AnonymBruker Skrevet 9. november #141 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har klart å gå glipp av de tusenvis av kommentarene om at kvinners verdi og hvor vakker hun er, ligger i hvor mange ribbein man kan telle og hvor jomfrulig (men spinn ville i senga med kun en). Kvinner rundt meg er en god miks. De vakreste ser etter partnere med sunne og gode verdier. Kun ei bryr seg mye om utseendet. Anonymkode: fd074...4f7 Jepp, dette må vi generelt høre på. Lurer på hvordan mennene som taler her inne ser ut også foreksempel. Det settes store krav til utsendet i kvinner, men møter de det i sitt utsendet? Anonymkode: 4c1f1...42c 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 9. november #142 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): tja, noe har det å si på hvor bra profil du har. Men nesten ingenting. Det er som for jobbsituasjonen min der jeg kan velge og vrake jobber. Bare damer kan velge å vrake menn. Når kjønnsbalansen er 75% menn -> 25 % damer så er dette selvforklarende. Anbefaler ingen menn å være der. Anonymkode: 32bcf...494 Det spiller ingen rolle hvis man ikke ute etter det samme. Hjelper ikke å få mange matcher, hvis mennene kun er ute etter å få seg noe, og jeg som kvinne ønsker forhold. Skal sies, jeg fant min mann på Tinder. Så, det fungerte for én mann i hvert fall. Man prater om kvinner har urealistiske forventinger og krav, men som kvinne selv som nrstem aldri har vært populær blant menn, så opplever jeg jo at det også har gått andre veien. Nei, jeg har ikke vært singel omtrent siden starten av 20-årene, jeg har stort sett vært i forhold (lange forhold). Og jeg tok til takke med det jeg kunne få, fordi jeg ikke trodde jeg kunne få noe bedre. Jeg angrer veldig på at jeg ikke sto mer opp for meg selv og stilte noen krav. Det var da jeg stilte noen krav, etter min mening svært fornuftige og viktige krav, jeg også fant meg en god og fin mann som passer meg. Skal sies, det var faktisk en god del flotte mennesker som helt klart var gode kandidater og som jeg var villige til å gi en sjanse på Tinder. Men, så gikk jeg på date med mannen min, ig det er han jeg utviklet følelser for. Som en under gjennomsnittet utseendemessig fin kvinne, har jeg ikke mye å konkurrere med. Men da jeg bikket 30 skjedde det noe. Menn som aldri ville se min vei før, gjorde det da. Nå er jeg 38, og da jeg traff mannen min var jeg 35. Jeg har aldri fått så mye respons som da, av seriøse og mange fine menn, både eldre og yngre enn meg. Samtidig også en del useriøst, og jeg var ikke ute etter sex. Men, da var det kanskje lettere å "konkurrere", fordi de jeg snakket med likte at jeg var høyt utdannet, var søt, relativt fornuftig og snill. Mannen mener jeg er pen og vakker, men det ser jeg overhode ikke selv. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #143 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det vil alltid være noen som ikke klarer å ta poenget, uansett hvor tydelig det er. Noen ser bare fyllord. Et mantra for feminismen er jo dette patriarkatet som visstnok lever i beste velgående. Noe som gir enda en grunn til å være kritisk, og skeptisk til de egentlige intensjoner feminismen har. For feminismen vil nok aldri innrømme at patriarkatet er borte, selv om fienden er overvunnet Anonymkode: 7dbc3...c8c Når eg snakkar om patriarkalske og matriakalske samfunn nyttar eg antropologiske termar, så det er ein måte å skildra eit samfunn på, og frå antropologiske definisjonar lev mange samfunn i dag i eit patriarkalsk system. Eg les fyllord av di du nyttar mange ord, men du skildrar ikkje konkret kva du meiner. Kvifor meiner du at patriarkatet er borte, kva er bevisane dine? Og feministar meiner at menn au har det dårlegare under eit patriarkalsk samfunn, berre så du er klar over det, for patriarkatet gjer menn ufrie au. Eg meiner heller ikkje at menn er fiender, men eg ynsker eit samfunnssystem som er bygd på merittar, og ikkje fordommar. Anonymkode: f4cfb...42c 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #144 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Når eg snakkar om patriarkalske og matriakalske samfunn nyttar eg antropologiske termar, så det er ein måte å skildra eit samfunn på, og frå antropologiske definisjonar lev mange samfunn i dag i eit patriarkalsk system. Eg les fyllord av di du nyttar mange ord, men du skildrar ikkje konkret kva du meiner. Kvifor meiner du at patriarkatet er borte, kva er bevisane dine? Og feministar meiner at menn au har det dårlegare under eit patriarkalsk samfunn, berre så du er klar over det, for patriarkatet gjer menn ufrie au. Eg meiner heller ikkje at menn er fiender, men eg ynsker eit samfunnssystem som er bygd på merittar, og ikkje fordommar. Anonymkode: f4cfb...42c Tror nok du gikk i fellen å ta en kommentar ut av sammenheng. Det var en samtale her, hvor jeg prøvde å belyse hvor problematisk det er å være helt overbevist om noe, ute av stand til å rette et kritisk lys på det man er overbevist om. At man overhode ikke er mottakelig for kritiske spørsmål. Dette har vi sett nok av eksempler på, hvor det har gått riktig så galt. Å være kritisk mot feminismen blir altfor ofte synonymt med å være mot kvinnen og mot likestilling. Om man ser på verden som helhet, så lever nok patriarkatet i beste velgående. Men i Norge ser jeg ingen bevis for dette. Beviset mitt er likestillingen vi har, som er skjev både for menn og kvinner. Kvinner favoriseres over menn, og menn favoriseres over kvinnen. Anonymkode: 7dbc3...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #145 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Tror nok du gikk i fellen å ta en kommentar ut av sammenheng. Det var en samtale her, hvor jeg prøvde å belyse hvor problematisk det er å være helt overbevist om noe, ute av stand til å rette et kritisk lys på det man er overbevist om. At man overhode ikke er mottakelig for kritiske spørsmål. Dette har vi sett nok av eksempler på, hvor det har gått riktig så galt. Å være kritisk mot feminismen blir altfor ofte synonymt med å være mot kvinnen og mot likestilling. Om man ser på verden som helhet, så lever nok patriarkatet i beste velgående. Men i Norge ser jeg ingen bevis for dette. Beviset mitt er likestillingen vi har, som er skjev både for menn og kvinner. Kvinner favoriseres over menn, og menn favoriseres over kvinnen. Anonymkode: 7dbc3...c8c Så bare si: noen kvinner banker menn for feminisme, det er for langt. Jeg som feminist er enig og er imot den type folk jeg også. Alle grupper har dårlige egg som ødelegger. Vi vil bare ha normale liv. Men noen av dere sier ingenting, dere viser ikke denne normale ønsker andre godt kritisismen, og virker heller kvinnefiendtlige. Patrikatet er jo til å med her inne? At vi sitter å snakker om kvinne rettigheter men aldri om menn bør ha sine, er en del av problemet. Holdninger folk anser normale. Om kvinner skal få lov? Hvordan ser kvinner ut, å ekstrem plukke ifra kvinners kropp og sexualisering. Dømming av oss rundt alder! Den hører vi sinnsykt ofte. Å kvinnehelse. Også, kvinner med god jobb er ikke attraktive for da blir menns identitet svekket opplegget, den er det også noen kvinner som opprettholder med å ønske noen som seg. Å det er jo grei,en menn må få forelske seg. Men det er en bitterhet rundt at kvinner tar lang utdanning eller tjener penger som overrasker meg. Anonymkode: 4c1f1...42c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #146 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bare si: noen kvinner banker menn for feminisme, det er for langt. Jeg som feminist er enig og er imot den type folk jeg også. Alle grupper har dårlige egg som ødelegger. Vi vil bare ha normale liv. Men noen av dere sier ingenting, dere viser ikke denne normale ønsker andre godt kritisismen, og virker heller kvinnefiendtlige. Patrikatet er jo til å med her inne? At vi sitter å snakker om kvinne rettigheter men aldri om menn bør ha sine, er en del av problemet. Holdninger folk anser normale. Om kvinner skal få lov? Hvordan ser kvinner ut, å ekstrem plukke ifra kvinners kropp og sexualisering. Dømming av oss rundt alder! Den hører vi sinnsykt ofte. Å kvinnehelse. Også, kvinner med god jobb er ikke attraktive for da blir menns identitet svekket opplegget, den er det også noen kvinner som opprettholder med å ønske noen som seg. Å det er jo grei,en menn må få forelske seg. Men det er en bitterhet rundt at kvinner tar lang utdanning eller tjener penger som overrasker meg. Anonymkode: 4c1f1...42c Sier ikke at jeg vil menn ikke skal ha rettigheter! Men det er veldig suspekt og sexist at av alle samtaler i verden så er diskusjonen noen ser sin rett i å ha bestandig at kvinner ikke bør få ha rettigheter, aldri om solsystemet eller menn sine. Det er sexisme. Anonymkode: 4c1f1...42c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #147 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Tror nok du gikk i fellen å ta en kommentar ut av sammenheng. Det var en samtale her, hvor jeg prøvde å belyse hvor problematisk det er å være helt overbevist om noe, ute av stand til å rette et kritisk lys på det man er overbevist om. At man overhode ikke er mottakelig for kritiske spørsmål. Dette har vi sett nok av eksempler på, hvor det har gått riktig så galt. Å være kritisk mot feminismen blir altfor ofte synonymt med å være mot kvinnen og mot likestilling. Om man ser på verden som helhet, så lever nok patriarkatet i beste velgående. Men i Norge ser jeg ingen bevis for dette. Beviset mitt er likestillingen vi har, som er skjev både for menn og kvinner. Kvinner favoriseres over menn, og menn favoriseres over kvinnen. Anonymkode: 7dbc3...c8c Eg har lest heile denne tråden her og har nok ikkje gått i ei "felle" som du seier. Det at du antek at eg har misforstått framfor å faktisk ta det eg seier på face value, seier ganske mykje om korleis du tenker. Det verkar som du er ganske kjenslestyrt når det gjeld dette temaet. Igjen kjem du med påstandar, utan konkrete eksempel. Å seia noko er ikkje eit bevis, eit bevis er til dømes ein forskingsrapport eller studium. Har du konkrete tal på det du seier? Kan du skildra korleis kvinner blir favorisert over menn, og menn blir favorisert over kvinner? Ser du sjølv at det som argumentasjon ikkje held mål, for det er berre ord utan faktisk innhald? Når det er sagt tykker eg Noreg har kome langt innan likestilling, og det tykker eg me skal vera stolte av, sjølv om det framleis er området me må jobba med, som at kvinner skal få likeverdig behandling innan helsesystemet. Anonymkode: f4cfb...42c 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #148 Del Skrevet 9. november SPOCA skrev (1 time siden): Det spiller ingen rolle hvis man ikke ute etter det samme. Hjelper ikke å få mange matcher, hvis mennene kun er ute etter å få seg noe, og jeg som kvinne ønsker forhold. Skal sies, jeg fant min mann på Tinder. Så, det fungerte for én mann i hvert fall. Man prater om kvinner har urealistiske forventinger og krav, men som kvinne selv som nrstem aldri har vært populær blant menn, så opplever jeg jo at det også har gått andre veien. Nei, jeg har ikke vært singel omtrent siden starten av 20-årene, jeg har stort sett vært i forhold (lange forhold). Og jeg tok til takke med det jeg kunne få, fordi jeg ikke trodde jeg kunne få noe bedre. Jeg angrer veldig på at jeg ikke sto mer opp for meg selv og stilte noen krav. Det var da jeg stilte noen krav, etter min mening svært fornuftige og viktige krav, jeg også fant meg en god og fin mann som passer meg. Skal sies, det var faktisk en god del flotte mennesker som helt klart var gode kandidater og som jeg var villige til å gi en sjanse på Tinder. Men, så gikk jeg på date med mannen min, ig det er han jeg utviklet følelser for. Som en under gjennomsnittet utseendemessig fin kvinne, har jeg ikke mye å konkurrere med. Men da jeg bikket 30 skjedde det noe. Menn som aldri ville se min vei før, gjorde det da. Nå er jeg 38, og da jeg traff mannen min var jeg 35. Jeg har aldri fått så mye respons som da, av seriøse og mange fine menn, både eldre og yngre enn meg. Samtidig også en del useriøst, og jeg var ikke ute etter sex. Men, da var det kanskje lettere å "konkurrere", fordi de jeg snakket med likte at jeg var høyt utdannet, var søt, relativt fornuftig og snill. Mannen mener jeg er pen og vakker, men det ser jeg overhode ikke selv. Bra å høre at du fant en god mann og at dere har det bra sammen Jeg tror heller ikke at damer har for høye krav, det jeg merket mest på som jeg tror får det til å virke sånn er antallet menn og kvinner på disse appene er helt ute av balanse. Derfor så om du er en gjennomsnittlig mann så er du usynlig , får nesten ikke noe respons eller matcher. Så derfor virker det sånn og det synes jeg er veldig trist. Jeg prøvde noen andre steder og fikk mer interesse på noen andre apper som hadde utenlandske kvinner, snakket mye med ei asiatisk som jeg trodde var i Oslo som innvandrer. Men viste seg at hun hadde satt lokasjonen her, jeg begynte å like henne veldig godt og tenkte jeg satser på å få til langdistanse forhold. Så jeg dro ned og møtte henne 4 måneder senere i Filippinene og det var helt fantastisk. Så har jeg dratt ned flere ganger til jeg fikk henne til Norge på besøksvisa der vi giftet oss i Oslo. Nå venter vi på familiegjenforening for henne og datteren. Mye papirarbeid men det er absolutt verdt det for kjærligheten ❤️ Anonymkode: 32bcf...494 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #149 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du slenger bare ut påstander og tall. Kilder? Eksen hadde ingen utdanning og var 180. Kjæresten har heller ikke annet enn vgs. Jeg visste ikke høyden på noen av de Anonymkode: 95902...b55 Norsk forskning fra 2023: «Noen hovedfunn er at kvinner ønsker en mann som er sterkere med mer sosioøkonomiske ressurser enn dem selv. …Et annet overraskende funn er sammenhengen mellom en manns mangel på ressurser som jobb, inntekt, høyde, samt personlige egenskaper som initiativ og ambisjoner, og fravær av seksuell tiltrekning hos kvinnen. Hypotesen om at når menn og kvinner blir like utdannelsesmessig og økonomisk, vil hypergami forsvinne, gjenspeiles ikke i vår forskning.» https://www.idunn.no/doi/10.18261/nat.34.2.2 Anonymkode: b26b9...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #150 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (15 timer siden): Alt feminisme ber om er at kvinner har normale rettigheter og at nedverdigende holdninger til oss forsvinner. Anonymkode: 4c1f1...42c Det er vel ikke helt sant. Joda, feminismen har jobbet for likestilling og likeverd mellom kjønn. Mennesker og grupper som beskriver seg selv som feminister har imidlertid _også_ sagt at all sex mellom mann og kvinne er voldtekt, eller oppfordret til drap på fremstående Engelske kvinnelige forfattere fordi hun våger å hevde at en kvinne er den som kvinne er. Jeg ville få mye mer respekt for en feminist dersom de tok tydelig avstand fra deler av moderne feminisme. Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #151 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er vel ikke helt sant. Joda, feminismen har jobbet for likestilling og likeverd mellom kjønn. Mennesker og grupper som beskriver seg selv som feminister har imidlertid _også_ sagt at all sex mellom mann og kvinne er voldtekt, eller oppfordret til drap på fremstående Engelske kvinnelige forfattere fordi hun våger å hevde at en kvinne er den som kvinne er. Jeg ville få mye mer respekt for en feminist dersom de tok tydelig avstand fra deler av moderne feminisme. Anonymkode: b26b9...a1b Dette er jo utruleg merkeleg, meiner du at disom ein person frå ein gruppe seier noko, så skal ein dømma alle som høyrer til den gruppa utfrå det? Med den logikken burde alle kvinner gå utfrå at alle menn er som Andrew Tate med mindre dei tek tydeleg fråstand frå han. Eg personleg reknar med at dei fleste menn ikkje er som Andrew Tate med mindre dei lirar frå seg incel greier. Og nei, eg meiner ikkje valdtekt og sex er det same, og eg er feminist. (Tenk at ein faktisk må seia sånt for at folk ikkje skal tru at ein er radikal, det er som å tru at alle muslimar er terroristar eller at alle kvite menn er onde). Anonymkode: f4cfb...42c 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #152 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men det stemmer jo ikke! Hvor får dere dette fra? Anonymkode: 0e1c1...e54 Virkeligheten. Er du for eksempel lavere enn snittet som mann så er du 100% usynlig for kvinner. Det er ekstremt obvious for menn. Går du på fantastiske dater med en kvinne også finner hun ut at jobben du har gir lavere lønn eller har lavere status enn snittet så blir hun plutselig iskald mot deg eller rett ut ghoster deg. Anonymkode: 4b2ff...0a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #153 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er jo utruleg merkeleg, meiner du at disom ein person frå ein gruppe seier noko, så skal ein dømma alle som høyrer til den gruppa utfrå det? Med den logikken burde … Anonymkode: f4cfb...42c Hvis jeg aktivt og frivillig assosierer meg med en gruppe eller ideologi (Mannegruppa Ottar, Frp, Nazisme for den saks skyld) så er det rimelig at jeg har oversikt over generelle strømninger innen den ideologien og enten omfavner dem eller tar forbehold ja? Nå er ikke jeg en Frp-er, men om jeg var så ville jeg kanskje sagt at jeg likte de liberalistiske strømningene mens jeg tok avstand fra de nasjonalistiske delene. Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #154 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Virkeligheten. Er du for eksempel lavere enn snittet som mann så er du 100% usynlig for kvinner. Det er ekstremt obvious for menn. Går du på fantastiske dater med en kvinne også finner hun ut at jobben du har gir lavere lønn eller har lavere status enn snittet så blir hun plutselig iskald mot deg eller rett ut ghoster deg. Anonymkode: 4b2ff...0a3 Ingenting er 100% og det finnes menn på 150cm med en flott dame. Men høyde betyr noe for mange nok kvinner til at det er ekstra vanskelig for svært lave menn, det tror jeg på. Som mot-eksempel så er jeg svært høy men har allikevel blitt avvist av de fleste kvinner jeg har vist interesse for. Anonymkode: b26b9...a1b 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #155 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Sier ikke at jeg vil menn ikke skal ha rettigheter! Men det er veldig suspekt og sexist at av alle samtaler i verden så er diskusjonen noen ser sin rett i å ha bestandig at kvinner ikke bør få ha rettigheter, aldri om solsystemet eller menn sine. Det er sexisme. Anonymkode: 4c1f1...42c Kort svar. En slik start på en dialog har aldri fungert. Det har for såvidt ingen andre innganger heller. Du reagerer på samme måte selv, som også er den vanlige reaksjonen. Det sies at feminisme er for like rettigheter mellom kjønnene, men all kritikk mot feminismen blir ansett som at menn ønsker å frata kvinner rettigheter. Når saken er at menn trodde også feminismen gjaldt også dem og deres rettigheter. Og det er dette dere kaller for patriarkatet, menn som ønsker å stå opp for sine rettigheter også. Anonymkode: 7dbc3...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #156 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvis jeg aktivt og frivillig assosierer meg med en gruppe eller ideologi (Mannegruppa Ottar, Frp, Nazisme for den saks skyld) så er det rimelig at jeg har oversikt over generelle strømninger innen den ideologien og enten omfavner dem eller tar forbehold ja? Nå er ikke jeg en Frp-er, men om jeg var så ville jeg kanskje sagt at jeg likte de liberalistiske strømningene mens jeg tok avstand fra de nasjonalistiske delene. Anonymkode: b26b9...a1b Eg er ikkje aktiv i nokon gruppe og har ingen interesse av å bli det, men reknar meg likevel som feminist av di eg trur på likeverd. Det kan i større grad samanliknast som nokon som røyster Høgre til dømes, føler du framleis eg må ta fråstand frå dei påstandane (som ekstremt få feministar er einige med)? Det er sjeldan slik at alle innan ein gruppe trur på det same, men ein har ofte eit felles større mål, til dømes er det langt fleire kvinner enn menn som blir drept av partnarane sine i Noreg, då vil eit felles feministisk mål vera å jobba for færre partnardrap. Det vil bety at me au jobbar for at menn ikkje blir drepe av partnarane sine, men av di overvekten av partnardrap er menn som drep kvinne, vil dette vera noko feministar er opptekne av. Samtidig er det somme som er opptekne av å ikkje barbera seg, medan andre likar å vera heilvoksa. Feministar er ein veldig stor gruppe menneske, og å setta alle under same bås er rett og slett ikkje funksjonelt, av di du då kjem til å komma fram til feilslutningar. Anonymkode: f4cfb...42c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #157 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Eg har lest heile denne tråden her og har nok ikkje gått i ei "felle" som du seier. Det at du antek at eg har misforstått framfor å faktisk ta det eg seier på face value, seier ganske mykje om korleis du tenker. Det verkar som du er ganske kjenslestyrt når det gjeld dette temaet. Igjen kjem du med påstandar, utan konkrete eksempel. Å seia noko er ikkje eit bevis, eit bevis er til dømes ein forskingsrapport eller studium. Har du konkrete tal på det du seier? Kan du skildra korleis kvinner blir favorisert over menn, og menn blir favorisert over kvinner? Ser du sjølv at det som argumentasjon ikkje held mål, for det er berre ord utan faktisk innhald? Når det er sagt tykker eg Noreg har kome langt innan likestilling, og det tykker eg me skal vera stolte av, sjølv om det framleis er området me må jobba med, som at kvinner skal få likeverdig behandling innan helsesystemet. Anonymkode: f4cfb...42c Om du ikke ser beviset allerede i måten mitt innspill blir møtt med, så vil du ikke godta noen form for bevis. Altså, den ene påstanden som er lagt frem er at en diskusjon om feminismen, på godt OG vondt er en umulighet. Man kan bare diskutere det som er godt med den. Og du ignorere selvsagt fullstendig svaret som kom, som for meg er et soleklart bevis for at å kritisere feminismen bare er noe man ikke gjør. Mer kan jeg ikke hjelpe deg. Det er ikke noe poeng å diskutere en sak, når det eneste den ene parten er interessert i er å høre at den har absolutt rett Anonymkode: 7dbc3...c8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #158 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Feministar er ein veldig stor gruppe menneske, og å setta alle under same bås er rett og slett ikkje funksjonelt, av di du då kjem til å komma fram til feilslutningar. Anonymkode: f4cfb...42c Jeg opplever ikke at jeg kommer fram til feilslutninger (i akkurat denne saken i alle fall). Hva får deg til å tro at jeg gjør det? Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #159 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kort svar. En slik start på en dialog har aldri fungert. Det har for såvidt ingen andre innganger heller. Du reagerer på samme måte selv, som også er den vanlige reaksjonen. Det sies at feminisme er for like rettigheter mellom kjønnene, men all kritikk mot feminismen blir ansett som at menn ønsker å frata kvinner rettigheter. Når saken er at menn trodde også feminismen gjaldt også dem og deres rettigheter. Og det er dette dere kaller for patriarkatet, menn som ønsker å stå opp for sine rettigheter også. Anonymkode: 7dbc3...c8c Dette var forbilledlig lagt fram. Feminisme oppleves noen ganger som «whack-a-mole» (på godt Norsk) litt ala woke hvor man behendig veksler mellom moderate og ekstreme synspunkter, og (noen av tilhengerene) bruker ekstreme synspunkter for å pushe sin agenda, mens moderate synspunkter brukes for å så skam over kritikere. Derfor er jeg ikke feminist, ikke dama heller og jeg formidler et kritisk syn på feminisme til mine barn. Jeg er dog forsøksvis liberal, egalitær, merittokrat, likestilt, tenkende og alle feminister som ønsker å ta slike kamper sammen med meg er velkommen. Anonymkode: b26b9...a1b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. november #160 Del Skrevet 9. november AnonymBruker skrev (1 time siden): Kort svar. En slik start på en dialog har aldri fungert. Det har for såvidt ingen andre innganger heller. Du reagerer på samme måte selv, som også er den vanlige reaksjonen. Det sies at feminisme er for like rettigheter mellom kjønnene, men all kritikk mot feminismen blir ansett som at menn ønsker å frata kvinner rettigheter. Når saken er at menn trodde også feminismen gjaldt også dem og deres rettigheter. Og det er dette dere kaller for patriarkatet, menn som ønsker å stå opp for sine rettigheter også. Anonymkode: 7dbc3...c8c Vi har vært fratatt rettigheter, bare holdninger til sex, ansvarsfordelelese i hjemmet, hvordan vi blir oppfattet på jobb, hvordan utsendet vårt blir revet i stykker og vi ikke blir unnet å eldres. Hvordan vi ikke får bestemme over egen kropp, hvordan medisiner er testet på menn og kvinnekroppen har langt større sjangse å få bivirkninger. Fordi de tenker det er for dyrt å teste på kropper med gormoner i endring, men vi skal jo ta medisinene med den kroppen med hormoner i endring. Hvordan vi blir utsatt for oververgrep og partner vold og sexuell takkasering i langt større omfang. At kvinner ikke i mange år i Frosta har kunne gått trygge til legen! Selv om folk har vaslet for 20 år siden. Jeg kjenner mange som er voldtatt. At vi blir utsatt for et langt større kroppspress og operasjoner. Det har begynt å ta igjen menn mer, men høyhelte hæler, sminke, bh. Alt dette har vi vokst opp med å bli presset på oss. Å når vi sier det, så dsier de dere ber om det. Men det er ingen forståelse for at hele samfunnet er bygd nøyesommelig rundt et ideal å alle komplikasjoner det har i noens liv. Jeg syns det er forstyrrende hvordan du svarer meg å ikke en gang kommenterer hvorfor menn skal snakke om kvinners rettigheter. Jeg syns ikke de bør det. Menn står fritt til å stå for sine, men ikke når de truer oss. Som at noen ka kjempe for at det blir vanskeligere å bedømme overgrep i samme da.funn hvor overgripere går fri ved vitne og video bevis. Det norske samfunnet er ikke trygt for kvinner. Vi har stor sjangse for å bli forgrepet og lav sjangse for å bli trodd. Anonymkode: 4c1f1...42c 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå