Gå til innhold

Mannfolk har mancave, men hva har damene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tja mannen min er litt grinete fordi jeg konverterte først gamingrommet hans og så mancaven hans til barnerom etter hvert som vi fikk barn... så "mine" rom er visst barnerommene. Pluss matboden i kjelleren da, for den vil han iallefall ikke ha noe med å gjøre. Og vaskerommet.

Anonymkode: af3be...6e7

Høres ut som mannen din ikke bare trenger en egen mancave, men en egen leilighet 👍🏼 

Anonymkode: 40570...15a

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hører stadig om mancave, å det går en serie der menn lager mancave på NRK nå. Men har kvinnfolk en hule de kan kalle sin, der de kan trekke seg tilbake sammen med venner og/ eller drive med hobbyer? 

Anonymkode: 6d67a...9a0

de har resten av hjemmet de da serru :D siden gubben er i mancaven sin mener jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ytterst få hus der mannen har noe som helst han skulle ha sagt..... Kvinnen i huset har som regel full kontroll over alle rom. Så mye for såkalt likestilling. Selvsagt en arv fra den tiden hun var hjemmeværende, men endringen har skjedd seint - det er kanskje litt mer demokrati nå. I alle fall om smaken er diamentralt forskjellig. Dog vil de fleste menn gi seg for å oppnå harmoni, og de fleste bryr seg kanskje ikke så mye heller...

Anonymkode: 4f5a0...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner har hobbyer som strikking og lesing, ting man kan gjøre i sofaen. 

Menn er mer interessert i mekaniske og tekniske ting som tar mer plass. 

Generalisering selvsagt, men i det store og det hele vil jeg tro folk er enige?

Anonymkode: c04d1...0d4

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at noen mener at poenget med mancave er at kona regjerer i resten av huset. Slik er det her og. Har hobbyrom, der jeg har det jeg trenger for å slappe av og være alene. Men konen min har nær sagt resten av huset. Pluss hagen. Hun kan strikke i sofaen og lese bok i en stol. Jeg tegner, maler, bygger byggesett osv. Kort sagt ting som griser med både lim og maling. Da er det greit å holde slikt til et eget rom. Men den klassiske mancaveen med bar, ledlys og en  Innrammet fotballdrakt har jeg ikke. Det hadde jeg sett på som bortkastet utnyttelse av plass.

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hver vår "hule" i huset. Praktisk med hus med nok rom

Anonymkode: 30bb0...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hører stadig om mancave, å det går en serie der menn lager mancave på NRK nå. Men har kvinnfolk en hule de kan kalle sin, der de kan trekke seg tilbake sammen med venner og/ eller drive med hobbyer? 

Anonymkode: 6d67a...9a0

Hele resten av huset vil jeg tro. 

Anonymkode: 54dc6...270

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke hva som menes med at damene har resten av huset. Resten av huset er da like mye mannen sitt? Samboer har også mancave, fordi han gamer der. Jeg har ikke mitt eget rom, så hvis jeg skal drive med hobbyen min må jeg sitte på stuebordet og rydde opp etter meg hver eneste gang. 

Anonymkode: e89bd...9e8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er vel ytterst få hus der mannen har noe som helst han skulle ha sagt..... Kvinnen i huset har som regel full kontroll over alle rom. Så mye for såkalt likestilling. Selvsagt en arv fra den tiden hun var hjemmeværende, men endringen har skjedd seint - det er kanskje litt mer demokrati nå. I alle fall om smaken er diamentralt forskjellig. Dog vil de fleste menn gi seg for å oppnå harmoni, og de fleste bryr seg kanskje ikke så mye heller...

Anonymkode: 4f5a0...cfe

Hva menes med at mannen ikke har noe han skulle sagt i øvrige rom? Her i huset har mannen bestemt akkurat like mye når det kommer til møblering, farge på vegger etc. Det har jo også med at han faktisk viser interesse for disse tingene, som jeg tror mange menn ikke gjør ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kødder du? Det er jo en grunn til at enkelte menn må ha mancave. Eindelene deres er for "stygge" til å oppbevares i damens domene, som er resten av huset.

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Forstår ikke hva som menes med at damene har resten av huset. Resten av huset er da like mye mannen sitt? Samboer har også mancave, fordi han gamer der. Jeg har ikke mitt eget rom, så hvis jeg skal drive med hobbyen min må jeg sitte på stuebordet og rydde opp etter meg hver eneste gang. 

Ja, og dette hever dessverre terskelen veldig for å begynne med hobbyen min… skulle ønske jeg hadde et eget rom hvor jeg kunne gå fra alle male- og trgnesakene uten å rydde alt bort hver gang :( hadde jeg kunnet det hadde det senket terskelen betraktelig for å plukke opp blyanten. 

Anonymkode: 40570...15a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...