Gå til innhold

Skal bestille BnB i Danmark, hva lønner seg mtp booking og betaling?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal bestille fem dager på et BnB i Danmark til sommeren neste år. Gjennom Hotels.com og Booking osv. koster det 13.000. Gjennom stedets egen nettside koster det 7.000. Regner med at dette er danske kroner og at det med dagens kurs blir ca. 11.000 kr norske. Hvor ville dere bestilt? Ved å bestille gjennom bookingtjenestene vet vi jo helt sikkert hvor mye vi skal betale, men gjennom stedets nettside er det vel mer usikkert? Det er jo likevel snakk om et par tusen kroner. Er det andre fordeler med å bestille fra bookingtjenestene som gjør at man bør velge det?

Anonymkode: f7dd5...5f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestiller du på Hotels.com samler du opp bonusovernattinger, slik at du får en gratis når du har samlet opp 10 netter. Du kan også bruke ViaTrumf og få trumfpoeng i tillegg til dette. Akkurat nå er det en kampanje hvor man får 7,8 % tilbake på Trumf. Tror den varer til 9.11. Til vanlig er det 4 komma noe (husker ikke nøyaktig). I sum kommer vel disse fordelene omtrent likt ut med å bestille direkte, uten at jeg har finregna på det.

Sjekk også hvilke avbestillingsregler som gjelder, disse kan være forskjellige fra de ulike tilbyderne.

Anonymkode: f41c9...12d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Bestiller du på Hotels.com samler du opp bonusovernattinger, slik at du får en gratis når du har samlet opp 10 netter. Du kan også bruke ViaTrumf og få trumfpoeng i tillegg til dette. Akkurat nå er det en kampanje hvor man får 7,8 % tilbake på Trumf. Tror den varer til 9.11. Til vanlig er det 4 komma noe (husker ikke nøyaktig). I sum kommer vel disse fordelene omtrent likt ut med å bestille direkte, uten at jeg har finregna på det.

Sjekk også hvilke avbestillingsregler som gjelder, disse kan være forskjellige fra de ulike tilbyderne.

Godt svar! Enig i dette. 

Anonymkode: 98d03...ec8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Takk for svar! :) Vi reiser dessverre såpass sjeldent at bonusovernattingene blir slettet før vi får brukt dem. Er glad i Hotels.com og pleier å bruke dem (mye også pga viatrumf), men dessverre er stedet vi ønsker utsolgt fra dem allerede ser jeg... TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Takk for svar! :) Vi reiser dessverre såpass sjeldent at bonusovernattingene blir slettet før vi får brukt dem. Er glad i Hotels.com og pleier å bruke dem (mye også pga viatrumf), men dessverre er stedet vi ønsker utsolgt fra dem allerede ser jeg... TS

Mente selvfølgelig de oppsparte nettene, rekker aldri å få 10 stk, hehe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det mer usikkert hva dere skal betale gjennom deres egen side? Vanligvis foretrekker jeg å bestille fra hotellets egen side, slik at de får hele fortjenesten og kommunikasjonen foregår direkte med dem.

Anonymkode: ddcf4...395

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor er det mer usikkert hva dere skal betale gjennom deres egen side? Vanligvis foretrekker jeg å bestille fra hotellets egen side, slik at de får hele fortjenesten og kommunikasjonen foregår direkte med dem.

Anonymkode: ddcf4...395

Fordi summen står i danske kroner. Om vi ikke betaler før innsjekk, kan det vel hende summen endrer seg til hva kronekursen er da. Om krona er enda svakere, kan det vel bli dyrere. Mens summen på hotels og booking er det det faktisk koster. Mulig jeg tenker feil her, jeg har ikke så mye erfaring med reising (som dere skjønner.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...