Gå til innhold

Huskjøp der kun en part har egenkapital

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Ja. Men han er min samboer og far til mitt barn. Så det er ikke noe jeg er usikker på en gang. Vi er jo et team. Jeg kommer nok sikkert til å betale mer også. Jeg tjener en god del bedre enn han. Jeg vil jo uansett at han skal ha best mulig forutsetning for å komme ca likt ut ved event brudd. Dette pga barnet. 

Anonymkode: 54644...e8b

Det er ikke alle som forstår dette, at man i grunn er et team når man har barn sammen, og da handler det om ganske mye mer enn å bare sikre seg selv ❤️ 

Anonymkode: d1387...d3f

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Blir spennende å se om du føler det samme hvis han går fra deg om 10 år til fordel for en yngre kvinne og du må kjøpe han ut av huset. 

Anonymkode: 6a2c2...c75

Jeg har bestemt meg for (sikkert enklere sagt enn gjort), at uansett hva som skjer, så skal han og barnet ha det best mulig uansett. Om jeg skulle dø, eller om det blir slutt. Han kommer jo da til å trenge bolig med barnet. Jeg får jo tilbake pengene, bare ikke renter. Og han får mulighet til å eie bolig, og skape seg en økonomisk vekst. Jeg har jo selvsagt tro på forholdet. 

Anonymkode: 54644...e8b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle man kjøpt sammen med en businesspartner så hadde det vært viktigere å ha ting "mest riktig som mulig" og 50/50. Men når man er i et forhold og skal skape et liv sammen så er det helt innenfor å gå for andre løsninger, mener jeg nå. Flere eksempler på folk som har ukonvensjonelle ordninger i den tråden her. Men hva som er riktig for Ts må hun og samboer bestemme i lag. Spørsmål fra Ts er bare hvordan har folk ordnet det og det får hun eksempler på forskjellige type ordninger her.

Anonymkode: 5cdb4...d40

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...