AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #181 Del Skrevet 10. november 2024 Penger. Ikke motsi meg på det. Har man vært uheldig med regnskapet overskygger det det det gode egenskapene. Ja, jeg vet det finnes unntak men de er ikke lett å finne. Anonymkode: a604e...ebd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #182 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det er heilt greitt å koma med kritikk av feminisme, men det verkar som du ikkje tolar kritikk sjølv. Folk må no tykka at meiningane dine er ufornuftige, me har trass alt ytringsfridom. Anonymkode: f4cfb...42c Har ingenting imot kritikk, og tar til meg det jeg opplever er berettiget. Det gikk som det måtte gå dette😊 rakk å si at feminismen burde være mer åpen for kritikk før man ble forsøkt kuet, eller som du vil kalle det, kritisert, og det gjenspeiler bare det som er med på å gjøre enkelte ideologier potensielt farlige. Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #183 Del Skrevet 10. november 2024 Høydekravet til kvinner er en vits. At kvinner spør menn på tinder om høyde også. Utrolig usjarmerende. Ellers synes jeg de fleste krav en del kvinner stiller er helt fair, altså de mindre overflatiske kravene. Hilsen kvinne. Anonymkode: 1ae70...f1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #184 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har ingenting imot kritikk, og tar til meg det jeg opplever er berettiget. Det gikk som det måtte gå dette😊 rakk å si at feminismen burde være mer åpen for kritikk før man ble forsøkt kuet, eller som du vil kalle det, kritisert, og det gjenspeiler bare det som er med på å gjøre enkelte ideologier potensielt farlige. Anonymkode: 7dbc3...c8c Føler heller dette dreier seg om at du er konfliktsky og passiv aggressiv. Du var veldig lett å kue, klarte ikke komme med et eneste argument, bare det å fortelle reele opplevelser kvinne går gjennom som er årsaken til at feminisme eksisterer var nok til at du trakk deg inn i denne, feminisme er farlig fordi feminister kan bli argumentative når noen kritiserer. Men at du kritiserer er helt greit? Skal vi kvinner ikke si noe når noen disser bevegelsen for ga oss riket og som kan gi flere frihet verden over?? Anonymkode: 4c1f1...42c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #185 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Føler heller dette dreier seg om at du er konfliktsky og passiv aggressiv. Du var veldig lett å kue, klarte ikke komme med et eneste argument, bare det å fortelle reele opplevelser kvinne går gjennom som er årsaken til at feminisme eksisterer var nok til at du trakk deg inn i denne, feminisme er farlig fordi feminister kan bli argumentative når noen kritiserer. Men at du kritiserer er helt greit? Skal vi kvinner ikke si noe når noen disser bevegelsen for ga oss riket og som kan gi flere frihet verden over?? Anonymkode: 4c1f1...42c Som ga oss frihet* Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. november 2024 #186 Del Skrevet 10. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Penger. Ikke motsi meg på det. Har man vært uheldig med regnskapet overskygger det det det gode egenskapene. Ja, jeg vet det finnes unntak men de er ikke lett å finne. Anonymkode: a604e...ebd Hvordan uheldig med regnskapet? Jeg er selv gift med mann som ikke er økonomisk fornuftig (blitt bedre med årene TAKK OG PRIS!), og forstår inderlig godt at kvinner (menn også forsåvidt) ikke ønsker forhold til voksne mennesker som ikke evner å forsørge seg og/eller roter det til for seg økonomisk. Jeg valgte min mann på tross av dette, men gud bedre hvor mange ganger jeg har forbannet det valget, og jeg forstår inderlig inderlig godt at folk ikke ønsker å inngå forhold med folk med den vanvittig dårlige egenskapen at de ikke klarer å forvalte økonomi bra. Uheldig er dette imidlertid sjeldent. Slikt handler om dårlige valg og dårlige prioriteringer. Mange mange mennesker kommer ikke i slik dum situasjon selv om de ikke har fått eller arvet en krone, og heller ikke har svært høy lønn. Dette handler om klokskap eller ikke, som gir valg og prioriteringer som fører deg til h... Uhell er det ikke. Å være pengedum et en så dårlig egenskap at man egentlig ikke bør forvente at noen orker å leve med det. Og ja det overskygger de fleste andre gode egenskaper, fordi det regelrett påvirker livsgrunnlaget man da får. Endret 10. november 2024 av Trolltunge 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #187 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Føler heller dette dreier seg om at du er konfliktsky og passiv aggressiv. Du var veldig lett å kue, klarte ikke komme med et eneste argument, bare det å fortelle reele opplevelser kvinne går gjennom som er årsaken til at feminisme eksisterer var nok til at du trakk deg inn i denne, feminisme er farlig fordi feminister kan bli argumentative når noen kritiserer. Men at du kritiserer er helt greit? Skal vi kvinner ikke si noe når noen disser bevegelsen for ga oss riket og som kan gi flere frihet verden over?? Anonymkode: 4c1f1...42c Hehe, dere er helt blinde. Og det er det som er poenget. Som om dere skulle vært religiøse fanatikere som får høre fra en ateist som har lyst å diskutere om det finnes en gud, og får til svar at det er blasfemi. Målet var aldri å komme med et argument, de stod dere for selv. Men takk for at dere fikk bekreftet påstanden. Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
knooters Skrevet 10. november 2024 #188 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er kvinner kresne fordi menn er desperate eller er menn desperate fordi kvinner er kresne? Anonymkode: bfdd7...847 Det ene utelukker ikke det andre. Men det å trives som singel er kanskje noe menn mer enn kvinner trenger jobbe med, så man ikke blir desperat av å være singel noen år. Kvinner plukker selvsagt de mennene de syns passer best til seg selv, når de har valgmuligheter. Men, av ren nysgjerrighet, betrakter du "kvinnelig kresenhet" som et (samfunns)problem? Jeg ser i alle fall ikke noe problem her, det er bare en sunn datingdynamikk som sørger for at folk i størst grad finner personer som passer godt med seg selv. 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #189 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hehe, dere er helt blinde. Og det er det som er poenget. Som om dere skulle vært religiøse fanatikere som får høre fra en ateist som har lyst å diskutere om det finnes en gud, og får til svar at det er blasfemi. Målet var aldri å komme med et argument, de stod dere for selv. Men takk for at dere fikk bekreftet påstanden. Anonymkode: 7dbc3...c8c Målet var aldri å komme med et argument? Skal jeg lese tankene dine for å tyde hva du mener da tenker du? Ja jeg gjør min jobb i en diskusjon, og kommer med argumenter. Jeg har ingen aning hva du tror jeg tror? Eller hva du egentlig er imot forbi at du er imot at noen skal være feminist. Men hva er det du tror feminisme er? Hva er det du fikk bekreftet? At jeg er feminist? Tok det så lang tid? Men godtar at guden min er at jeg fortjener menneskerettigheter. Anonymkode: 4c1f1...42c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #190 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Målet var aldri å komme med et argument? Skal jeg lese tankene dine for å tyde hva du mener da tenker du? Ja jeg gjør min jobb i en diskusjon, og kommer med argumenter. Jeg har ingen aning hva du tror jeg tror? Eller hva du egentlig er imot forbi at du er imot at noen skal være feminist. Men hva er det du tror feminisme er? Hva er det du fikk bekreftet? At jeg er feminist? Tok det så lang tid? Men godtar at guden min er at jeg fortjener menneskerettigheter. Anonymkode: 4c1f1...42c Min påstand var at feminismen ikke er åpen for kritikk. Og deres reaksjoner og kommentarer er argumenter for at dette nettopp stemmer. Det var alt Anonymkode: 7dbc3...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #191 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Min påstand var at feminismen ikke er åpen for kritikk. Og deres reaksjoner og kommentarer er argumenter for at dette nettopp stemmer. Det var alt Anonymkode: 7dbc3...c8c Om du ikke sier hva du kritiserer med feminisme, så har jeg ingen aning hva for noe person du er. Du bør annerkjenne at du ikke en den eneste personen i verden. Jeg har erfaring med mange typer folk som kritiserer feminisme med faktiske argumenter og det er ikke akkurat noe jeg vil leve med som kvinne. Når du holder igjen som du gjør, gir du automatisk inntrykk av at meningene dine ikke tåler dagen lys så mye som i anonymitet. At du ikke tørr si noe, får det ril å virke so. At du forventer å tape. Om du forventer å tape mot meg som ikke hater menn, som bare vil at folk skal ha normale trygge liv og rettigheter med harmoni mellom lov og frihet, for minst mulig traumer, hvem da er du? Du spørr ikke engang, det gjør jeg.. Du bare dømmer og dømmer og er passive aggressiv, og jaja 💅 vet nå mitt nå. Anonymkode: 4c1f1...42c 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #192 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Om du ikke sier hva du kritiserer med feminisme, så har jeg ingen aning hva for noe person du er. Du bør annerkjenne at du ikke en den eneste personen i verden. Jeg har erfaring med mange typer folk som kritiserer feminisme med faktiske argumenter og det er ikke akkurat noe jeg vil leve med som kvinne. Når du holder igjen som du gjør, gir du automatisk inntrykk av at meningene dine ikke tåler dagen lys så mye som i anonymitet. At du ikke tørr si noe, får det ril å virke so. At du forventer å tape. Om du forventer å tape mot meg som ikke hater menn, som bare vil at folk skal ha normale trygge liv og rettigheter med harmoni mellom lov og frihet, for minst mulig traumer, hvem da er du? Du spørr ikke engang, det gjør jeg.. Du bare dømmer og dømmer og er passive aggressiv, og jaja 💅 vet nå mitt nå. Anonymkode: 4c1f1...42c Det siste der skal representere deg. Den hånden er emojien for din oppførsel. Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #193 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Min påstand var at feminismen ikke er åpen for kritikk. Og deres reaksjoner og kommentarer er argumenter for at dette nettopp stemmer. Det var alt Anonymkode: 7dbc3...c8c Å det å si imot, hva forventer du? At vi kvinner skal måtte være åpen for hva enn, for at du skal akseptere oss? Om du sier, kvinner bør ikke få utdanne seg. Må jeg si, åja, for at femnisme skal være godt nok? Selvsagt vil jeg si, jo det skal vi. Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #194 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Om du ikke sier hva du kritiserer med feminisme, så har jeg ingen aning hva for noe person du er. Du bør annerkjenne at du ikke en den eneste personen i verden. Jeg har erfaring med mange typer folk som kritiserer feminisme med faktiske argumenter og det er ikke akkurat noe jeg vil leve med som kvinne. Når du holder igjen som du gjør, gir du automatisk inntrykk av at meningene dine ikke tåler dagen lys så mye som i anonymitet. At du ikke tørr si noe, får det ril å virke so. At du forventer å tape. Om du forventer å tape mot meg som ikke hater menn, som bare vil at folk skal ha normale trygge liv og rettigheter med harmoni mellom lov og frihet, for minst mulig traumer, hvem da er du? Du spørr ikke engang, det gjør jeg.. Du bare dømmer og dømmer og er passive aggressiv, og jaja 💅 vet nå mitt nå. Anonymkode: 4c1f1...42c Det er nettopp det, jeg kan godt være det ene og det andre i dine øyne, du kan kalle meg hva du vil og tilegne meg alle de egenskaper du måtte ønske. Det er helt irrelevant. Det som er relevant er, er at dere går til angrep allerede før kritikken kommer. Og det er min kritikk til dere. At det ikke lar seg diskutere både gode OG dårlige sider, på generelt grunnlag. Hvem er jeg? Jeg har stemt Venstre og mdg litt om hverandre i alle år. Jeg har alltid sett på kvinner og menn som likeverdige, og er imot all form for diskriminering. Jeg er pappa, og elsker den rollen. Familien og kjærligheten er for meg meningen med livet. Det var litt om meg Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #195 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Å det