Karli63 Skrevet 20 timer siden #1 Del Skrevet 20 timer siden Det ar jo gått 14 millarder år siden the big bang da, og ennå har ingen sivilisasjon klart å lage teknologi til å finne oss. 14 milliarder år uten fremgang! Vi har jo gått fra gamle-dager til romutforskning på 50 år bare, eller 100 kanskje da, men det har gått 14 milliarder år ellers. Det er mulig vi er begrenset av lysets hastighet da, men da viser jo 14 milliarder år at det ikke lar seg gjøre å reise raskere da, vet ikke jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #2 Del Skrevet 20 timer siden Karli63 skrev (3 minutter siden): Det ar jo gått 14 millarder år siden the big bang da, og ennå har ingen sivilisasjon klart å lage teknologi til å finne oss. 14 milliarder år uten fremgang! Vi har jo gått fra gamle-dager til romutforskning på 50 år bare, eller 100 kanskje da, men det har gått 14 milliarder år ellers. Det er mulig vi er begrenset av lysets hastighet da, men da viser jo 14 milliarder år at det ikke lar seg gjøre å reise raskere da, vet ikke jeg? Merkelig konklusjoner. Selv om vi ikke ser de, eller de har vist seg for oss, så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke finnes intelligent liv med høyteknologi. Universet er så stort at det potensielt kan være masse intelligent liv der ute uten at de trenger å finne oss, så synes ikke den logikken henger helt på grep Anonymkode: 05e95...b41 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karli63 Skrevet 20 timer siden Forfatter #3 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Merkelig konklusjoner. Selv om vi ikke ser de, eller de har vist seg for oss, så betyr ikke det nødvendigvis at det ikke finnes intelligent liv med høyteknologi. Universet er så stort at det potensielt kan være masse intelligent liv der ute uten at de trenger å finne oss, så synes ikke den logikken henger helt på grep Anonymkode: 05e95...b41 Hvorfor klarer de ikke å finne oss da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 20 timer siden #4 Del Skrevet 20 timer siden De har vel funnet oss for lengst, men synes sikkert vi er drittkjedelige og dumme. De bruker oss trolig som pausebilde. 4 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karli63 Skrevet 20 timer siden Forfatter #5 Del Skrevet 20 timer siden Momma skrev (1 minutt siden): De har vel funnet oss for lengst, men synes sikkert vi er drittkjedelige og dumme. De bruker oss trolig som pausebilde. Kjedelig på grunn av lite teknologi? Mennesket har vært det samme alltid da, helt siden Egypt osv. med tanke på intelligens Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Momma Skrevet 20 timer siden #6 Del Skrevet 20 timer siden Karli63 skrev (1 minutt siden): Kjedelig på grunn av lite teknologi? Mennesket har vært det samme alltid da, helt siden Egypt osv. med tanke på intelligens Jeg skal være ærlig og si at dette er noe jeg ikke tenker mye på, så jeg aner egentlig ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #7 Del Skrevet 19 timer siden Karli63 skrev (10 minutter siden): Det ar jo gått 14 millarder år siden the big bang da, og ennå har ingen sivilisasjon klart å lage teknologi til å finne oss. 14 milliarder år uten fremgang! Vi har jo gått fra gamle-dager til romutforskning på 50 år bare, eller 100 kanskje da, men det har gått 14 milliarder år ellers. Det er mulig vi er begrenset av lysets hastighet da, men da viser jo 14 milliarder år at det ikke lar seg gjøre å reise raskere da, vet ikke jeg? Av de 14mrd årene har jo vi bare eksistert i 0,2 mill år. (eller 0,0002 mrd år) så om det i løpet av de 14 mrd årene du snakker om skal ha utviklet seg masse avanserte greier, så har for det første sikkert mange slike sivilasjoner kommet og gått mange ganger før vi oppstod. Vi har bare eksistert et lite øyeblikk i det perspektivet. Så med tanke på at vi har eksistert såpass kort tid og sikkert klarer å utrydde oss selv innen de neste 1000, så skal det være litt av et sammentreff at vi eksisterer samtidig med noen andre med peak i teknologisk utvikling samtidig. ... og det er før vi i det hele tatt har begynt å snakke om reising over mega-avstander i hastigheter fortere enn lyset eller på en hittil ikke-oppdaget måte. Anonymkode: 27192...9d8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 19 timer siden #8 Del Skrevet 19 timer siden Momma skrev (6 minutter siden): De har vel funnet oss for lengst, men synes sikkert vi er drittkjedelige og dumme. De bruker oss trolig som pausebilde. Eller så er vi deres utgave av Ex on the Beach så mye dumt som vi mennesker gjør mot hverandre 🤮 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #9 Del Skrevet 19 timer siden Karli63 skrev (12 minutter siden): Hvorfor klarer de ikke å finne oss da? Vi klarer da ikke finne dem heller? Eksisterer ikke vi? At vi i det hele tatt er en art som lager biler og alt annet vi gjør, er jo et utskudd. Alle andre arter på jorda er ikke som oss. Så at en art i andre solsystemet har kan hende, men hvor sannsynlig er det, å om det skjedde vil det se likt ut? Anonymkode: 1583d...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Carrot Skrevet 19 timer siden #10 Del Skrevet 19 timer siden kanskje de fant oss og gav oss opp for lenge siden? Vi er ganske håpløse så hvorfor skulle noen som var mer intelligent og kommet lengre bry seg med slike dumskaller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #11 Del Skrevet 19 timer siden Karli63 skrev (9 minutter siden): Hvorfor klarer de ikke å finne oss da? Som jeg var inne på, størrelse og avstand. La oss si det finnes 100 sivilisasjoner der ute, inkludert oss, som et oppdiktet tall, så vil det fortsatt være så enorme avstander at sjansen for å finne en av de er liten, er ikke akkurat sånn at om en intelligent sivilisasjon ville garantere funnet oss. Husk også at konsensus er at universet sannsynligvis er mye større enn vi kan observere Anonymkode: 05e95...b41 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karli63 Skrevet 19 timer siden Forfatter #12 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Av de 14mrd årene har jo vi bare eksistert i 0,2 mill år. (eller 0,0002 mrd år) så om det i løpet av de 14 mrd årene du snakker om skal ha utviklet seg masse avanserte greier, så har for det første sikkert mange slike sivilasjoner kommet og gått mange ganger før vi oppstod. Vi har bare eksistert et lite øyeblikk i det perspektivet. Så med tanke på at vi har eksistert såpass kort tid og sikkert klarer å utrydde oss selv innen de neste 1000, så skal det være litt av et sammentreff at vi eksisterer samtidig med noen andre med peak i teknologisk utvikling samtidig. ... og det er før vi i det hele tatt har begynt å snakke om reising over mega-avstander i hastigheter fortere enn lyset eller på en hittil ikke-oppdaget måte. Anonymkode: 27192...9d8 Du tenker at alle sivilisasjoner ender en gang? Er kjent med tanken om at vi mennesker forsvinner også, men det er jo ikke sikkert da. Jeg tror teknologi kan bare utvikles til et visst punkt, men mennesket kan bestå da. Du kan si, hjernen vår er jo mest utviklet av alt, bedre enn kunstig intelligens osv. noen gang blir, det er peak av hva man kan lage. Du tror mennesket, og romvesener, velger å ende sin eksistens når det har gått en viss tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jdz Skrevet 19 timer siden #13 Del Skrevet 19 timer siden Karli63 skrev (16 minutter siden): Hvorfor klarer de ikke å finne oss da? Det er faktisk ingen selvfølge at de leter … 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Del Skrevet 19 timer siden Karli63 skrev (16 minutter siden): Hvorfor klarer de ikke å finne oss da? Pga avstander. Som nevnt så kan det være mye liv der ute, som aldri vil bli oppdaget. Grunnet avstander. Anonymkode: b45e5...8bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden Om intelligent liv der ute er som i Star Trek så har de regler for at de ikke kan kommunisere med planeter som har sivilisasjon som ikke har utviklet deres eget suksessfulle romreise program. Så da må vi fortsette selv å utvikle vår egen teknologi før vi evt. kan treffe på noen andre 😅 Jeg har sterk tro på at Jorda ikke var en tilfeldighet. Jeg har ikke tro på at i alle de uendelige galaksene og planetene som finnes, at Jorda er den eneste med liv på. Jeg tror ikke vi en gang er de eneste med intelligent liv. Men vi har ikke teknologi til å kunne reise noe sted enda, så da kan vi kun undersøke den delen av universet som er nærmest oss, og her i vårt solsystem er vi nok «alene», foruten om at kanskje det er mulighet for mikrober å overleve på noen av de ekstreme stedene i solsystemet vårt. Anonymkode: 32c02...167 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #16 Del Skrevet 19 timer siden Jdz skrev (Akkurat nå): Det er faktisk ingen selvfølge at de leter … Godt poeng det. Uansett hvor intelligent de måtte være, så er det ikke sikkert de har noen som helst interesse av å utforske universet Anonymkode: 05e95...b41 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karli63 Skrevet 19 timer siden Forfatter #17 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om intelligent liv der ute er som i Star Trek så har de regler for at de ikke kan kommunisere med planeter som har sivilisasjon som ikke har utviklet deres eget suksessfulle romreise program. Så da må vi fortsette selv å utvikle vår egen teknologi før vi evt. kan treffe på noen andre 😅 Jeg har sterk tro på at Jorda ikke var en tilfeldighet. Jeg har ikke tro på at i alle de uendelige galaksene og planetene som finnes, at Jorda er den eneste med liv på. Jeg tror ikke vi en gang er de eneste med intelligent liv. Men vi har ikke teknologi til å kunne reise noe sted enda, så da kan vi kun undersøke den delen av universet som er nærmest oss, og her i vårt solsystem er vi nok «alene», foruten om at kanskje det er mulighet for mikrober å overleve på noen av de ekstreme stedene i solsystemet vårt. Anonymkode: 32c02...167 Jeg tror ikke en rase ville klart å holde seg hemmelig sånn hvis de visste om oss, det ville alltid ha vært noen som kontakter oss likevel, selv om det er ulovlig også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karli63 Skrevet 19 timer siden Forfatter #18 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Pga avstander. Som nevnt så kan det være mye liv der ute, som aldri vil bli oppdaget. Grunnet avstander. Anonymkode: b45e5...8bb Du mener det er ikke sikkert det er mulig å reise raskere enn lyset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #19 Del Skrevet 19 timer siden Karli63 skrev (8 minutter siden): Jeg tror ikke en rase ville klart å holde seg hemmelig sånn hvis de visste om oss, det ville alltid ha vært noen som kontakter oss likevel, selv om det er ulovlig også Nja igjen om vi ser til Star Trek så hadde The Vulcans fulgt med på oss på Jorda en god stud, i flere tiår, uten at vi visste noe om det, før de tok kontant. Om man tenker på teknologi, om de har muligheten til å reise rundt i rommet, så har de nok også utviklet såpass stealth teknologi at vi ikke enkelt vil kunne oppdage andre. Og jeg ser ikke for meg at det vil være særlig mange som bare tilfeldigvis cruiser rundt og lander på andre planeter tilfeldig. Så jeg kan godt se for meg at Star Trek kan skje, og at vi kanskje i 2063 kan utvikle denne «warp» teknologien som tillater reise i rommet. Anonymkode: 32c02...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karli63 Skrevet 19 timer siden Forfatter #20 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nja igjen om vi ser til Star Trek så hadde The Vulcans fulgt med på oss på Jorda en god stud, i flere tiår, uten at vi visste noe om det, før de tok kontant. Om man tenker på teknologi, om de har muligheten til å reise rundt i rommet, så har de nok også utviklet såpass stealth teknologi at vi ikke enkelt vil kunne oppdage andre. Og jeg ser ikke for meg at det vil være særlig mange som bare tilfeldigvis cruiser rundt og lander på andre planeter tilfeldig. Så jeg kan godt se for meg at Star Trek kan skje, og at vi kanskje i 2063 kan utvikle denne «warp» teknologien som tillater reise i rommet. Anonymkode: 32c02...167 Men ingen andre har gjort det på 14 milliarder år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå