats i studiet. Det har vært masse gruppearbeid i løpet av dette semesteret og det har vært en...kamp. Vanligvis så har de forskjellige gruppene jeg har blitt gruppert i bestått av 6-10 stykker. De har hele tiden kun vært 2-3 stykker som faktisk gjøre noe hele tiden. De andre sitter bare på telefonen sin og prater med hverandre om masse irrelevant tull. De er ikke til å få tak i på Messenger, der det er meningen at vi skal kommunisere med hverandre. De bidrar ikke med å tilføye noe i fellesdokument i det hele tatt og mange orker ikke møte opp til dager der vi skal legge inn siste innsats eller ha en fremføring. Jeg blir så lei av at de er så tafatte. Det er slitsomt at bare jeg og én eller to andre drar lasset mens alle de andre forblir gratispassasjerer. Det skaper genuin mistrivsel for meg. I tillegg så blir jeg så lei av å være omringet av disse folkene. Jeg orker nesten ikke møte opp til forelesning lengre fordi mange prater midt i timen mens foreleseren prater - høylytt også. Noen sitter også å spiller på Nintendo Switch rett ved siden av meg. What? Her om dagen var det også en fyr som spurte midt i timen: "Er det printere her på skolen?". JA! Det er selvfølgelig printere på en universitetet. Massevis. Hvorfor er dette i det hele tatt noen du spør om? Jeg vet at det kan høres nedlatende ut, men jeg blir så lei av å bli omringet av disse folka. Jeg er for all del ikke noe geni selv, mange av disse studentene får meg til å føle meg som det. Jeg savner å kunne samarbeide og ha en samtale med noen som faktisk virker litt oppegående. Jeg mistrives oppriktig i dette studiet på grunn av dette. Jeg skulle ha søkt noe annet og vurderer til og med å gjøre det, men er ikke sikker enda. Anonymkode: 1976a...ea0 Hey. Høres ut som slik det er på en vernet arbeidsplass. Anonymkode: 6e31c...0b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Høres veldig frustrerende ut. Og gruppearbeid er fra helvete. I alle fall når det er så mye av det. Men det er vel kostnadsbesparende. 💀 Anonymkode: c96c7...aff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vanligvis så har de forskjellige gruppene jeg har blitt gruppert i bestått av 6-10 stykker. Da bør du ta en samtale med studieansvarlig. Ingen gruppe på så mange kan gjøre en oppgave sammen. 4 er nok, 5 er et absolutt maksimum. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Når 50% stryker er du kvitt de fleste, gruppearbeid er et helvete, bare å si fra hvem som jobbet og hvem som ikke jobbet via hjelpelærer/foreleser så er du kvitt de også. Min erfaring at gruppas samarbeid blir verre lineært med antall kvinner på gruppa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Dokumenter hvem som gjør hva underveis i arbeidet, og snakk med faglærer når det oppstår problemer. Jeg var på en gruppe en gang der halve gruppen ikke dukket opp, så vi som var der laget en avtale med faglærer om at vi skulle gjøre hele den oppgaven uten de andre, og så skulle de andre gjøre neste oppgave uten oss (vi hadde samme grupper hele semesteret) sånn at gratispassasjerene ikke skulle ødelegge for de motiverte. Så snakk med læreren, det går an å finne løsninger! Og så kan du trøste deg med at de fleste som ikke gidder kommer til å droppe ut før eller senere. Anonymkode: 48ba5...880 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus* Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden Det høres ut som et helvete.. Jeg ville absolutt snakket med emneansvarlig. Og målrettet samarbeidet med motiverte studenter. Og hold ut, slike studenter faller vekk. Dere har vel ikke hatt eksamen enda? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå