Gå til innhold

Hva er de kravene dere menn snakker om at vi kvinner har til dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet du hvorfor ikke mange damer vil være der? Har ikke tall på hvor mange meldinger som begynner med «lyst til å knulle?, «har du store pupper», «få et bilde av deg i undertøy/naken, da» eller bare et dickpick. Prøvde dating-apper for noen år siden, fikk mange matcher, men jeg gidder ikke å svare på slike meldinger. 

Og begynner det greit, vi chatter og får en god tone, tar det ikke lang tid før de skal ha nakenbilder eller de spør hva jeg har på meg, om hånda mi er i trusa og lignende.

Aldri mer dating og aldri mer mann! 

Anonymkode: 0e1c1...e54

Jeg har hørt mye om det. Jeg tror de som er seriøse i begge kjønn har sine problemer der. Så jeg er enig med deg at det er noen store hindre der for dere også. Jeg som alltid har lett etter et seriøst forhold for å finne en partner for livet, opplevde som de fleste andre menn å være ignorert og nesten usynlig på tinder. Selv om man har gjennomsnittlig utsendet , ganske bra bilder, høy utdannelse, høy lønn og et ordnet liv.  Så er ikke rart mange gir opp dette kjøret. Synd det er ganske ødeleggende for veldig mange.

Så derfor prøvde jeg andre steder og fant ei fra utlandet tilfeldig som jeg trodde var her i Oslo. Fant ut at hun var i Asia og tenkte jeg ville gi det en mulighet fordi jeg likte henne veldig godt. Nå har jeg giftet meg med henne. Så endte lykkelig ihvertfall.

Anonymkode: 32bcf...494

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo gjerne slik at dem ideologien gavner mest, også har størst problemer med å innse feilene med den. Så det er gjerne for mye å be om at de skal forstå at den kan ha veldig negative konsekvenser for samfunnet. Slik er det med enhver ideologi som oppstår og etterhvert går til grunne. Mange gode tanker og ideer, men det blir som regel med det. 
Litt sånn Marie Antoinette aktig, som ikke kan skjønne hvorfor folket sulter når de bare kan spise kake. Ikke at det er på dette nivået, men de samme skyggelappene er på

Anonymkode: 7dbc3...c8c

Alt feminisme ber om er at kvinner har normale rettigheter og at nedverdigende holdninger til oss forsvinner. At vi ikke er horer for å ha sex, ikke ka  sendes til kjøkkenet og at folk serriøst slutter å ha "burde kvinner ha rettigheter???" Som sin favoritt samtale. Det er utrolig hvor mange som går dit. Jeg har ikke sex så kvinner bør miste rettigheten til å ha arbeid..

At vi bare kan finnes som normale mennesker og bestemme over egen kropp. At folk, for det gjelder også menn, blir tatt serriøst når det kommer til vold og overgrep. Et mer sivilisert oppegående samfunn med respekt for andre.

Så horribelt og grusomt, jeg er så dum jeg som vil at folk skal ha normale liv uten traumer.

Anonymkode: 4c1f1...42c

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Alt feminisme ber om er at kvinner har normale rettigheter og at nedverdigende holdninger til oss forsvinner. At vi ikke er horer for å ha sex, ikke ka  sendes til kjøkkenet og at folk serriøst slutter å ha "burde kvinner ha rettigheter???" Som sin favoritt samtale. Det er utrolig hvor mange som går dit. Jeg har ikke sex så kvinner bør miste rettigheten til å ha arbeid..

At vi bare kan finnes som normale mennesker og bestemme over egen kropp. At folk, for det gjelder også menn, blir tatt serriøst når det kommer til vold og overgrep. Et mer sivilisert oppegående samfunn med respekt for andre.

Så horribelt og grusomt, jeg er så dum jeg som vil at folk skal ha normale liv uten traumer.

Og hvordan synes du dette fungerer i praksis for kjønnene? Nå skulle ikke dette akkurat være en diskusjon om feminismen. Så beklager at jeg hev meg på avsporingen. Men første problemet med en ideologi er at man ikke får lov til å være kritisk til den åpenlyst. En får ikke lov å si annet enn at den er super. Fordi den er perfekt? Et viktig steg absolutt, men at det kan finnes bedre alternativer? Det blir liksom som at menn skulle stått på sitt og sagt at kvinnen skal være underlagt mannen. For da er alt så mye bedre for «alle». Men så er ikke dette vanlig at menn i Norge ønsker. Vi ønsker likestilling, og det gjør de aller fleste av oss til en støtte av denne ideologien. Men at mange, da spesielt menn, opplever at den feiler dem er sikkert. Og da må man få lov til å være kritisk selv om den fungerer riktig så bra for deg med flere. Ingenting er perfekt, heller ikke feminismen

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvordan synes du dette fungerer i praksis for kjønnene? Nå skulle ikke dette akkurat være en diskusjon om feminismen. Så beklager at jeg hev meg på avsporingen. Men første problemet med en ideologi er at man ikke får lov til å være kritisk til den åpenlyst. En får ikke lov å si annet enn at den er super. Fordi den er perfekt? Et viktig steg absolutt, men at det kan finnes bedre alternativer? Det blir liksom som at menn skulle stått på sitt og sagt at kvinnen skal være underlagt mannen. For da er alt så mye bedre for «alle». Men så er ikke dette vanlig at menn i Norge ønsker. Vi ønsker likestilling, og det gjør de aller fleste av oss til en støtte av denne ideologien. Men at mange, da spesielt menn, opplever at den feiler dem er sikkert. Og da må man få lov til å være kritisk selv om den fungerer riktig så bra for deg med flere. Ingenting er perfekt, heller ikke feminismen

Om du er kritisk til at noen har rettighetene du selv også har er du faktisk psyko. Hvorfor skal mine føkkings rettigheter stå å helle, fordi menn skal ha retten til å diskutere dem!?!??!

Hvet du hvorfor jeg er snill? Har faktisk aldri sittet og vurdert om menn burde få ha rettigeheten sine? Jeg unner folk trygge liv. Vi er levende, vi er ikke samfunnsbrikker. Vi må møte alle følsler kroppen vår går gjennom. Hvorfor skal vi ikke få være fri til å selv bestemme over egen kropp så mye det lar seg gjøre i fredelige rammer!!?

Det er så latterlig, at det skal være en samtale. At vår frihet skal bli kaldt en føkkings ideologi!!!! Istede for å bare være NORmAlen!!! 

Ser du ikke det selv? 

Du kommer garantert til å ikke lese h a jeg skriver fordi jeg banner og er hystrisk, men aner du hvor fucked det er at vi i det hele tatt lever i en verden hvor det er en diskusjon om kvinner skal ha rettigheter? 😭😭😭😭

Fuck off.

Å være imot andres rettigheter er så langt ifra perfekt at jeg annerkjenner dem ikke. Det er så dumt. Vi prater aldri om menn trenger milten for å overleve? Eller om menn bør få si nei til sex? Hvorfor ikke? Er det fordi kvinner ikke forventes å være psykopater på høylyst dag kanskje!??!?!

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Den forstår jeg, å bra for deg du har funnet noen, veldig koslig 😊

Å bra du ikke er sur, missforsto deg. Er vannt til at det er så mange som er sinnte på norske damer uten grunn. Og om vi også sliter, da får vi høre at det er egentlig lett for oss, men det er jo ikke det, da har vi ikke vært single? 🙉😮‍💨

Har ikke kontakt med en sjel.

Føler du folk flørter og får mer fysisk kontakt der du er? Hvilket land? Er menn også mer åpne?

Jeg prøvde badoo appen og søkte ikke på utlandet, traff ei som var asiatisk men trodde hun bodde i Oslo. Lokasjonen sto som Oslo, snakket mye med henne og ble kjent. Fant ut at hun ikke var her men i Filippinene , jeg likte henne veldig godt og tenkte at jeg ville få det til og prøve langdistanse. Hun er 32 år og jeg 33 år gammel, datter. Jeg dro ned dit for å treffe henne etter at vi ble kjærester. Nå har jeg vært der 3 ganger og hun her i Norge en gang på 3 måneder og vi giftet oss her. Jeg har fått både kone og en stedatter som er helt nydelig. 

Vil ikke si de er veldig flørtendee ute der, i kulturen så skal man ikke vise følelser i offentligheten og være mer seriøs i dating. Jeg har måtte respektere og tenke på et at man ikke skal kysse og egentlig ikke klemme heller ute i offentligheten.

Jeg kan ikke så mye om mennene der, har hørt litt negativt om endel temaer. At de ikke godtar alenemødre og som regel ikke familien der heller. Mange av mennene stikker fra kjæresten etter at hun blir gravid.  Regner med at mange av de er gode menn også, men jeg har veldig begrenset kunnskap om dette og har hørt noe fra kona om hva som skjedde med eksen og hva som er vanlig.

Nå vil jeg ha familie , behandler hennes datter som min egen og prøver å hjelpe datteren så mye jeg kan fremover. Så er veldig glad for å få meg en hel familie nå.

Vi venter nå på familiegjenforening, det tar lang tid . Har ventet i 5 måneder nå, må nok vente rundt et år til. Men jeg tar tålmodigheten fatt. Lengter etter at vi kan bli gjenforent her i Norge, men nå gleder jeg meg til julen, jeg skal dra ned i 3 uker for å være med henne og stedatter.  Savnet er stort når man er på så lang avstand over tid, men vi kommer gjennom det ❤️

Anonymkode: 32bcf...494

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om du er kritisk til at noen har rettighetene du selv også har er du faktisk psyko. Hvorfor skal mine føkkings rettigheter stå å helle, fordi menn skal ha retten til å diskutere dem!?!??!

Hvet du hvorfor jeg er snill? Har faktisk aldri sittet og vurdert om menn burde få ha rettigeheten sine? Jeg unner folk trygge liv. Vi er levende, vi er ikke samfunnsbrikker. Vi må møte alle følsler kroppen vår går gjennom. Hvorfor skal vi ikke få være fri til å selv bestemme over egen kropp så mye det lar seg gjøre i fredelige rammer!!?

Det er så latterlig, at det skal være en samtale. At vår frihet skal bli kaldt en føkkings ideologi!!!! Istede for å bare være NORmAlen!!! 

Ser du ikke det selv? 

Du kommer garantert til å ikke lese h a jeg skriver fordi jeg banner og er hystrisk, men aner du hvor fucked det er at vi i det hele tatt lever i en verden hvor det er en diskusjon om kvinner skal ha rettigheter? 😭😭😭😭

Fuck off.

Å være imot andres rettigheter er så langt ifra perfekt at jeg annerkjenner dem ikke. Det er så dumt. Vi prater aldri om menn trenger milten for å overleve? Eller om menn bør få si nei til sex? Hvorfor ikke? Er det fordi kvinner ikke forventes å være psykopater på høylyst dag kanskje!??!?!

Jeg leste hele, men jeg tror ikke du leste hva jeg skrev

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mer skal du si!? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hva mer skal du si!? 

Det er ikke mer å si, det lar seg ikke diskutere. Feminisme er visst ikke heller en ideologi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke mer å si, det lar seg ikke diskutere. Feminisme er visst ikke heller en ideologi. 

Fordi jeg ikke kommer til å tenke at det er lurt at jeg mister rettigheter til et fint liv? 

Nei. Det kommer jeg aldri til å godta din psyko faan 😊

Nei det er normalen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ser du ikke det selv? 

Fuck off.

Jeg skjønte ikke mye av dette men jeg tror du er et glimrende eksempel på at det fortsatt er viktig å diskutere feminismens positive og negative sider....

Anonymkode: 6e94d...f1a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi jeg ikke kommer til å tenke at det er lurt at jeg mister rettigheter til et fint liv? 

Nei. Det kommer jeg aldri til å godta din psyko faan 😊

Nei det er normalen. 

Du tenker på dine rettigheter og jeg tenker på mine. Og jeg vet hvor du vil gå når jeg sier at jeg tenker på mine rettigheter, når jeg har lest hva du skriver og hvordan du reagerer. Og det er bare ett av problemene. Et annet problem er at jeg ikke har kalt deg noe som helst nedverdigende, jeg har heller ikke sagt noe om disse meningene du prøver å sette meg ut med. Ja, slike som deg er også et av problemene.

Men nå gir jeg meg med dette siste, feminismen kjemper for likestilling mellom kjønnene, supert det. Men jeg ville trodd at likestilling uavhengig av kjønn ville vært bedre. For når det er mellom kjønnene, så blir det en kamp mellom kjønnene. Hvem har mest? Hvem får mest? Hvem favoriseres her, eller der. Også tar man litt etter litt, og ordner det man synes er rimelig, selv om det ikke blir helt likt. Er bare en tanke før leggetid. 
Håper du får sove i natt

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eg las det du skreiv, det var masse fyllord og lite konkret. Så trur eg du ikkje har fått med deg at feminisme ikkje er gjennomført i praksis, me lev framleis i eit patriarkalsk samfunn. Det vil seia at til dømes så vil det at så mange menn tek livet sitt, skuldast det patriarkalske samfunnet, og ikkje feminisme. Feministar har kjempa ein del kampar, til dømes for røysterett og sjølvbestemt abort, men f.eks er det framleis mange kvinner som døyr årleg av di det er langt mindre forska på kvinnehelse enn mannehelse. Det og lik løn for lik arbeid er mellom anna det feministar kjempar for i dag.

Anonymkode: f4cfb...42c

• Liker 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 14.15):

Har lenge ønsket meg en pen dame som er snill og oppegående.

Ikke for store vansker som vil si stabil mentalt og også i humøret. ISkyr også damer som det er drama med.

Har vært litt på Tinder og funnet ut at de flotteste ikke tilfredsstiller de andre kravene (Ihvertfall de to tre jeg har hatt gleden å bli kjent med)

Derfor har jeg justert kravene noe ned på utseende å ser mer på de andre tingene

Jeg må tenne på ett eller annet enten det er en fin rumpe, fin kropp evt et pent ansikt men tenker nå som jeg begynner å få litt erfaring at orker ikke nok en pen dame med masse issues.

(Det er en realitetsorientering at en ikke får alt som en 50 år gammel mann, så får vi håpe det går bedre neste date)

Anonymkode: ab843...5d2

Realitycheck: alle kvinner er mennesker og har dårlige dager. Når du aksepterer at kvinnen som alltid er glad ikke finnes og aksepterer at andre alltid vil ha noe de strir med så vil du finne en dame. Det er. Helt menneskelig å ha følelser. Vil du ha en dame så må det bli en dame som ike alltid er glad og fornøyd. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Eg las det du skreiv, det var masse fyllord og lite konkret. Så trur eg du ikkje har fått med deg at feminisme ikkje er gjennomført i praksis, me lev framleis i eit patriarkalsk samfunn. Det vil seia at til dømes så vil det at så mange menn tek livet sitt, skuldast det patriarkalske samfunnet, og ikkje feminisme. Feministar har kjempa ein del kampar, til dømes for røysterett og sjølvbestemt abort, men f.eks er det framleis mange kvinner som døyr årleg av di det er langt mindre forska på kvinnehelse enn mannehelse. Det og lik løn for lik arbeid er mellom anna det feministar kjempar for i dag.

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det vil alltid være noen som ikke klarer å ta poenget, uansett hvor tydelig det er. Noen ser bare fyllord. Et mantra for feminismen er jo dette patriarkatet som visstnok lever i beste velgående. Noe som gir enda en grunn til å være kritisk, og skeptisk til de egentlige intensjoner feminismen har. For feminismen vil nok aldri innrømme at patriarkatet er borte, selv om fienden er overvunnet

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er veldig enkelt: 

Om jeg skal bidra 50 % på det økonomiske og er i full jobb, skal jo han bidra 50 % i alt det andre et godt samliv innebærer. 

I tillegg må han være såpass godt selskap at jeg foretrekker han fremfor å være alene. 

Anonymkode: 47924...27e

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det vil alltid være noen som ikke klarer å ta poenget, uansett hvor tydelig det er. Noen ser bare fyllord. Et mantra for feminismen er jo dette patriarkatet som visstnok lever i beste velgående. Noe som gir enda en grunn til å være kritisk, og skeptisk til de egentlige intensjoner feminismen har. For feminismen vil nok aldri innrømme at patriarkatet er borte, selv om fienden er overvunnet

Men menn er menn. Jeg har en lederstilling, og på forrige medarbeidersamtale sa min leder til meg at det han satte aller mest pris på ved meg, var at jeg hadde så godt humør. 

Det kommer fra et godt sted, men det er fryktelig nedlatende fordi det handler ikke om jobben jeg gjør (som han også er fornøyd med).

Han ville aldri sagt noe slikt til mine mannlige kollegaer. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Bryr meg ikke, er gift og kommer aldri til å gifte meg på nytt om jeg blir skilt.

Anonymkode: c2ab2...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Men menn er menn. Jeg har en lederstilling, og på forrige medarbeidersamtale sa min leder til meg at det han satte aller mest pris på ved meg, var at jeg hadde så godt humør. 

Det kommer fra et godt sted, men det er fryktelig nedlatende fordi det handler ikke om jobben jeg gjør (som han også er fornøyd med).

Han ville aldri sagt noe slikt til mine mannlige kollegaer. 

Mennesker er mennesker, og mennesker vil alltid gjøre feil og komme med sleivspark innimellom. Det betyr ikke at vi lever under et patriarkat. Jeg har opplevd å bli klapset på rumpen av kvinnelige ledere og sjefer helt siden jeg var ung. De ville aldri klapset mine kvinnelige kolleger på rumpen. Hva skal i så fall dette bety? At jeg skal tenke at kvinnene har overtatt makten og behandler menn som objekter? 
Du har et tankesett som forklarer dette med at menn er menn, og dette er for deg et problem, fordi menn er nedlatende mot deg, selv når de prøver å være hyggelig mot deg. Kvinner er ikke kvinner, kvinner er unike individer, og det samme er menn.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
lillevill skrev (1 time siden):

Realitycheck: alle kvinner er mennesker og har dårlige dager. Når du aksepterer at kvinnen som alltid er glad ikke finnes og aksepterer at andre alltid vil ha noe de strir med så vil du finne en dame. Det er. Helt menneskelig å ha følelser. Vil du ha en dame så må det bli en dame som ike alltid er glad og fornøyd. 

Pluss vi må gå gjennom hormoner.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 15.09):

Jeg synes kvinner generelt stiller for høye krav til seg selv, ikke til oss menn. Det tror jeg skyldes press fra andre kvinner, ikke fra menn, slik mange tror. Kvinner konkurrerer mye mer om utseendet enn vi menn. 

Anonymkode: 38142...80c

Du har klart å gå glipp av de tusenvis av kommentarene om at kvinners verdi og hvor vakker hun er, ligger i hvor mange ribbein man kan telle og hvor jomfrulig (men spinn ville i senga med kun en).

Kvinner rundt meg er en god miks. De vakreste ser etter partnere med sunne og gode verdier. Kun ei bryr seg mye om utseendet.

Anonymkode: fd074...4f7

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...