å si imot, hva forventer du? At vi kvinner skal måtte være åpen for hva enn, for at du skal akseptere oss? Om du sier, kvinner bør ikke få utdanne seg. Må jeg si, åja, for at femnisme skal være godt nok? Selvsagt vil jeg si, jo det skal vi. Anonymkode: 4c1f1...42c Nei, det er en ting å si at jeg tar feil, at man er åpen for kritikk der den er berettiget. En annen er å gå i forsvar/angrep, noe som nettopp viser at man ikke er mottakelig for noen som helst form for kritikk, allerede før kritikken har blitt fremsatt. Da nytter det ikke å legge frem den kritikken en enn måtte ha, uansett hvor berettiget den måtte være. For den mottas av en som ikke er i stand til å lytte til den. Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 10. november 2024 #196 Del Skrevet 10. november 2024 (endret) AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 14.00): Leser så mye her inne om at kvinner har urealistiske krav til menn, og det er grunnen til det meste egentlig😅 Så lurer egentlig bare på hva disser urealistiske kravene er? Anonymkode: 0e1c1...e54 Alt for høye krav til utseende. Ingen vits å snakke med en fremmed dame på byen hvis du ikke er minimum en 7'er. Endret 10. november 2024 av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 10. november 2024 #197 Del Skrevet 10. november 2024 (endret) HMK skrev (På 7.11.2024 den 16.20): Bitterheten oser. 🤭 👆 Ondskapsfull holdning og det gjelder både deg og de 15 andre som ga deg pokaler og tommler opp. Endret 10. november 2024 av askjiir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2024 #198 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Syns du kan egynne å være litt mer ærlig om hva du mener er så galt med feminisme istede for disse små diffuse synsingene om oss som gruppe. Si konkret hva du er uenig med. Anonymkode: 4c1f1...42c Jeg har tidligere nevnt at jeg er uenig i utsagn om at all heterofil sex er et overgrep. Jeg er uenig i hatet mot Rowling fordi hun sier at kvinner er de som kvinner er. Jeg oppfatter feminisme som en splittende ideologi - som incel bevegelsen, og en kamp for egne krav som LO. Det er absolutt lov å kjempe for egne ønsker på bekostning av andre, men man kan ikke kreve at andre skal støtte seg i den kampen. Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
askjiir Skrevet 10. november 2024 #199 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 16.28): Og ja, å ha gått glipp av ungdommen min og å ha levd nesten 3 tiår uten romantikk og seksualitet og nærhet er ganske sårt for meg, eller bittert, slik du kalte det. Anonymkode: 6b7c3...bfd Som sårbar mann er det ikke en god ide å åpne deg for kvinner med mindre det er moren din, du vil ofte møtes med forrakt Det eneste kvinner respekterer hos menn er styrke og mestrings evne. Huff, selv Trump fikk 52% av kvinnelige velgere, det burde illustrere hva jeg mener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet 10. november 2024 #200 Del Skrevet 10. november 2024 AnonymBruker skrev (På 7.11.2024 den 20.52): Jeg mener at mange kvinner har urealistiske krav. Problemet er at dere ikke vil innrømme det ovenfor dere selv. Hver gang jeg snakker med mine venninner om menn så er de utrolig kresne og de mest trivielle ting kan få de til å sveipe vekk en mann på tinder. Det som gjentar seg i denne debatten hver gang den er her, er at det ofte ikke er et skille mellom krav og ønsker og alle beskriver krav og ønsker i ett. Nå er det slik at når det kommer til å stille krav så er det helt greit så lenge du selv har mye å by på. Det som gjør det hele så latterlig er at mange kvinner stille høye krav til menn men så er de ikke akkurat en gullfugl selv. Anonymkode: 779e9...65c Men det er jo fordi Tinder er en kunstig møteplass. Det er jo ikke en møteplass heller. Man ser kun bilder. Og det er svært, svært få menn som presenterer noe som helst av substans på Tinder. Klart man bare sveiper. Det blir som å sitte på bussen, se på folk som går av på sine holdeplasser. Det er omtrent like inspirerende som å scrolle v6-resultater. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå