AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #81 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg tror faktisk det ligger et slags svar her mellom linjene. Mange menn er tilsynelatende enige i premisset om at kvinner har urealistiske krav. Veldig få er i stand til å konkretisere hva disse urealistiske kravene er. Enkelte skriver det faktisk rett ut: Jeg skjønner ikke hva kravet er, men jeg når ikke opp, selv om jeg kan krysse av A,B og C. Så kanskje er det der det ligger. At enkelte menn ikke opplever at de får komme til bordet, selv om de etter eget skjønn oppfyller kravene. Dermed oppleves kanskje kvinner som forvirrende, med regler og krav man ikke klarer å lese/forstå. Så gir man kanskje opp da, og tenker at når jeg ikke klarer å lese hva som forventes av meg, så er det antagelig fordi kravene er uoppnåelige og urealistiske Anonymkode: e398e...5b3 Det er ikke formelle og rasjonelle krav som gjør at kvinner finner få menn attraktive. Det er følelsene deres som finner få menn attraktive. Kvinner flest har ikke mange krav utenom å ha følelser for han. Hvem kvinner får følelser for vet ofte ikke kvinner selv. Fra et mannsperspektiv vet man bare at man ikke er attraktiv til noen. Å konkretisere hvorfor man ikke er attraktiv er en vanskelig oppgave når kvinner selv ikke skjønner hvorfor Anonymkode: bfdd7...847 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #82 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke formelle og rasjonelle krav som gjør at kvinner finner få menn attraktive. Det er følelsene deres som finner få menn attraktive. Kvinner flest har ikke mange krav utenom å ha følelser for han. Hvem kvinner får følelser for vet ofte ikke kvinner selv. Fra et mannsperspektiv vet man bare at man ikke er attraktiv til noen. Å konkretisere hvorfor man ikke er attraktiv er en vanskelig oppgave når kvinner selv ikke skjønner hvorfor Anonymkode: bfdd7...847 Synes det var mye fornuftig her jeg. Men jeg tror også fordommer er noe som spiller veldig inn i kvinners valg av hvem man skal gi en sjans. At mange har en idé om hva det vil si om en mann har mye penger kontra en mann med mindre penger. Høy eller lav utdannelse, barn fra før og ikke, høy sosial status kontra lavere osv osv. Er det ene tilfellet så gir det en positiv assosiasjon og positive fordommer, er den andre tilfellet så snus det negativt. Jeg tror også det gjøres helt uten grunnlag i hva som faktisk ville vært tilfelle. Om disse fordommene oppstår gjennom erfaringer, venninneprat eller sosiale medier… Leste en kommentar i en annen tråd som gikk på at en venninnegjeng ikke ville date en mann med barn fra før. Ikke noe galt i det. Det rare var grunnen, de har bestemt seg for at disse mennene ofte er «underkua eller så er det gode grunner til at de blir forlatt». Slik tror jeg veldig mange kvinner holder på når det gjelder alle «krav». En ytre egenskap blir lagt som fasit på en indre, og er det jo ingen vits å bruke tid på å bli kjent med noen hvor den ytre faktoren gir negativt utslag Anonymkode: 7dbc3...c8c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #83 Del Skrevet 8. november 2024 Oppsummert så går ikke regnestykket opp. Når kvinner er høyere utdannet enn menn , samtidig som kvinner sorterer på status og vil ha menn med lik eller høyere status. Da er det 2 grupper som sliter. Menn med lav status velges bort. Kvinner med høy status er frivillig single for de ikke finner en mann med høy nok status. Så svaret på TS sitt spørsmål er forskjellige fra kvinne til kvinne, det avhenger av hennes status. Anonymkode: b2199...b2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #84 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Synes det var mye fornuftig her jeg. Men jeg tror også fordommer er noe som spiller veldig inn i kvinners valg av hvem man skal gi en sjans. At mange har en idé om hva det vil si om en mann har mye penger kontra en mann med mindre penger. Høy eller lav utdannelse, barn fra før og ikke, høy sosial status kontra lavere osv osv. Er det ene tilfellet så gir det en positiv assosiasjon og positive fordommer, er den andre tilfellet så snus det negativt. Jeg tror også det gjøres helt uten grunnlag i hva som faktisk ville vært tilfelle. Om disse fordommene oppstår gjennom erfaringer, venninneprat eller sosiale medier… Leste en kommentar i en annen tråd som gikk på at en venninnegjeng ikke ville date en mann med barn fra før. Ikke noe galt i det. Det rare var grunnen, de har bestemt seg for at disse mennene ofte er «underkua eller så er det gode grunner til at de blir forlatt». Slik tror jeg veldig mange kvinner holder på når det gjelder alle «krav». En ytre egenskap blir lagt som fasit på en indre, og er det jo ingen vits å bruke tid på å bli kjent med noen hvor den ytre faktoren gir negativt utslag Anonymkode: 7dbc3...c8c Dette er veldig sannt og hvordan mange holder på, på mange områder. Mest der jeg her inne at det gjelder økonomi og barn. Jeg tenker også på barn, men det er mest fordi jeg ikke vet om jeg vil ha, og om jeg vil ha, vil jeg få egne med en som ikke har? Men det gjør menn også, med ulike ting. Jeg er for mange utelukket fordi jeg sliter mentalt. Jeg dømmer også utifra hvor mye noen fester. Vi dømmer masse greier. Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #85 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Oppsummert så går ikke regnestykket opp. Når kvinner er høyere utdannet enn menn , samtidig som kvinner sorterer på status og vil ha menn med lik eller høyere status. Da er det 2 grupper som sliter. Menn med lav status velges bort. Kvinner med høy status er frivillig single for de ikke finner en mann med høy nok status. Så svaret på TS sitt spørsmål er forskjellige fra kvinne til kvinne, det avhenger av hennes status. Anonymkode: b2199...b2e Men så er det mennesker i andre land for begge gruppene. Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #86 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja? Kravene går opp fordi de har så mange å velge mellom. Kravene går opp. Anonymkode: 8be50...053 Jeg har fått de jeg ville ha på tinder. Ja, til forhold også. Så det er jo ikke urealistiske krav. Jeg kan jo forvente en mann med alt på stell (siden jeg har det selv) og at han er en fin, seriøs fyr. Det er MANGE dårlige menn på tinder. Helt vilt faktisk, handler ikke om høye krav. Men mange menn der, tror at vi er interessert tilbake, selv uten jobb, de bor i kjelleren hos foreldrene, de eier ikke bil eller lappen, de er 10-20 år eldre osv. Feite, stygge tenner, dårlig hygiene og antifeministiske meninger (du kan godt vaske opp og lage middag, ja) Anonymkode: 95902...b55 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #87 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er veldig sannt og hvordan mange holder på, på mange områder. Mest der jeg her inne at det gjelder økonomi og barn. Jeg tenker også på barn, men det er mest fordi jeg ikke vet om jeg vil ha, og om jeg vil ha, vil jeg få egne med en som ikke har? Men det gjør menn også, med ulike ting. Jeg er for mange utelukket fordi jeg sliter mentalt. Jeg dømmer også utifra hvor mye noen fester. Vi dømmer masse greier. Anonymkode: 4c1f1...42c Ja, du har nok rett i at dette er noe både kvinner og menn driver med. Det er kanskje naturlig når fokuset fra start er å finne en kjæreste, fremfor å bli kjent. Men at vi ved å forhåndsdømme hverandre kan gå glipp av kjærligheten tror jeg absolutt. Så er forhåndsdømming noe annet enn grensesetting. At du ønsker en partner som ikke fester så mye er jo en grense du har satt. Så finner du ut at denne personen liker å feste, og ikke har planer om å slutte å gå på byen hver helg. Da har du allerede blitt godt nok kjent med denne personen til å avvise. Dette er en grense du har satt deg. I eksempelet med mannen med barn, så har ingen tatt seg bryet med å faktisk finne ut hvorfor det ble slutt, og om han virkelig er underkua. Da har de bestemt at han er slik jentegjengen har blitt enig om. Men feil kan de ta. De har altså forhåndsdømt. Når du sier at du ikke vet om du ønsker barn, evt om man vet man ikke liker barn. Så har man satt en grense, hvor en mann med barn er uaktuelt. Da har man ikke forhåndsdømt. Man har avvist på grunnlag av noe man vet. Anonymkode: 7dbc3...c8c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #88 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Oppsummert så går ikke regnestykket opp. Når kvinner er høyere utdannet enn menn , samtidig som kvinner sorterer på status og vil ha menn med lik eller høyere status. Da er det 2 grupper som sliter. Menn med lav status velges bort. Kvinner med høy status er frivillig single for de ikke finner en mann med høy nok status. Så svaret på TS sitt spørsmål er forskjellige fra kvinne til kvinne, det avhenger av hennes status. Anonymkode: b2199...b2e Det går heller ikke opp fra menns ståsted. De fleste menn, ifølge forskning og enkelte tråder her inne, foretrekker unge, tynne og pene damer. Da er det disse som sliter: * Mindre pene damer velges bort/overses, eventuelt brukes for ONS. * Damer over 30 taper konkurranse mot damer på 20. * Menn med høy status finner seg tynne, pene og unge damer, eller forblir single hvis de ikke finner slike. * Menn som har under gjennomsnitt utseende/status, velger gjerne bort damer med samme nivå på utseendet, og velger heller å klage på at "ingen kvinner vil ha dem". * Damer som er uheldig med utseendet, kan i motsetning til menn ikke kompensere med status, penger og lignende. Anonymkode: 112df...cc1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #89 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har fått de jeg ville ha på tinder. Ja, til forhold også. Så det er jo ikke urealistiske krav. Jeg kan jo forvente en mann med alt på stell (siden jeg har det selv) og at han er en fin, seriøs fyr. Det er MANGE dårlige menn på tinder. Helt vilt faktisk, handler ikke om høye krav. Men mange menn der, tror at vi er interessert tilbake, selv uten jobb, de bor i kjelleren hos foreldrene, de eier ikke bil eller lappen, de er 10-20 år eldre osv. Feite, stygge tenner, dårlig hygiene og antifeministiske meninger (du kan godt vaske opp og lage middag, ja) Anonymkode: 95902...b55 Så bra at du har fått de du har hatt lyst på, til og med forhold. Vil det si du er i forhold nå da? Du har funnet kjærligheten? Eller leter du videre som de fleste andre på tinder? Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #90 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har fått de jeg ville ha på tinder. Ja, til forhold også. Så det er jo ikke urealistiske krav. Jeg kan jo forvente en mann med alt på stell (siden jeg har det selv) og at han er en fin, seriøs fyr. Det er MANGE dårlige menn på tinder. Helt vilt faktisk, handler ikke om høye krav. Men mange menn der, tror at vi er interessert tilbake, selv uten jobb, de bor i kjelleren hos foreldrene, de eier ikke bil eller lappen, de er 10-20 år eldre osv. Feite, stygge tenner, dårlig hygiene og antifeministiske meninger (du kan godt vaske opp og lage middag, ja) Anonymkode: 95902...b55 Og jeg slet på Tinder før jeg fant mannen min der. Jeg hadde de samme kravene som deg - seriøs, ikke bor i kjelleren til ho mor, ikke misogynistiske meninger som "kvinner hører hjemme på kjøkkenet", ikke "pule?" som første replikk i samtalen, ikke 20 år eldre. Anonymkode: 112df...cc1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 8. november 2024 #91 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg synes ikke kvinner har så urealistiske krav. Det er noen få som har det, men det er et bittelite fåtall. Jeg hater å projisere, men det kan tenkes at de, både menn og kvinner, som har urealistiske krav, bruker disse kravene for å rettferdigjøre at de er single. Ubevisst eller bevisst. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #92 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, du har nok rett i at dette er noe både kvinner og menn driver med. Det er kanskje naturlig når fokuset fra start er å finne en kjæreste, fremfor å bli kjent. Men at vi ved å forhåndsdømme hverandre kan gå glipp av kjærligheten tror jeg absolutt. Så er forhåndsdømming noe annet enn grensesetting. At du ønsker en partner som ikke fester så mye er jo en grense du har satt. Så finner du ut at denne personen liker å feste, og ikke har planer om å slutte å gå på byen hver helg. Da har du allerede blitt godt nok kjent med denne personen til å avvise. Dette er en grense du har satt deg. I eksempelet med mannen med barn, så har ingen tatt seg bryet med å faktisk finne ut hvorfor det ble slutt, og om han virkelig er underkua. Da har de bestemt at han er slik jentegjengen har blitt enig om. Men feil kan de ta. De har altså forhåndsdømt. Når du sier at du ikke vet om du ønsker barn, evt om man vet man ikke liker barn. Så har man satt en grense, hvor en mann med barn er uaktuelt. Da har man ikke forhåndsdømt. Man har avvist på grunnlag av noe man vet. Anonymkode: 7dbc3...c8c Det er sannt at de ikke kjenner han nok til å vite. Men skal inrømme at de som bare drar før barnet er født eller i den mest kravstore baby tiden, det er jo uatrakrivt. Aldri er man så sårbar som da, også bare drar han. Om hun bar utro eller har begått vold er det noe annet. Men jeg syns en bør holde sammen som foreldre til rutinene er satte, så fremt det ikke er noe dumt som forgår dem imellom. Ellers er det karakterbrist. Barn krever mye i starten, å mor kommer ikke til å få sove eller dusje eller noe som helst uten hjelp. Men det må jo finnes ut av, for alle alene fedre er ikke sånn. Bare tenkte på et eksempel, det blir vel som du sier en grense man har hvor man på et vis vet. Ser mange ha kjempe mye imot ex damer og bestandig tror det er drama. Men da dømmer jeg dem for å kanskje selv være litt drama, så fremt det ikke er fysiske opplevelser de har hatt og de er redd det skal skje igjen. Blir jo såklart litt mer styr, enn om det ikke er noen å forholde seg til, men det trenger ikke være på en negativ måte. Anonymkode: 4c1f1...42c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 8. november 2024 #93 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har lenge ønsket meg en pen dame som er snill og oppegående. Ikke for store vansker som vil si stabil mentalt og også i humøret. ISkyr også damer som det er drama med. Har vært litt på Tinder og funnet ut at de flotteste ikke tilfredsstiller de andre kravene (Ihvertfall de to tre jeg har hatt gleden å bli kjent med) Derfor har jeg justert kravene noe ned på utseende å ser mer på de andre tingene Jeg må tenne på ett eller annet enten det er en fin rumpe, fin kropp evt et pent ansikt men tenker nå som jeg begynner å få litt erfaring at orker ikke nok en pen dame med masse issues. (Det er en realitetsorientering at en ikke får alt som en 50 år gammel mann, så får vi håpe det går bedre neste date) Anonymkode: ab843...5d2 Nå spør ts hva du syns kvinner har som urealistiske krav. Ikke dine krav 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #94 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er sannt at de ikke kjenner han nok til å vite. Men skal inrømme at de som bare drar før barnet er født eller i den mest kravstore baby tiden, det er jo uatrakrivt. Aldri er man så sårbar som da, også bare drar han. Om hun bar utro eller har begått vold er det noe annet. Men jeg syns en bør holde sammen som foreldre til rutinene er satte, så fremt det ikke er noe dumt som forgår dem imellom. Ellers er det karakterbrist. Barn krever mye i starten, å mor kommer ikke til å få sove eller dusje eller noe som helst uten hjelp. Men det må jo finnes ut av, for alle alene fedre er ikke sånn. Bare tenkte på et eksempel, det blir vel som du sier en grense man har hvor man på et vis vet. Ser mange ha kjempe mye imot ex damer og bestandig tror det er drama. Men da dømmer jeg dem for å kanskje selv være litt drama, så fremt det ikke er fysiske opplevelser de har hatt og de er redd det skal skje igjen. Blir jo såklart litt mer styr, enn om det ikke er noen å forholde seg til, men det trenger ikke være på en negativ måte. Anonymkode: 4c1f1...42c Det handler om man faktisk er interessert i å vite (bli kjent), eller om man foretrekker å leve i sin egen fantasiverden. Og fordommer er fri fantasi. Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #95 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det handler om man faktisk er interessert i å vite (bli kjent), eller om man foretrekker å leve i sin egen fantasiverden. Og fordommer er fri fantasi. Anonymkode: 7dbc3...c8c Sannt. Men er det ikke litt gøy å fantasere også? 😊 Fantaserer hver dag, å det er red flag. Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #96 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sannt. Men er det ikke litt gøy å fantasere også? 😊 Fantaserer hver dag, å det er red flag. Anonymkode: 4c1f1...42c Hehe, bare om du forveksler fantasi med virkelighet Anonymkode: 37d09...af2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #97 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hehe, bare om du forveksler fantasi med virkelighet Anonymkode: 37d09...af2 Som om jeg skulle sagt det selv Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #98 Del Skrevet 8. november 2024 Jeg har også hørt jeg er for kravstor. Jeg er singel, og stortrives med det. Har ikke noe ønske om ny mann. Skulle det komme noen som oppfyller kravene mine og som er interessert i meg skal jeg revurdere. Her er mine krav til en mann: - god hygiene og tar vare på seg selv - mye humor og latter - positiv innstilling til livet - en jobb han trives med - kontroll på økonomi (dvs vil ikke ha en luksusfelle-kandidat) - ærlig og trofast - snill - interessert i gode diskusjoner og samtaler om alt mulig Jeg syns ikke dette er å være kravstor. Jeg bryr meg ikke mye om utdanning, utseende (så lenge han er ren og velstelt) eller rikdom. Jeg faller utelukkende for sjarm. Du kan være stygg som et uvær, feit og klumsete sosialt, men er du morsom, har selvironi og tullete kan jeg falle som en flue. Anonymkode: 0e1c1...e54 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #99 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hva er greia med stocky kvinner under 170 som vil ha en mann over 190? Ingen self-awareness whatsoever. Anonymkode: 7e28e...e79 Hehe, selv er jeg 170cm og 130kg tung. Ikke noe jeg er stolt av.. min mann på 193cm og 6pk fant meg.. og brukte til på å overtale meg. Nettopp fordi jeg er smertelig klar over visuelle forskjeller. Så masse self awareness, men det finnes faktisk lange slanke men som vil ha tjukke damer og 😂 Anonymkode: 32065...fb6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. november 2024 #100 Del Skrevet 8. november 2024 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hehe, bare om du forveksler fantasi med virkelighet Anonymkode: 37d09...af2 Bare når jeg er veldig redd. Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå