AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Del Skrevet 23 timer siden Du som enten spiser ett måltid per dag nå eller har forsøkt det før kunne du fortalt litt om det fungerer? Blir du veldig sulten mellom hvert måltid eller går det seg til og hva spiser du? Anonymkode: 07fd5...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Del Skrevet 22 timer siden Det går veldig fint. Det har gått gradvis og ikke vært et mål. Det begynte først da jeg begynte på keto og opplevde at keto er mye mer mettende. Da ble det til at jeg kuttet ned på antall måltider. Og endte på to måltider til dagen. Så gikk jeg over til carnivore og det er enda mer mettende og næringsrikt, og dessuten er kjøtt best når det er nystekt. Bonus er jo at jeg slipper å bruke så mye tid på matlaging, oppvask, planlegging, handling og spising. Anonymkode: f6b12...03e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Del Skrevet 22 timer siden For meg går det helt fint, "OMAD" som det også kalles ("One Meal A Day") har fungert veldig bra for at jeg skal klare å gå ned i vekt. Fordi da faster jeg ganske lenge mellom måltider og ender opp med å spise mindre kalorier. Var ganske sulten i starten, men er viktig å drikke nok. Ofte kan man feiltolke tørste som sult. Eller kjedsomhet, så jeg prøver å ha ting å gjøre så jeg ikke blir sittende og tenker på å spise. Anonymkode: 27f0a...a21 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #4 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Du som enten spiser ett måltid per dag nå eller har forsøkt det før kunne du fortalt litt om det fungerer? Blir du veldig sulten mellom hvert måltid eller går det seg til og hva spiser du? Anonymkode: 07fd5...5de Folk opplever det ulikt, så du må jo bare prøve selv og se om det fungerer for deg. Anonymkode: 2ce21...367 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Del Skrevet 22 timer siden Nei!! Kroppen trenger mat for å fungere. Anonymkode: a383a...8a1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Del Skrevet 22 timer siden For meg går det helt fint. Det hender det blir to måltider hvis det soleklart passer bedre med dagen min (litt tidlig felleslunsj på jobb, ut på tur et sted etc.), men stort sett spiser jeg en gang om dagen. Det har egentlig bare gått seg til. Sultfølelsen er liten, og uansett ikke plagsom, og jeg føler meg aldri noe dårlig. Holdt på sånn her i cirka tre år nå, med full jobb og nok av ting som skjer, og ingenting i veien. Har tatt noen blodprøver (pga. helt andre ting) og alle verdier som kunne påvirkes av dette er fine. Anonymkode: 5ef93...5e2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Del Skrevet 22 timer siden Spiser bare "kveldsmat". Fungerer fint for meg som er ufør og ikke trenger å prestere på dagtid. Skal jeg noe, så tar jeg et lite måltid før jeg drar hjemmefra som regel. Anonymkode: 53b46...763 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Del Skrevet 22 timer siden Ikke bare kroppen men psyken trenger mat for å overleve. Hvorfor skal jeg avstå gleden av god mat til frokost, lunsj, middag og kvelds i løpet av det korte livet jeg lever. Hvorfor skal jeg bruke mitt korte liv til å leve stusselig 😲 Anonymkode: 796c9...962 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #9 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei!! Kroppen trenger mat for å fungere. Anonymkode: a383a...8a1 Når kroppen ikke får mat på en god stund og man faster så begynner kroppen å bryte ned lagrene i kroppen og bruker ketoner istedenfor glukose som energi. Det går faktisk bra og kroppen fungerer da også. Anonymkode: 27f0a...a21 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 21 timer siden #10 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du som enten spiser ett måltid per dag nå eller har forsøkt det før kunne du fortalt litt om det fungerer? Blir du veldig sulten mellom hvert måltid eller går det seg til og hva spiser du? Anonymkode: 07fd5...5de For de fleste får det seg til. Men et poeng her er dette med næringsstoffer - ikke bare protein (og essensielle aminosyrer) og essensielle fettsyrer, men også vitaminer og mineraler. Å dekke behov for jod, jern, omega-3, vitaminer og mineraler i ett måltid krever planlegging. Selvsagt må en ikke dekke alt hver eneste dag, men uke fra uke, må man faktisk det, og det krever en viss innsats og planlegging for å få til med kun ett måltid per dag. En kan fungere lenge uten å få mangler eller legge merke til eventuelle mangler, men på lengre sikt ...? Hvem vet. Hva er hensikten? Vektreduksjon? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Del Skrevet 21 timer siden Det hender innimellom. Jeg har ikke matlyst morgen, så spiser utpå dagen en gang. Innimellom blir det et knekkebrød eller noe slikt i 11-tiden, lunsj i 14-tiden. Men innimellom føler jeg ikke for første måltid, eller rekker det ikke, andre måltid blir også forsinket eller glemt. Og da spiser jeg et større måltid utpå dagen en gang. Da blir jeg ikke sulten igjen før leggetid. Fungerer helt fint likevel. Jeg trener morgen/formiddag 4-5 ganger i uka. Og har en ganske krevende jobb. Anonymkode: 0338f...b40 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Del Skrevet 21 timer siden Lill3My skrev (Akkurat nå): For de fleste får det seg til. Men et poeng her er dette med næringsstoffer - ikke bare protein (og essensielle aminosyrer) og essensielle fettsyrer, men også vitaminer og mineraler. Å dekke behov for jod, jern, omega-3, vitaminer og mineraler i ett måltid krever planlegging. Selvsagt må en ikke dekke alt hver eneste dag, men uke fra uke, må man faktisk det, og det krever en viss innsats og planlegging for å få til med kun ett måltid per dag. En kan fungere lenge uten å få mangler eller legge merke til eventuelle mangler, men på lengre sikt ...? Hvem vet. Hva er hensikten? Vektreduksjon? For et trist liv ☹️ Anonymkode: 796c9...962 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #13 Del Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ikke bare kroppen men psyken trenger mat for å overleve. Hvorfor skal jeg avstå gleden av god mat til frokost, lunsj, middag og kvelds i løpet av det korte livet jeg lever. Hvorfor skal jeg bruke mitt korte liv til å leve stusselig 😲 Anonymkode: 796c9...962 Jeg er ekstremt glad i mat, og gode smaker. Men i hverdagen blir det ofte et parentes. For meg ville det nok betydd mye tapt matglede om hver dag skulle bestått av godt planlagte måltider gjennom dagen. Ikke føler jeg for det heller, da dagen inneholder så mye annet. At jeg enkelte dager kun spiser et måltid, betyr ikke at jeg ikke nyter mat. Å oppsøke gode restauranter i inn- og utland er en stor interesse. Det samme er å kjøpe inn gode råvarer og bruke mye tid på kjøkkenet når vi først har tid til det. Anonymkode: 0338f...b40 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annoyium Skrevet 21 timer siden #14 Del Skrevet 21 timer siden Jeg faster periodisk og har gjort det mange år. 2-4 ganger i måneden legger jeg inn døgnfaste og det går helt fint uten ubehagelig sultfølelse. Å gjøre det enda oftere er sikkert helt fint så lenge du spiser godt til måltidet ditt. Nok protein, sunt fett, frukt og grønt er viktig og holder blodsukkeret stabilt. Om du er kvinne som meg bør du likevel tenke på at kroppen tåler lang faste ulikt ut i fra hvor i syklusen man er. Anbefaler i så fall «Fast like a girl» for en god innføring 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #15 Del Skrevet 19 timer siden Alle spisemønstre suger i begynnelsen, men man blir vant med det. Anonymkode: 36c1f...760 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lill3My Skrevet 19 timer siden #16 Del Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): For et trist liv ☹️ Anonymkode: 796c9...962 Hvem sitt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #17 Del Skrevet 19 timer siden Tror dette er noe som fungerer best for menn eller overvektige kvinner. Evt tidligere overvektige. Kvinner som alltid har vært slanke driver sjeldent med slikt. Anonymkode: 2e777...3e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #18 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når kroppen ikke får mat på en god stund og man faster så begynner kroppen å bryte ned lagrene i kroppen og bruker ketoner istedenfor glukose som energi. Det går faktisk bra og kroppen fungerer da også. Anonymkode: 27f0a...a21 Nja, sannhet med modifikasjoner. Særlig kvinner bør være svært forsiktig med det. Langtidsfasting viser seg å kunne klusser med hormoner, stresse kroppen, påvirke psyken negativt etc etc. Kvinnelige hormoner vil man for all del ALDRI klusser til. Vi er avhengige av nok vitaminer, mineraler og energi for å fungere optimalt og støtte alle funksjonene i kroppen. Ønsker man å forbrenne fett, samtidig ikke klusser til funksjoner i kroppen så finnes det langt bedre måter å gjøre det på. Å faste over lebgee tid kan ha svært negative konsekvenser. Anonymkode: 4b157...551 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #19 Del Skrevet 16 timer siden Man bør hvertfall planlegge godt slik at man får i seg alle næringsstoffene kroppen trenger, samt nok kalorier i ett måltid. Anonymkode: 2e777...3e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #20 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tror dette er noe som fungerer best for menn eller overvektige kvinner. Evt tidligere overvektige. Kvinner som alltid har vært slanke driver sjeldent med slikt. Anonymkode: 2e777...3e6 Jeg har alltid vært slank og har alltid spist bare 1-2 måltider pr dag uten noen spesiell grunn. Anonymkode: 569a4...064 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå