AnonymBruker Skrevet i går, 15:36 #41 Del Skrevet i går, 15:36 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Dæven, du vant. Du illlustrerer også et ganske viktig samfunnsproblem, dette at kvinner i norge er i en slags syk konkurranse hvor menn er motstanderlaget og målet er å vinne og være bedre enn den andre og vinne debatten, fremfor å ha det bra med hverandre. Og ja, å ha gått glipp av ungdommen min og å ha levd nesten 3 tiår uten romantikk og seksualitet og nærhet er ganske sårt for meg, eller bittert, slik du kalte det. Anonymkode: 6b7c3...bfd Vet du, de fleste av oss bare går gjennom en dag med andre ting i tankene. De gangene du legger en føelsle på disse damene fokuserer de sikkert bare på, jeg må huske å si ifra om tomatene til Reidar, eller åh sulten. Du vet ikke hva som foregår i noens hode. Som om vi lever garantert romantiske liv? Jeg har ingen menn etter meg, skal jeg tenke menn er kravstore og pålegge dem følelser da liksom? Det er ikke sånn det fungerer. Livet er trist, men det er ikke andres feil på den måten du tror. Du kan ikke holde alle ansvarlige, ingen skyller noen noe. Anonymkode: 4c1f1...42c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:38 #42 Del Skrevet i går, 15:38 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det er vel til en viss grad markedslogikk her. Hvis nok mange kvinner heller vil være singel enn å begi seg ut på menn de synes er lavstandard, mens mennene i større grad ønsker å ha et forhold så vil det bidra til at kvinner kan være kresne. Hvis nok mange menn finner seg en kjæreste fra andre land så vil det bidra til at de Norske kvinnene som ønsker kjæreste må senke kravene. Anonymkode: b26b9...a1b De fleste snakker ikke engang sammen. Så dette vil aldri fungere. Å vi kan, gjett hva, snakke med menn fra utlandet vi også. Kvinner er ikke bannet fra Internett, fly, båt eller bil. Anonymkode: 4c1f1...42c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:57 #43 Del Skrevet i går, 15:57 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Det er vel til en viss grad markedslogikk her. Hvis nok mange kvinner heller vil være singel enn å begi seg ut på menn de synes er lavstandard, mens mennene i større grad ønsker å ha et forhold så vil det bidra til at kvinner kan være kresne. Hvis nok mange menn finner seg en kjæreste fra andre land så vil det bidra til at de Norske kvinnene som ønsker kjæreste må senke kravene. Anonymkode: b26b9...a1b Menn ønsker ikke forhold heller. Faktisk enda mindre en kvinner. Det er nesten ingenting for en mann å få fra et forhold utenom en stor kostnad. Det menn vil ha fra kvinner er sex. Det kvinner vil ha fra menn er en forsørger. Hva får menn fra det fremfor uforpliktende sex? Anonymkode: bfdd7...847 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:02 #44 Del Skrevet i går, 16:02 HMK skrev (22 minutter siden): Jeg har aldri noensinne i løpet av mitt 45 år lange kvinneliv hørt en uutdannet kvinne si at hun kun vil ha en mann med master. Tvert imot, vil jeg heller si. De fleste uten utdannelse, eller lite utdannelse, er sammen med tilsvarende. Slik fungerer jo stort sett sosial habitus. Jeg har hørt det noen ganger, men det er få ganger - for meg så er det en litt merkelig greie og vitner om at man har litt urealistiske forventninger. På samme måte som de 40-åringene som løper etter damer på 20 år ender jo alltid opp som singel fordi at man har urealistiske forventninger. Ofte så ender det bare opp med bitterhet for at ting ikke går istedenfor å vurdere tanken på at man kanskje har hatt litt høye forventninger til hva man kan få. De fleste, aller fleste mennesker har realistiske forventninger og har såpass selvinnsikt.. Anonymkode: 0be6c...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:03 #45 Del Skrevet i går, 16:03 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Menn ønsker ikke forhold heller. Faktisk enda mindre en kvinner. Det er nesten ingenting for en mann å få fra et forhold utenom en stor kostnad. Det menn vil ha fra kvinner er sex. Det kvinner vil ha fra menn er en forsørger. Hva får menn fra det fremfor uforpliktende sex? Anonymkode: bfdd7...847 Bryr du deg om noen? Kan du trives og ha gode stunder? For når du utrykker dette, så høres det ut som du ikke annerkjenner samhold. Kanskje du aldri har opplevd det ogvdermed tror det ikke finns? Eller er du et troll? Anonymkode: 4c1f1...42c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:11 #46 Del Skrevet i går, 16:11 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Menn ønsker ikke forhold heller. Faktisk enda mindre en kvinner. Det er nesten ingenting for en mann å få fra et forhold utenom en stor kostnad. Det menn vil ha fra kvinner er sex. Det kvinner vil ha fra menn er en forsørger. Hva får menn fra det fremfor uforpliktende sex? Anonymkode: bfdd7...847 Statistikk viser at single kvinner og menn i forhold er de lykkeligste, så bare fordi DU liker å være singel best, betyr ikke det menn generelt Anonymkode: 95902...b55 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #47 Del Skrevet i går, 16:14 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Menn ønsker ikke forhold heller. Faktisk enda mindre en kvinner. Det er nesten ingenting for en mann å få fra et forhold utenom en stor kostnad. Det menn vil ha fra kvinner er sex. Det kvinner vil ha er gjensidig kjærlighet, ikke en mann som ser på dem som et objekt som er kjekt å ha for enkel tilgang på sex. Hva får menn fra det fremfor uforpliktende sex? Anonymkode: bfdd7...847 Retta det for deg. Anonymkode: 01c19...54a 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:14 #48 Del Skrevet i går, 16:14 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Menn ønsker ikke forhold heller. Faktisk enda mindre en kvinner. Det er nesten ingenting for en mann å få fra et forhold utenom en stor kostnad. Det menn vil ha fra kvinner er sex. Det kvinner vil ha fra menn er en forsørger. Hva får menn fra det fremfor uforpliktende sex? Anonymkode: bfdd7...847 Jeg vil gjerne ha kjærlighet jeg da, men så er jeg en håpløs romantiker. Og romantikken forsvinner helt i slike utsagn som dette, og i alle mulige rare krav om det ene og det andre. Men jeg er heldigvis ikke helt alene… håper jeg Anonymkode: 7dbc3...c8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:15 #49 Del Skrevet i går, 16:15 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Leser så mye her inne om at kvinner har urealistiske krav til menn, og det er grunnen til det meste egentlig😅 Så lurer egentlig bare på hva disser urealistiske kravene er? Anonymkode: 0e1c1...e54 Kvinner har realistiske krav til menn de kjenner, men når det er ukjente menn så går standardene rett i været. Vi er mindre sosiale nå enn før, dating er helt jævlig for menn som ikke kan møte noen gjennom venner eller jobb. Anonymkode: 8be50...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:18 #50 Del Skrevet i går, 16:18 AnonymBruker skrev (2 timer siden): At mannen tjener like mye, har med forsikring mot snylting å gjøre. Herregud hvordan kan du være et ekte menneske. Du tror faktisk dette er sant Anonymkode: 8be50...053 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:18 #51 Del Skrevet i går, 16:18 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Bryr du deg om noen? Kan du trives og ha gode stunder? For når du utrykker dette, så høres det ut som du ikke annerkjenner samhold. Kanskje du aldri har opplevd det ogvdermed tror det ikke finns? Eller er du et troll? Anonymkode: 4c1f1...42c Det jeg skrev er en forenkelse men den forklarer hvorfor det er stadig flere single, og stadig mer uforpliktende sex. Det er fordi begge kjønn har lite å tilby hverandre. Selvsagt vil folk fortsatt bli glad ihverandre, men store drivkrefter for å etablere forhold er borte Anonymkode: bfdd7...847 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:35 #52 Del Skrevet i går, 16:35 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kvinner har realistiske krav til menn de kjenner, men når det er ukjente menn så går standardene rett i været. Vi er mindre sosiale nå enn før, dating er helt jævlig for menn som ikke kan møte noen gjennom venner eller jobb. Anonymkode: 8be50...053 Men svar på spørsmålet mitt da! Hva er disse standardene? hi Anonymkode: 0e1c1...e54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:38 #53 Del Skrevet i går, 16:38 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det jeg skrev er en forenkelse men den forklarer hvorfor det er stadig flere single, og stadig mer uforpliktende sex. Det er fordi begge kjønn har lite å tilby hverandre. Selvsagt vil folk fortsatt bli glad ihverandre, men store drivkrefter for å etablere forhold er borte Anonymkode: bfdd7...847 Det er fordi mennesker har mange lag og ikke kommer til å forelske seg bare fordi de har sex,kan ha sex uten å være forelsket, og masse andre grunner. Også kanskje fordi det er vanlig å date noen du ikke en gang kjenner så sjangsen for at en date blir bra er langt dårligere enn når folk dater dem de allerede har interesse for. Og av det kan de bli mentalt utslitt, såret, håløse osv. Samtidig normalisert å skulle gi noen du ikke kjenner intimitet, som kan føre til bra ting, men også såre føelser, og alt det der. Masse greier. Sorry for å gjøre det så lett, men bare se for deg alt i verden, alle inntrykk, alt som kan gå feil i en relajson, alle faser du kan være i livet osv. Det er ikke fordi mennesker ikke kan, det er bare masse tilfeldig. Tror også mange er så slitne og avhengig av skjerm at det tar av kapasiteten til relasjonene deres. Og vi kan også bli påvirket til ting så jeg sier ikke at ingen romantiserer å være alene for det er nok mange som gjør. Og mange som det genuint passer for også. Å noen har ikke emosjonell kapasitet til relasjon. Jeg prøver ikke bli kjennt med noen, fordi det virker litt som å måtte hoppe tau med mange folk og bli spyttet ut med skrubbsår. For min del er romantikk noe personlig jeg vil dele med en jeg dater, vil ikke være for nær noen jeg ikke liker eller måtte dele en date med mange andre. Det tar fra stemningen. Så det er også dem som er single fordi de vare ikke vet hvordan å møte noen og alle føles ut som et utrygt valg. Og lite god sosialisering på grunn av media foreksempel. Flere er mer usikker fordi vi bli eksponert til så pene menensker og mye redigert og oppperert. Og vi vil kanskje ha andre ting fordi vi blir påvirket. Hvem vet. Mye styr. Dette ble rotete Anonymkode: 4c1f1...42c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:40 #54 Del Skrevet i går, 16:40 Mange svar her, men ingen har svart på hovedinnlegget… Anonymkode: 0e1c1...e54 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:49 #55 Del Skrevet i går, 16:49 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men svar på spørsmålet mitt da! Hva er disse standardene? hi Anonymkode: 0e1c1...e54 generelle krav, men med ekstra fokus på utseende. en gjennomsnittlig mann får skjeldent en gjennomsnittlig kvinne til å matche med på tinder. Anonymkode: 8be50...053 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Traktor Skrevet i går, 16:50 #56 Del Skrevet i går, 16:50 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vi har ikke urealistiske krav. Eller kanskje ett unntak: høyde (men det er det eneste jeg sier meg enig i) Alt annet er virkelig bare-minimum fra vår side. Er det seriøst for mye å be om at han klarer å ta vare på seg selv økonomisk, stelle seg, ha ordinær hygiene, ikke drikke seg helt dritings, ikke kle seg som en 13-åring, ikke være utro, ikke følge dritt på instagram, etc. etc. ? Gå og legg dere 😂😂🙄 Anonymkode: ecb53...774 Dere sier så, men alle skjønner at dere setter som en forutsetning at han er allerede er blant de 10-20% mest attraktive, før kravene du nevner kommer på toppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #57 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Eller så forblir vi bare single Anonymkode: 0be6c...0a8 Som sagt i innlegget du quotet: Hvis nok mange kvinner heller vil være singel Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #58 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Men svar på spørsmålet mitt da! Hva er disse standardene? hi Anonymkode: 0e1c1...e54 Jeg synes det er vanskelig å gi et direkte svar fordi jeg er uenig i premissene som settes. En kvinne som ikke klarer å få seg en mann hun ser noe monn i på tross av at hun ønsker seg det har kanskje stilt for store krav i forhold til hva hun har å by på selv. Da kan du si at kravene hennes er «urealistisk». Eller at hun må jobbe litt med hvordan hun ter seg, ser ut etc. Jeg synes at det er veldig vanskelig å skulle overstyre voksne kvinner og si at «det er helt urealistisk av dere å ekskludere 50% av menn fordi de er under gjennomsnittlig/median høyde». Fordi det er ikke mitt valg å prioritere hva kvinner skal vektlegge. Jeg synes likevel at det er «rart» at noe så overfladisk skal bety så mye. Litt som en mann som sier at «alt mindre enn c-cup er uaktuelt». Det er å redusere kvinner til en veldig enkel rangering. Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #59 Del Skrevet 23 timer siden Jeg føler heller ikke at jeg har noen spesielle krav utenom å være en vanlig, oppegående fyr. Høyden driter jeg i. Men jeg har venninner med høydekrav, så skjønner at det finnes. Ellers liker jeg jo at de har tatt utdanning, men de kan godt jobbe i butikk om det er det de ønsker. Ønsker meg en helt vanlig fyr. Jeg ser mine venninner tiltrekker seg helt vanlige fyrer, mens jeg tiltrekker meg endel freaka typer. Noen av dem liker jeg, men jeg er ikke så interessert i en rocker som sitter på puben og drikker seg drita hver helg. Av og til føler jeg at det ikke finnes noen mellomting på disse dating-appene. Enten er du en prest, eller så er du en sliten satanist. Anonymkode: 7cb96...fa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #60 Del Skrevet 22 timer siden Traktor skrev (1 time siden): Dere sier så, men alle skjønner at dere setter som en forutsetning at han er allerede er blant de 10-20% mest attraktive, før kravene du nevner kommer på toppen. Og som veldig mange kvinner prøver å si; DET STEMMER IKKE! Anonymkode: 0e1c1...e54 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå