AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #1 Del Skrevet 7. november 2024 Eksen min har i flere år ikke hatt noen facebook konto fordi han slettet den. Men for noen mnd. siden så var det en bekjent som fortalte han har byttet navn, og i "folk du kanskje kjenner" dukket det opp en profil med det nye navnet hans. Profilen var helt "blank". Ingen bilder, ingen poster, ingen venner, absolutt ingenting liksom. Og hvis jeg søker han opp kommer ikke profilen opp, får kun til å se den i "folk du kanskje kjenner". Har hørt at man kan få opp folk der hvis de ser på profilen din, stemmer dette? Fordi er jo ingenting annet som "knytter" den profilen til meg hvis dere skjønner. Hadde skjønt det hvis vi hadde felles venner f.eks. at den ville kommet opp der da, men denne profilen er jo helt tom. Anonymkode: 76632...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #2 Del Skrevet 7. november 2024 Det er rimelig tilfeldig hvem jeg får opp på «personer du kanskje kjenner». Har dere felles kjente, er sannsynligheten stor for at Facebook foreslår dere. Anonymkode: 13dc3...38b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #3 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er rimelig tilfeldig hvem jeg får opp på «personer du kanskje kjenner». Har dere felles kjente, er sannsynligheten stor for at Facebook foreslår dere. Anonymkode: 13dc3...38b Men den profilen har jo ingen venner? Så vi har ingen felles kjente som kan "knytte" oss. Som regel får jeg kun opp folk jeg har en eller flere felles venner med. Anonymkode: 76632...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #4 Del Skrevet 7. november 2024 Han er kanskje registrert med telefonnummer som du har lagret på telefonen din. Er i alle fall informasjonskapsler som knytter han til deg på et vis. Anonymkode: 6cb59...441 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #5 Del Skrevet 7. november 2024 Men jeg har denne mistanken selv, at Facebook viser meg personer som har vært innom profilen min. Anonymkode: 6cb59...441 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #6 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men den profilen har jo ingen venner? Så vi har ingen felles kjente som kan "knytte" oss. Som regel får jeg kun opp folk jeg har en eller flere felles venner med. Anonymkode: 76632...10b Men da kan det være andre grunner som knytter dere sammen. Alt fra at dere bor i samme by til at han har lagret noe kontaktinformasjon en eller annen plass på mobilen sin. Som sagt er det ganske tilfeldig hvem jeg får opp. Anonymkode: 13dc3...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #7 Del Skrevet 7. november 2024 Det holder at dere er i samme område. F.eks. på samme kjøpesenter, så kan du få han opp som venneforslag. Anonymkode: 7ecaa...062 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #8 Del Skrevet 7. november 2024 Har du noe hemmelig på Facebook som exen ikke skal se? Anonymkode: e7f44...eac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #9 Del Skrevet 7. november 2024 Han har mest sannsynlig en veldig lukket konto, da får man ikke opp bilder, venner ol. Og så kommer han i alle fall opp som venneforslag når du har søkt på navnet hans. Hvis du er redd for å bli stalket anbefaler jeg deg at du ikke publiserer så mye offentlig informasjon på siden din. Anonymkode: b2cec...b8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #10 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men da kan det være andre grunner som knytter dere sammen. Alt fra at dere bor i samme by til at han har lagret noe kontaktinformasjon en eller annen plass på mobilen sin. Som sagt er det ganske tilfeldig hvem jeg får opp. Anonymkode: 13dc3...38b Vi har ikke vært i kontakt på flere år, og jeg har ikke tlf nummeret hans på min mobil. Jeg har også byttet tlf nummer og jeg tviler han har tlf nummeret mitt, fordi det er skjult fra slike nettsider hvor man søker opp nummer. Vi bor også i hver vår ende av landet så og si. Så jeg får ikke dette til å gi mening heller 🤔 Anonymkode: 76632...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bombasi Skrevet 7. november 2024 #11 Del Skrevet 7. november 2024 Dette "folk du kanskje kjenner" tipper jeg er ganske random, og ikke basert på hvem som har vært på profilen din eller på andre måter samhandlet med profilen din. Men tanken har likevel streifet meg. Funksjonen over siste besøk er noe som levde i Nettbys gamle dager, så det kan jo hende... iallfall at algoritmene fanger noe av det opp og blander det sammen i "folk du kanskje kjenner". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #12 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han har mest sannsynlig en veldig lukket konto, da får man ikke opp bilder, venner ol. Og så kommer han i alle fall opp som venneforslag når du har søkt på navnet hans. Hvis du er redd for å bli stalket anbefaler jeg deg at du ikke publiserer så mye offentlig informasjon på siden din. Anonymkode: b2cec...b8f Han kom opp der FØR jeg forsøkte å søke opp profilen. Forstår jo at det vil kunne komme opp etter man har søkt opp noen 😅 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du noe hemmelig på Facebook som exen ikke skal se? Anonymkode: e7f44...eac Og nei, jeg har ikke noe hemmelig. Vet jo selv hva jeg har offentlig på SoMe. Bryr meg ingenting om han ser det, det er helt greit. Syns bare det var merkelig at han dukket opp slik når vi ikke har vært i kontakt på mange år. Og jeg begynte å lure bare på om det er tilfeldig eller fordi han driver å søker meg opp og er nysgjerrig. 🙂 Anonymkode: 76632...10b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #13 Del Skrevet 7. november 2024 På min fb-konto så har jeg heller ingen bilde eller venner synlig for de som ikke er på min venneliste. Og han har vel fortsatt nummeret ditt som kan knytte profilene sammen eller e-postadresse. Det holder også å være i samme buss/tog/trikk så dukker profilene opp på folk du kanskje kjenner. Anonymkode: 2b418...c89 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #14 Del Skrevet 7. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har ikke vært i kontakt på flere år, og jeg har ikke tlf nummeret hans på min mobil. Jeg har også byttet tlf nummer og jeg tviler han har tlf nummeret mitt, fordi det er skjult fra slike nettsider hvor man søker opp nummer. Vi bor også i hver vår ende av landet så og si. Så jeg får ikke dette til å gi mening heller 🤔 Anonymkode: 76632...10b Jeg har også fått opp folk som verneforslag, som jeg ikke har delt kontaktinfo med, og som ikke har felles venner eller befinner seg på samme sted. Jeg har ingen annen forklaring enn at de må ha søkt opp profilen min. Anonymkode: 3601f...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 7. november 2024 #15 Del Skrevet 7. november 2024 Mistenker det samme som deg TS. Har flere ganger fått opp forslag på folk jeg ikke helt har forstått hvorfor jeg får opp. Med mindre de har vært inne på profilen min av en eller annen grunn 🤷♀️ Om det stemmer aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #16 Del Skrevet 7. november 2024 Profilen trenger ikke være tom selv om du ikke får sett noe, det kalles innstillinger. Anonymkode: 7357a...29d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #17 Del Skrevet 7. november 2024 Det kan også være venner av venner, forslag som gjør det. Anonymkode: dbea0...1cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #18 Del Skrevet 7. november 2024 Dere har vel fellesvenner. Eller du har lagret nr hans. Eller mailen hans er i kontaktene dine. Eller dere har vært i nærheten av hverandre Anonymkode: 63686...f53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #19 Del Skrevet 7. november 2024 I mitt tilfelle hadde jeg et forhold til en mann, som ikke var på sosiale medier. Han var veldig stolt av det. Han jobbet jobbet i perioder der jeg bor, og vi traff hverandre kun i hjembyen min. Vi traff hverandre gjennom jobb (jobber ikke i samme firma eller samme bransje), og jeg hadde kun kontakt med han på jobbnummeret mitt. Facebook fikk jeg i 2008, og profilen er tilknyttet mitt private nummer, som jeg nesten aldri bruker lenger. Spol noen måneder frem i tid, og jeg hører fra andre kollegaer at han har kone der hjemme. 2 ganske små barn også. Jeg ble fullstendig knust, og gjorde det slutt. Jeg vil anta at vedkommende som informerte meg, informerte konen om meg. En stund etterpå begynte konen å dukke opp som verneforslag på min Facebook. Vi har ingen felles venner, vi bor en flyreise fra hverandre, jeg besøker aldri hjembyen hennes, hun aner ikke telefonnummeret mitt og jeg har ikke sjekket hennes. Jeg har aldri googlet henne, jeg orker ikke å tenke på den delen av livet hans. Det er ingen annen forklaring enn at hun har fått vite om meg og er nyskjerrig på elskerinnen. De er fremdeles gift, etter hva jeg hører. Anonymkode: 3601f...748 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå