Gå til innhold

Hva er de kravene dere menn snakker om at vi kvinner har til dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HMK skrev (32 minutter siden):

Men det er jo fordi Tinder er en kunstig møteplass. Det er jo ikke en møteplass heller. Man ser kun bilder. Og det er svært, svært få menn som presenterer noe som helst av substans på Tinder.  Klart man bare sveiper. Det blir som å sitte på bussen, se på folk som går av på sine holdeplasser. Det er omtrent like inspirerende som å scrolle v6-resultater. 

Du har allerede demonstrert hvor du står hen i forhold til dette.

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

askjiir skrev (7 minutter siden):

Du har allerede demonstrert hvor du står hen i forhold til dette.

Og du har allerede demonstrert hvordan troll fungerer på nett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (1 minutt siden):

Og du har allerede demonstrert hvordan troll fungerer på nett. 

Troll? Du hånet han som ikke kunne finne Norsk kjæreste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

askjiir skrev (1 minutt siden):

Troll? Du hånet han som ikke kunne finne Norsk kjæreste.

Troll. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (1 minutt siden):

Troll. 

Ok, siden du bare skal deflektere er det ikke mer å si. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HMK skrev (39 minutter siden):

Men det er jo fordi Tinder er en kunstig møteplass. Det er jo ikke en møteplass heller. Man ser kun bilder. Og det er svært, svært få menn som presenterer noe som helst av substans på Tinder.  Klart man bare sveiper. Det blir som å sitte på bussen, se på folk som går av på sine holdeplasser. Det er omtrent like inspirerende som å scrolle v6-resultater. 

Det er nettopp det. Hvis du tenker over hvor mange du ser hver dag som ikke er uattraktive utseendemessig, men som ikke viser noe som tilsier at akkurat "du og jeg" er en god match, er ikke TInder noe rart unntak, sånn egentlig. Å ikke vise hvem du er på en datingapp er å be om problemer, hele hensikten med en app (gitt at det er forhold man vil ha) er jo å vise at "jeg er din perfekte match", men da trengs det informasjon. Så mye som mulig, og helst mer enn det som Tinder egentlig har plass til i dag.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

knooters skrev (8 minutter siden):

Det er nettopp det. Hvis du tenker over hvor mange du ser hver dag som ikke er uattraktive utseendemessig, men som ikke viser noe som tilsier at akkurat "du og jeg" er en god match, er ikke TInder noe rart unntak, sånn egentlig. Å ikke vise hvem du er på en datingapp er å be om problemer, hele hensikten med en app (gitt at det er forhold man vil ha) er jo å vise at "jeg er din perfekte match", men da trengs det informasjon. Så mye som mulig, og helst mer enn det som Tinder egentlig har plass til i dag.

Det er bildet som er viktigst. Gjorde et eksperiment der jeg brukte en modell som profil bilde og gud av meg det var plutselig mange damer som sendte meldinger og ville ta en kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (1 minutt siden):

Det er bildet som er viktigst. Gjorde et eksperiment der jeg brukte en modell som profil bilde og gud av meg det var plutselig mange damer som sendte meldinger og ville ta en kaffe.

Så trist. Det er vondt å få innblikk i et liv som ikke tillhører en. 

Men husk, de fleste er ikke modeller, men kan finneseg noen de elsker 😊

Anonymkode: 4c1f1...42c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hehe, dere er helt blinde. Og det er det som er poenget. Som om dere skulle vært religiøse fanatikere som får høre fra en ateist som har lyst å diskutere om det finnes en gud, og får til svar at det er blasfemi. 
Målet var aldri å komme med et argument, de stod dere for selv. Men takk for at dere fikk bekreftet påstanden.

Anonymkode: 7dbc3...c8c

Er ein blind av di ein spør nokon som ynsker å kritisera noko om å koma med konkret kritikk, og ikkje minst om å underbygga påstandane dei kjem med? Det einaste du har bevist er at du argumenterer med kjensler og ikkje opererer med fakta, og, dette er ikkje din feil, men du er retorisk svak. 

Anonymkode: f4cfb...42c

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så trist. Det er vondt å få innblikk i et liv som ikke tillhører en. 

That's the red pill for you 🤷‍♂️ Råd til menn: Se ut som en modell på profil bildet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er ein blind av di ein spør nokon som ynsker å kritisera noko om å koma med konkret kritikk, og ikkje minst om å underbygga påstandane dei kjem med? Det einaste du har bevist er at du argumenterer med kjensler og ikkje opererer med fakta, og, dette er ikkje din feil, men du er retorisk svak. 

Anonymkode: f4cfb...42c

Som en skriftlig hånd over skinnet. Skarpt. Liker at du skriver på nynorsk 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Endret av askjiir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (2 minutter siden):

That's the red pill for you 🤷‍♂️ Råd til menn: Se ut som en modell på profil bildet. 

Jeg prøver å si det at det er mer til denne pillen. Noen lever på lett modus, som mange kaller det, men det betyr ikke at vi andre ikke kan lete oss opp fine liv. 

Kjenner du noen som ikke er modeller, men som er glade i kjæresten sin? 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg prøver å si det at det er mer til denne pillen. Noen lever på lett modus, som mange kaller det, men det betyr ikke at vi andre ikke kan lete oss opp fine liv. 

Kjenner du noen som ikke er modeller, men som er glade i kjæresten sin? 

Jo da, men her var det snakk om Tinder. På Tinder er bildet viktigst og utseende spiller selvfølgelig en veldig stor rolle ellers også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
askjiir skrev (Akkurat nå):

Jo da, men her var det snakk om Tinder. På Tinder er bildet viktigst og utseende spiller selvfølgelig en veldig stor rolle ellers også.

En dag må du kanskje prøve utenfor tinder. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lurer egentlig på om de mennene som oppfyller alle de overfladiske kravene er lykkelige? Føler de seg elsket noen gang?

Anonymkode: b32d1...c6f

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min forståelse er at jeg leser forskningen riktig og kom med et relevant, Norsk, 1 år gammelt bidrag.

Kanskje du ikke liker konklusjonen?

Penger og status er ikke noe som gjør en kvinne mer attraktiv for meg personlig, nei. Sunnere kropp ja, men det var vel ikke tema her.

Jeg tror at du har en litt banal forståelse av problemstillingen. Hvorvidt det faktisk er et problem kan selvsagt diskuteres. Ingen (menn eller kvinner) har noen «plikt» til å underholde ensomme sjeler av det motsatte kjønn.

Det at menn har større appetitt på tilfeldig sex enn kvinner gjør at noen få kjekkaser kan «betjene» et stort antall kvinner. Hvis disse mennene ønsker en ny partner 3ggr i uka mens disse kvinnene greier seg med en (ny) partner hver 3.mnd så kan veldig mange kvinner klare seg med veldig få menn. Det står de selvsagt fritt til å gjøre.

Hvis disse kvinnene håper at det skal bli mer enn en kveld eller to, mens denne kategorien menn ikke gjør det så synes det som et mulig problem. Det er i så fall ikke et problem som kan løses av desperate menn som sviper på alt, men av kvinner som henvender seg til en annen type menn. Hvis det er det de ønsker.

Anonymkode: b26b9...a1b

Jeg leser den rett, og "status" som indikator er f.eks. rent pisspreik man bruker for å diskreditere preferanser hos kvinner. "Å, det er jo bare statusen de vil ha, så de kan skryte av status til venninnene sine". Enten er det ignoranse, eller misogyni å trekke det frem. Velg selv, for trådens deltakere som velger å fokusere på denne påståtte "statustiltrekningen". Nobody cares, kvinner enda mindre enn menn - det som betyr noe er personlig kompatibilitet, og det en moden og velreflektert kvinne da oftest legger øynene på er menn som har egenskaper som også korrelerer med den såkalte "statusen". Er du intelligent (en objektivt helt kurant egenskap å se etter i en partner, uansett kjønn), har du ofte god inntekt, utdanning og den såkalte "statusen" som følger med - for eksempel. Men, klart, det er jo lettere for menn som har null av dette å peke på kvinner og late som at de ser på uvesentligheter bare for å redde eget ansikt.

Hvis kvinnene håper det skal bli noe mer, vet de utmerket godt at det ikke er noe lurt å ligge med en gang. De trenger ikke oss menn til å fortelle det til dem, det vet de godt selv. Men, kvinner som ligger med kjekkaser, gjør det som regel fordi de liker å ligge med kjekkaser. Nothing more, nothing less. Og at hvis kvinner har litt mindre behov for tilfeldig ligging enn menn, så blir det gjerne til at det er de mennene med den type egenskaper som forsyner seg av damene som bare vil ha litt uskyldig morro.

Det er uansett slik at en kvinne som er ute på "jakt" etter kjærlighet må følge de behovene hun har i en mann. Hvilket insentiv skulle de ha til å gå på akkord med preferansene sine, egentlig? Det er jo faktisk det aller første en må ha på plass hvis det skal være grobunn for et forhold.

Det jeg tror du overser at hele metaen her er misogyni, hvor det ikke handler om å fremme løsninger så menn lettere kan møte kvinnenes behov, men bare om å peke på uvesentligheter og avsporinger for å late som at det er kvinnenes skyld at datingmarkedet er som det er og at det er deres jobb å rydde opp. Fordi de "er opptatt av status" (altså feil egenskaper) eller bare "er for kravstore", når de ber om en mann som kan matche deres egen standard.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har tidligere nevnt at jeg er uenig i utsagn om at all heterofil sex er et overgrep.

Jeg er uenig i hatet mot Rowling fordi hun sier at kvinner er de som kvinner er.

Jeg oppfatter feminisme som en splittende ideologi - som incel bevegelsen, og en kamp for egne krav som LO. Det er absolutt lov å kjempe for egne ønsker på bekostning av andre, men man kan ikke kreve at andre skal støtte seg i den kampen.

Så lettbent og enkelt.

Du velger å fokusere på en hardcore gruppe, og utfra hva noen få ekstreme mennesker måtte mene, dømmer du alle feminister. Dette forteller du videre til dine barn, som selvsagt skal få avgjøre selv...

Jeg tror ikke dette handler om de sære eksemplene dine, men at du innerst inne føler deg truet av kvinner. Det gjør ikke deg noe at hun er barnehageassistent og at du, den store sterke mannen, tjener langt mer enn henne. Det passer finfint inn i ditt bilde av deg selv.

Jeg er en voksen kvinne, og jeg vet hva jeg vil. Jeg er ikke redd for å ha en lav mann som kjæreste, eller en mann som ikke har like høy utdanning som meg selv. Jeg klarer utmerket å se forbi et ytre skall.

Men jeg kunne aldri tenkt meg en selvgod mann. En som tror han er mye bedre enn andre. Sånne tilbøyeligheter er det verste jeg vet.

Jeg ønsker en partner med selvtillit, en som har tro på seg selv og kjenner sin verdi. Men det må være en balanse, der det ikke bikker over til selvgodhet.

Anonymkode: 2d384...373

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har tidligere nevnt at jeg er uenig i utsagn om at all heterofil sex er et overgrep.

Jeg er uenig i hatet mot Rowling fordi hun sier at kvinner er de som kvinner er.

Jeg oppfatter feminisme som en splittende ideologi - som incel bevegelsen, og en kamp for egne krav som LO. Det er absolutt lov å kjempe for egne ønsker på bekostning av andre, men man kan ikke kreve at andre skal støtte seg i den kampen.

Jeg (som feminist) er enig i det du skriver her, og Rowling er en av mine favorittfeminister, så da synes jeg jo det blir merkelig å skulle motta kritikk for det.

Det finnes forskjellige retninger innen feminismen, hvor en liten minoritet er mannehatere. Akkurat disse kan nok til en viss grad sammenlignes med incels, men feminisme i seg selv kan ikke det.

Problemet er dagens identitetspolitikk som gjennomsyrer flere og flere arenaer i hverdagen vår. Partiet 'Feministisk Initiativ' fikk 275 stemmer ved stortingsvalget i 2021, så det er virkelig ikke det vi trenger å bekymre oss for. De største pådriverne for slike ting du nevner er den politiske venstresiden, men også høyresiden velger oftere og oftere minste motstands vei nå. Dette har vi i stor grad adoptert fra USA, og det fører dessverre bare til mer splittelse i samfunnet.

Det er i utgangspunktet ikke noe galt med kampsaker som unisextoalett for alle, rent juridisk kjønnsbytte = gratulerer du er nå mann/kvinne, eller fremskyndet utredning for kjønnsskifte, fordi dette representerer de faktiske meningene til en gruppe mennesker. Slike ting vil normalt regulere seg selv basert på antall stemmer de får. Det begynner derimot å bli problematisk når vanlige partier adopterer de samme sakene for å sanke godhetspoeng, samtidig som skoler lærer bort at dette er de eneste akseptable meningene, og arbeidsplassen din feirer pride og har nulltoleranse for <sett inn passende>-fobi - med mindre du er innvandrer, så klart, for da blir det fobi mot fobi og systemkræsj.

Mange feminister vil være uenige med innlegget mitt, fordi det jeg (og du) beskriver her først og fremst er politiske meninger. Vi kan være for eller mot, men det er ikke dette som gjør oss til feminister.

Feminist som har en mening om et tilfeldig emne ≠ feminisme.

Anonymkode: 01c19...54a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lurer egentlig på om de mennene som oppfyller alle de overfladiske kravene er lykkelige? Føler de seg elsket noen gang?

Anonymkode: b32d1...c6f

Det lurer også jeg på

Anonymkode: 7dbc3...c8c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...