AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #61 Del Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): generelle krav, men med ekstra fokus på utseende. en gjennomsnittlig mann får skjeldent en gjennomsnittlig kvinne til å matche med på tinder. Anonymkode: 8be50...053 Grunnen til at mange menn ikke får matcher, er at det er så mange menn der. + at det er få profiler som faktisk er gode. Så det er ikke nok damer til andre enn de beste profilene, rett og slett Anonymkode: 95902...b55 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #62 Del Skrevet 18 timer siden Jeg mener at mange kvinner har urealistiske krav. Problemet er at dere ikke vil innrømme det ovenfor dere selv. Hver gang jeg snakker med mine venninner om menn så er de utrolig kresne og de mest trivielle ting kan få de til å sveipe vekk en mann på tinder. Det som gjentar seg i denne debatten hver gang den er her, er at det ofte ikke er et skille mellom krav og ønsker og alle beskriver krav og ønsker i ett. Nå er det slik at når det kommer til å stille krav så er det helt greit så lenge du selv har mye å by på. Det som gjør det hele så latterlig er at mange kvinner stille høye krav til menn men så er de ikke akkurat en gullfugl selv. Anonymkode: 779e9...65c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfon Skrevet 18 timer siden #63 Del Skrevet 18 timer siden Jeg tenker på gruppenivå så vil vi ha denne basisen. Menn vurderer andelen kvinner som er pulbare er større enn hva kvinner mener om menn om det samme. Menn vurderer andelen kvinner som er datebare er større enn hva kvinner mener om menn om det samme. Menn vurderer andelen kvinner som er fast forhold emne er større enn hva kvinner mener om menn om det samme. Så det er nok ikke at menn er dårlige på å lage profiler som gjør at de ikke får matcher på Tinder. De blir valgt bort pga det jeg beskriver over. Blir du ikke vurdert som pulbar så kan du heller ikke forvente date eller få fast forhold. Menn er bedre på å vurdere sin egen plass i datinghierarkiet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #64 Del Skrevet 18 timer siden Alfon skrev (3 minutter siden): Jeg tenker på gruppenivå så vil vi ha denne basisen. Menn vurderer andelen kvinner som er pulbare er større enn hva kvinner mener om menn om det samme. Menn vurderer andelen kvinner som er datebare er større enn hva kvinner mener om menn om det samme. Menn vurderer andelen kvinner som er fast forhold emne er større enn hva kvinner mener om menn om det samme. Så det er nok ikke at menn er dårlige på å lage profiler som gjør at de ikke får matcher på Tinder. De blir valgt bort pga det jeg beskriver over. Blir du ikke vurdert som pulbar så kan du heller ikke forvente date eller få fast forhold. Menn er bedre på å vurdere sin egen plass i datinghierarkiet. Har du sett profilene? Anonymkode: 4c1f1...42c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 17 timer siden #65 Del Skrevet 17 timer siden Kvinner setter nok krav i større grad enn det menn gjør. Det er etter hvert en ganske stor andel menn som ikke oppfyller disse. Hvor vidt kravene er urealistiske er nok ganske indivuelt. De fleste kvinner skjønner nok sånn ca. hvor høye krav de kan sette. Dog er det noen som har litt for høye forventninger for å få menn til å binde seg i et forhold, og at menn generelt er villige til å ha sex med kvinner uten at de vurderes bra nok for et forhold. Det er nok særlig det som går på inntekt, høyde og sosial intelligens som gjør at en del menn faller utenfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alfon Skrevet 17 timer siden #66 Del Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har du sett profilene? Anonymkode: 4c1f1...42c Jeg har sett haugevis av dårlige profiler hos damene og det vi lett kan kalle venstrehåndsarbeid. Selv om profilen ikke er topp notch så sveiper jeg til høyre om jeg mener hun faller inn i en av de 3 kategoriene jeg nevnte i posten over. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #67 Del Skrevet 17 timer siden Er det noe som er «for høye» krav? Jeg vil være sammen med den jeg vil være sammen med, Inkludert de krav og forventninger jeg har. Jeg gidder jo ikke å bli sammen med noen jeg ikke tiltrekkes av💁🏼♀️ Anonymkode: 98689...2f8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #68 Del Skrevet 16 timer siden Fascinerende… Ingen som svarer på spørsmålet!😅 Okei, skal gjøre det mer konkret. Et av mine krav til en mann er at han tar sin del av arbeid med hus og hjem. Ikke «hjelpe til», men tar sin del med største selvfølge. Er det et for urealistisk krav? Anonymkode: 0e1c1...e54 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #69 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fascinerende… Ingen som svarer på spørsmålet!😅 Okei, skal gjøre det mer konkret. Et av mine krav til en mann er at han tar sin del av arbeid med hus og hjem. Ikke «hjelpe til», men tar sin del med største selvfølge. Er det et for urealistisk krav? Anonymkode: 0e1c1...e54 Selvfølgelig er ikke det urealistisk. Det er en naturlig forventning. Jeg har ikke det inne på noen «kravliste», da jeg tar det som en selvfølge. Jeg dater menn. Ikke gutter. Anonymkode: 98689...2f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #70 Del Skrevet 16 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvfølgelig er ikke det urealistisk. Det er en naturlig forventning. Jeg har ikke det inne på noen «kravliste», da jeg tar det som en selvfølge. Jeg dater menn. Ikke gutter. Anonymkode: 98689...2f8 Sukk… Glem det.. Gir opp. Anonymkode: 0e1c1...e54 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #71 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Grunnen til at mange menn ikke får matcher, er at det er så mange menn der. + at det er få profiler som faktisk er gode. Så det er ikke nok damer til andre enn de beste profilene, rett og slett Anonymkode: 95902...b55 Ja? Kravene går opp fordi de har så mange å velge mellom. Kravene går opp. Anonymkode: 8be50...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #72 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja? Kravene går opp fordi de har så mange å velge mellom. Kravene går opp. Anonymkode: 8be50...053 Nei det har de ikke, det er bare en illusjon av at menn føler de får så lite matcher eller ikke orker å sortere først. I realiteten har de ikke egentlig flere valg. Noen som ikke vil forelske seg, vil aldri forelske seg uansett om de drar på enndate eller chatter. Damer opplever også at det ikke blir noe ut av matcher. Anonymkode: 4c1f1...42c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #73 Del Skrevet 6 timer siden Alfon skrev (10 timer siden): Jeg har sett haugevis av dårlige profiler hos damene og det vi lett kan kalle venstrehåndsarbeid. Selv om profilen ikke er topp notch så sveiper jeg til høyre om jeg mener hun faller inn i en av de 3 kategoriene jeg nevnte i posten over. Ser hun enda attraktiv ut på bildene eller ikke? Anonymkode: 4c1f1...42c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #74 Del Skrevet 6 timer siden Skulle gjerne visst det, får absolutt ingen jenter, og aner ikke hvorfor. Har det meste på stell, men folk vil virkelig ikke date meg engang Så hva jenter ser etter, er et stort mysterium for meg I jobbsammenheng, vennskap og det meste gjør jeg det bra. Klager heller aldri på dette her (trives godt i livet) Men synes det er interresant å forstå akkurat hva som gjør at ingen vil ha meg. Hadde vært greit å forstå😅 Anonymkode: 6d811...ba6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #75 Del Skrevet 6 timer siden Example skrev (11 timer siden): Kvinner setter nok krav i større grad enn det menn gjør. Det er etter hvert en ganske stor andel menn som ikke oppfyller disse. Hvor vidt kravene er urealistiske er nok ganske indivuelt. De fleste kvinner skjønner nok sånn ca. hvor høye krav de kan sette. Dog er det noen som har litt for høye forventninger for å få menn til å binde seg i et forhold, og at menn generelt er villige til å ha sex med kvinner uten at de vurderes bra nok for et forhold. Det er nok særlig det som går på inntekt, høyde og sosial intelligens som gjør at en del menn faller utenfor. Jeg må innrømme at jeg synes det har vært en lettelse med at kvinner har så mange høye krav. Det gjør jo selvsagt at jeg faller utenfor hos de aller aller fleste kvinner, men det har gjort livet mye gøyere med mye mer innhold. Hvorfor? Fordi jeg har flyttet fokuset bort fra det uoppnåelige, altså kvinnen, og mye mer fokus på det jeg ønsker å gjøre og fylle livet mitt med. Kanskje opplever jeg en gang at en kvinne jeg møter på min vei anser meg som "innafor" for noe mer enn bare et useriøst øyeblikk. Men jeg må si at det virkelig ikke er så verst å ikke leve opp til kravene. Ikke minst har relasjonen jeg har til venner og familie har blitt mye viktigere for meg. Hadde en eks som ble flau av å være kjæresten min da jeg kom hjem en dag, veldig glad! og fortalte at jeg hadde fått meg fast jobb, en jobb jeg hadde drømt om og som var målet mitt fra jeg begynte å tenke på hva jeg ville jobbe med. Hvorfor hun ble flau? Jeg fikk meg jobb like etter jeg hadde fullført bachelorgraden min, og valgte å droppe mastergraden. Jeg valgte å droppe den fordi en mastergrad ikke ville gjort noen forskjell annet enn at jeg ville hatt en mastergrad. Det eneste som ville gjort en endring i den jobben er om jeg hadde tatt en phd, men da ville jeg heller ikke kunne hatt denne stillingen, og gjort det arbeidet jeg gjør. Denne eksen ble med andre ord flau over å være kjæresten til en med bare bachelorgrad, så det taklet hun ikke i lengden og dumpet meg. Jeg levde med andre ord ikke opp til kravene hennes. Anonymkode: 37d09...af2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #76 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg må innrømme at jeg synes det har vært en lettelse med at kvinner har så mange høye krav. Det gjør jo selvsagt at jeg faller utenfor hos de aller aller fleste kvinner, men det har gjort livet mye gøyere med mye mer innhold. Hvorfor? Fordi jeg har flyttet fokuset bort fra det uoppnåelige, altså kvinnen, og mye mer fokus på det jeg ønsker å gjøre og fylle livet mitt med. Kanskje opplever jeg en gang at en kvinne jeg møter på min vei anser meg som "innafor" for noe mer enn bare et useriøst øyeblikk. Men jeg må si at det virkelig ikke er så verst å ikke leve opp til kravene. Ikke minst har relasjonen jeg har til venner og familie har blitt mye viktigere for meg. Hadde en eks som ble flau av å være kjæresten min da jeg kom hjem en dag, veldig glad! og fortalte at jeg hadde fått meg fast jobb, en jobb jeg hadde drømt om og som var målet mitt fra jeg begynte å tenke på hva jeg ville jobbe med. Hvorfor hun ble flau? Jeg fikk meg jobb like etter jeg hadde fullført bachelorgraden min, og valgte å droppe mastergraden. Jeg valgte å droppe den fordi en mastergrad ikke ville gjort noen forskjell annet enn at jeg ville hatt en mastergrad. Det eneste som ville gjort en endring i den jobben er om jeg hadde tatt en phd, men da ville jeg heller ikke kunne hatt denne stillingen, og gjort det arbeidet jeg gjør. Denne eksen ble med andre ord flau over å være kjæresten til en med bare bachelorgrad, så det taklet hun ikke i lengden og dumpet meg. Jeg levde med andre ord ikke opp til kravene hennes. Anonymkode: 37d09...af2 Så du vet det, så er det mange kvinner som ikke hadde dømt deg. Men så er jeg en kvinne uten utdanning etter vgs å det er flaut. Uansett bra å leve livet til det fulle uansett ståsted. Det blir for nye trykk på at vi må finne noen å leve med for å være glad, kunne ønske jeg klarte å legge det bort som det du gjør. Hat du noen tips for å få forhold ut av tankene? For jeg tenker på romanse hver dag dagen lang, og det hadde vært fint at det var tomt og fokuset andre steder. Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #77 Del Skrevet 5 timer siden Det er en helt ok diskusjon dere har, men ta det en annen plass er dere snille. Les innlegget igjen og svar på spørsmålet mitt, for nå drukner jo det i alt annet. Anonymkode: 0e1c1...e54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #78 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en helt ok diskusjon dere har, men ta det en annen plass er dere snille. Les innlegget igjen og svar på spørsmålet mitt, for nå drukner jo det i alt annet. Anonymkode: 0e1c1...e54 Mener du at det ikke er relevant for diskusjonen? Her er det faktisk en av få som svarer på det du ber om, altså krav om et spesifikt utdanningsnivå. Men var kanskje noe annet du tenkte på? Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #79 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Er det noe som er «for høye» krav? Jeg vil være sammen med den jeg vil være sammen med, Inkludert de krav og forventninger jeg har. Jeg gidder jo ikke å bli sammen med noen jeg ikke tiltrekkes av💁🏼♀️ Anonymkode: 98689...2f8 Nei, du kan selvsagt stille akkurat de kravene du vil. Hvis du krever for mye så kan det hende at du ikke finner noen. Hvis du krever «feil» ting så kan det hende at du ender opp med feil mann. Det er uansett ditt valg og du som må leve med konsekvensene. Hvis du krever at mannen må være 1.95m (95% av menn er ekskludert?) eller 1.8m (50% av menn er ekskluder?) for å føle tiltrekning så er det en ærlig sak. Men hvis du samtidig ber om sympati for at det er umulig å finne en snill mann eller at du føler deg ensom så har jeg begrenset med sympati å gi deg. Anonymkode: b26b9...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #80 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det er en helt ok diskusjon dere har, men ta det en annen plass er dere snille. Les innlegget igjen og svar på spørsmålet mitt, for nå drukner jo det i alt annet. Anonymkode: 0e1c1...e54 Jeg tror faktisk det ligger et slags svar her mellom linjene. Mange menn er tilsynelatende enige i premisset om at kvinner har urealistiske krav. Veldig få er i stand til å konkretisere hva disse urealistiske kravene er. Enkelte skriver det faktisk rett ut: Jeg skjønner ikke hva kravet er, men jeg når ikke opp, selv om jeg kan krysse av A,B og C. Så kanskje er det der det ligger. At enkelte menn ikke opplever at de får komme til bordet, selv om de etter eget skjønn oppfyller kravene. Dermed oppleves kanskje kvinner som forvirrende, med regler og krav man ikke klarer å lese/forstå. Så gir man kanskje opp da, og tenker at når jeg ikke klarer å lese hva som forventes av meg, så er det antagelig fordi kravene er uoppnåelige og urealistiske Anonymkode: e398e...5b3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå