AnonymBruker Skrevet i går, 14:26 #21 Del Skrevet i går, 14:26 Ha logikk mellom ørene,ikke slå og kjefte. Dette høre jo sammen. Ellers kan både pupper og mage strutte og henge eller ha tyttebær ,6pack mage og gutterumpe.Spiller ingen rolle for meg bare man har en vennlig tone og utfyller hverandre. Anonymkode: 2049e...076 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:29 #22 Del Skrevet i går, 14:29 Brunello skrev (45 minutter siden): Tror du de fleste menn ønsker å forsørge en kvinne? De fleste menn jeg kjenner har mastergrad og liker øl og fotball. Øl og fotball faktisk. Sitter dem å tisser også??? Anonymkode: 2049e...076 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:36 #23 Del Skrevet i går, 14:36 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Her tror jeg at menn er mer generøs enn kvinner. Det ville være uproblematisk om dama var barnehageassistent selv om jeg tjener mye mer. Hvis jeg skulle bygge et liv og en familie med en kvinne så tenker jeg ikke det er snylting om jeg betaler mer enn henne. Anonymkode: b26b9...a1b Men du forventer vel at dama bærer frem barna dine, føder dem, tar et års permisjon med hvert barn for å få unna nattevåket osv, og kanskje gjør mesteparten av det tredje skiftet med vennegrupper, familiebursdager, klesvask og sykt barn-dager osv. Anonymkode: ed84a...e8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:39 #24 Del Skrevet i går, 14:39 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Vi har ikke urealistiske krav. Eller kanskje ett unntak: høyde (men det er det eneste jeg sier meg enig i) Alt annet er virkelig bare-minimum fra vår side. Er det seriøst for mye å be om at han klarer å ta vare på seg selv økonomisk, stelle seg, ha ordinær hygiene, ikke drikke seg helt dritings, ikke kle seg som en 13-åring, ikke være utro, ikke følge dritt på instagram, etc. etc. ? Gå og legg dere 😂😂🙄 Anonymkode: ecb53...774 Jeg er jo enig! Jeg kommer ikke på hvilke krav jeg, eller noen andre jeg kjenner eller leser om, setter som er urealistiske. Likevel leser jeg gang på gang at kvinner setter så urealistiske krav. Derfor spør jeg menn som påstår dette om hva de mener. Jeg også har minimum-krav. Er det de menn påstår er urealistiske??🤣 Tror mange av dere som har svart har lest innlegget mitt litt for fort.. 😅 Anonymkode: 0e1c1...e54 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 14:50 #25 Del Skrevet i går, 14:50 Jeg er kvinne på 45 i et langvarig samliv/ekteskap. Vi traff hverandre da jeg var tidlig i tyveårene og jeg hadde vel egentlig ikke noe større krav til en partner annet enn at jeg ble forelsket i ham og han ble forelsket i meg. 🤣 Vi har vokst sammen og utfyller hverandre ganske bra. Opplever at vi er litt sånn tvillingsjel-aktige, selv om vi også er uenige i mangt, og han er kronisk melankoliker der jeg er betydelig mer på den sangvinske siden. I voksen alder ville jeg aldri falt for en mann jeg ikke tenkte jeg kunne ha noe til felles med. Man skal bruke mye tid på/med dette mennesket, så felles ønsker og verdier ville være viktig for meg. Et absolutt krav ville vært at han var en familiemann, for jeg bruker mye tid med min familie. Jeg ville også hatt som krav at vedkommende var noenlunde lik meg mtp åpenhet rundt fortid og bagasje man har med seg inn i samlivet. En sjalu og kontrollerende mann hadde ikke fungert. Stabil inntekt er et must. Utseendet og kropp spiller en mindre rolle om han er selvsikker og har glimt i øyet og en god porsjon humor. Jeg lar meg sjeldent blende av et pent ytre, men kan falle i staver over en litt mindre pen man som tør å by på seg selv. Å være snill, omsorgsfull, lite selvhøytidelig, ha utstråling og god sosiabilitet er viktige karaktertrekk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flintis Skrevet i går, 14:50 #26 Del Skrevet i går, 14:50 AnonymBruker skrev (1 time siden): Leser så mye her inne om at kvinner har urealistiske krav til menn, og det er grunnen til det meste egentlig😅 Så lurer egentlig bare på hva disser urealistiske kravene er? Anonymkode: 0e1c1...e54 Problemet er ofte å skille mellom preferanser og krav. Om en krever en over gjennomsnittet intelligent, høy, med over gjennomsnittlig inntekt. Vil en ha valgt bort halvparten som er mindre intelligente, 1/4 som for lave og 1/8 med for lav inntekt. Da blir plutselig bare hver 8. mann aktuell, av disse er mange i forhold eller uaktuelle pga alder. Så skal de selvfølgelig være attraktive på en eller annen måte også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:52 #27 Del Skrevet i går, 14:52 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Men du forventer vel at dama bærer frem barna dine, føder dem, tar et års permisjon med hvert barn for å få unna nattevåket osv, og kanskje gjør mesteparten av det tredje skiftet med vennegrupper, familiebursdager, klesvask og sykt barn-dager osv. Anonymkode: ed84a...e8b Jeg har tatt ut like mye foreldreperm som barnas mor, og vært like mye hjemme med sykt barn og byttet like mange bleier i alle fall. Er du en kjønnskriger? Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:00 #28 Del Skrevet i går, 15:00 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er også klokt å ha partner med ca. samme inntektsnivå for å unngå konflikter mht. levestandard, reise, arbeidstider +++. Anonymkode: 112df...cc1 Jeg ser at det å være jevnbyrdig i så måte kan løse endel potensielle konflikter. Det hadde vært fint om man kunne utfylle hverandre i relasjoner heller enn å bare konkurrere. Sitat Mastergrad/høyere utdanning kan være et krav for at man skal ha noe å prate om. Jeg har vært sammen med to menn uten utdanning, og jeg må si at jeg har flere temaer for samtaler med min nåværende mann med mastergrad, enn jeg hadde med eksene. Big Brother, øl, fotball +++ er ikke temaer jeg ønsker å engasjere meg i, for å si det slik. Det betyr ikke at alle uten utdanning har disse temaene, det er kun min personlige erfaring. Jeg har mastergrad og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg snakker om og gjør veldig mye umodent og ureflektert. Kanskje du har vært heldig med dine to (flaks)? Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:01 #29 Del Skrevet i går, 15:01 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hvordan spiller dette seg ut i praksis? Begynner jentene å denge løs på hverandre hvis de går ut uten sminke på? Anonymkode: 7e28e...e79 Noen slår med de store tunge dyre merkeveskene sine, de andre bitcher bare, fra litt avstand. Anonymkode: 38142...80c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:11 #30 Del Skrevet i går, 15:11 Det handler ikke om enkelte krav en må innfri men i større grad om holdningen til Norske kvinner. Jeg flyttet nylig til utlandet og det er en vesentlig forskjell. Det er ganske usannsynlig at en ung kvinnelig kassearbeider i norge en gang ser deg i øynene og sier hadet, for eksempel, men her jeg bor nå både smiler de, prater de med deg og sier hadet osv. Kvinner generellt er faktiske mennesker her som samhandler i andre i samfunnet som individer, og er ikke demiguder hevet over ditt åsyn. Og det er utrolig forfriskende. Norske kvinner presiserer ofte at ingen fortjener en kjæreste, ingen fortjener en norsk kvinne, det er noe du må gjøre deg verdig til, det er noe som krever mye arbeid og refleksjon, man må nå opp, bokstavelig talt (ref. Høyde), ha en tilstrekkelig størrelse på penis, hvite tenner, ha høy utsanning, være bemidlet nok, handy nok, ha de riktige politiske synspunktene og riktig kognitiv profil, være sosial nok og emosjonelt intelligent nok, det er mye man må være for å bli norske kvinner verdig. Etter at jeg flyttet har jeg innsett at det egentlig ikke er noe spesielt galt med å bare være meg selv, slik jeg er, og at jeg er kjærligheten verdig for det. Jeg har også innsett at Norske kvinner har helt rett; ingen fortjener norske kvinner. Anonymkode: 6b7c3...bfd 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 15:20 #31 Del Skrevet i går, 15:20 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det handler ikke om enkelte krav en må innfri men i større grad om holdningen til Norske kvinner. Jeg flyttet nylig til utlandet og det er en vesentlig forskjell. Det er ganske usannsynlig at en ung kvinnelig kassearbeider i norge en gang ser deg i øynene og sier hadet, for eksempel, men her jeg bor nå både smiler de, prater de med deg og sier hadet osv. Kvinner generellt er faktiske mennesker her som samhandler i andre i samfunnet som individer, og er ikke demiguder hevet over ditt åsyn. Og det er utrolig forfriskende. Norske kvinner presiserer ofte at ingen fortjener en kjæreste, ingen fortjener en norsk kvinne, det er noe du må gjøre deg verdig til, det er noe som krever mye arbeid og refleksjon, man må nå opp, bokstavelig talt (ref. Høyde), ha en tilstrekkelig størrelse på penis, hvite tenner, ha høy utsanning, være bemidlet nok, handy nok, ha de riktige politiske synspunktene og riktig kognitiv profil, være sosial nok og emosjonelt intelligent nok, det er mye man må være for å bli norske kvinner verdig. Etter at jeg flyttet har jeg innsett at det egentlig ikke er noe spesielt galt med å bare være meg selv, slik jeg er, og at jeg er kjærligheten verdig for det. Jeg har også innsett at Norske kvinner har helt rett; ingen fortjener norske kvinner. Anonymkode: 6b7c3...bfd Bitterheten oser. 🤭 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:20 #32 Del Skrevet i går, 15:20 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Etter at jeg flyttet har jeg innsett at det egentlig ikke er noe spesielt galt med å bare være meg selv, slik jeg er, og at jeg er kjærligheten verdig for det. Jeg har også innsett at Norske kvinner har helt rett; ingen fortjener norske kvinner. Anonymkode: 6b7c3...bfd Det er vel til en viss grad markedslogikk her. Hvis nok mange kvinner heller vil være singel enn å begi seg ut på menn de synes er lavstandard, mens mennene i større grad ønsker å ha et forhold så vil det bidra til at kvinner kan være kresne. Hvis nok mange menn finner seg en kjæreste fra andre land så vil det bidra til at de Norske kvinnene som ønsker kjæreste må senke kravene. Anonymkode: b26b9...a1b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:26 #33 Del Skrevet i går, 15:26 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Leser så mye her inne om at kvinner har urealistiske krav til menn, og det er grunnen til det meste egentlig😅 Så lurer egentlig bare på hva disser urealistiske kravene er? Anonymkode: 0e1c1...e54 Nja, hva jeg tenker på som urealistisk er gjerne at man stiller krav til andre som du ikke kan oppfylle selv. Det er noe med å forvente at du kan gi det samme som du ønsker å motta. Jeg har hatt samtaler med noen damer som forventer at mannen skal ha master, tjene godt, mens de har en lavlønnet deltidsjobb. Ofte så tiltrekker man seg en av samme type dvs at høyt utdannede damer tiltrekker seg gjerne høyt utdannede menn fordi at det er noe med det sosiale som også treffer! Anonymkode: 0be6c...0a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:27 #34 Del Skrevet i går, 15:27 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er vel til en viss grad markedslogikk her. Hvis nok mange kvinner heller vil være singel enn å begi seg ut på menn de synes er lavstandard, mens mennene i større grad ønsker å ha et forhold så vil det bidra til at kvinner kan være kresne. Hvis nok mange menn finner seg en kjæreste fra andre land så vil det bidra til at de Norske kvinnene som ønsker kjæreste må senke kravene. Anonymkode: b26b9...a1b Eller så forblir vi bare single Jeg trives godt med singellivet og har ikke noen intensjoner om å inngå en relasjon med hvem som helst Anonymkode: 0be6c...0a8 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:28 #35 Del Skrevet i går, 15:28 HMK skrev (5 minutter siden): Bitterheten oser. 🤭 Dæven, du vant. Du illlustrerer også et ganske viktig samfunnsproblem, dette at kvinner i norge er i en slags syk konkurranse hvor menn er motstanderlaget og målet er å vinne og være bedre enn den andre og vinne debatten, fremfor å ha det bra med hverandre. Og ja, å ha gått glipp av ungdommen min og å ha levd nesten 3 tiår uten romantikk og seksualitet og nærhet er ganske sårt for meg, eller bittert, slik du kalte det. Anonymkode: 6b7c3...bfd 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:28 #36 Del Skrevet i går, 15:28 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det handler ikke om enkelte krav en må innfri men i større grad om holdningen til Norske kvinner. Jeg flyttet nylig til utlandet og det er en vesentlig forskjell. Det er ganske usannsynlig at en ung kvinnelig kassearbeider i norge en gang ser deg i øynene og sier hadet, for eksempel, men her jeg bor nå både smiler de, prater de med deg og sier hadet osv. Kvinner generellt er faktiske mennesker her som samhandler i andre i samfunnet som individer, og er ikke demiguder hevet over ditt åsyn. Og det er utrolig forfriskende. Norske kvinner presiserer ofte at ingen fortjener en kjæreste, ingen fortjener en norsk kvinne, det er noe du må gjøre deg verdig til, det er noe som krever mye arbeid og refleksjon, man må nå opp, bokstavelig talt (ref. Høyde), ha en tilstrekkelig størrelse på penis, hvite tenner, ha høy utsanning, være bemidlet nok, handy nok, ha de riktige politiske synspunktene og riktig kognitiv profil, være sosial nok og emosjonelt intelligent nok, det er mye man må være for å bli norske kvinner verdig. Etter at jeg flyttet har jeg innsett at det egentlig ikke er noe spesielt galt med å bare være meg selv, slik jeg er, og at jeg er kjærligheten verdig for det. Jeg har også innsett at Norske kvinner har helt rett; ingen fortjener norske kvinner. Anonymkode: 6b7c3...bfd Herregud, takk for dagens latter! Dette er noe av det dummeste jeg har lest på KG noen gang... Anonymkode: 0be6c...0a8 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:30 #37 Del Skrevet i går, 15:30 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dæven, du vant. Du illlustrerer også et ganske viktig samfunnsproblem, dette at kvinner i norge er i en slags syk konkurranse hvor menn er motstanderlaget og målet er å vinne og være bedre enn den andre og vinne debatten, fremfor å ha det bra med hverandre. Og ja, å ha gått glipp av ungdommen min og å ha levd nesten 3 tiår uten romantikk og seksualitet og nærhet er ganske sårt for meg, eller bittert, slik du kalte det. Anonymkode: 6b7c3...bfd Du skrev et langt innlegg om hvor jævlige du syns alle norske kvinner er, også er det kvinner som er problemet og lager en slags syk konkurranse? Herregud. 😂 Snakk om å være virkelighetsfjern! Anonymkode: 0be6c...0a8 5 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 15:31 #38 Del Skrevet i går, 15:31 Er kvinne. Nå sier jeg hva jeg syns er kravstort her inne, men vi ser ikke hverandre, vi vet ikkkw hvor realistisk det er for noen å få, eller om de tilfeldig passer med akkurat denne type menn. - Ekstremt god lønn. God lønn kan jo skje, men jeg syns det er overfladisk og med tanke på hvor liten andel av befolkningen som har, så bør man i det minste vite at man er samme type person føler jeg. Jeg føler meg ikke berettiget å sitte i mitt liv å bare kreve at en mann skal betale alt for meg og gi meg ting bare fordi. Syns de som ønsker å bli skjemt bort er nettop bortskjemte. Personlig hadde jeg skammet meg av så mye som et kvarter av lignende oppførsel. Men vi er ulike, og har ulike personligheter. Det er vel den type mennekser, de som hensynsløst og ignorant kaller seg high value og ikke har et ydmykt eller nevneverdig omsorgsfullt bein i sin kropp. Sånne som kan si de ikke vil være venn med noen de anser stygge. Dypt overfladiske hule mennesker. - De som krever noen langt yngre enn seg. - De som snakker om at de uten hly utdanning ikke er i stand til å ha en samtale!! Holymacaroni, lever på en egen sky av arroganse. - Så er det utsende press, men der er menn også helt hinsides jævlige, at det er ikke så nevneverdig. Vi har alle vår smak og alle har rett på sin smak, men samtidig er det mye kritikkverdig pg ting som kunne blitt nevnt på en litt mindre drastisk måte. Mest kanskje fordi noen av folka jeg nevner er av typen som syns alle må være som.det de liker og alle må like det de liker, ellers er du maskulin foreksempel. Jeg ble kaldt maskulin av noen for å ikke være like kravstor som henne. Det er heller et ord på b hun lette etter, ikke femininitet. Sorry klørne mine er jo ute 😅 skal trekke dem inn igjen. Anonymkode: 4c1f1...42c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 15:31 #39 Del Skrevet i går, 15:31 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dæven, du vant. Du illlustrerer også et ganske viktig samfunnsproblem, dette at kvinner i norge er i en slags syk konkurranse hvor menn er motstanderlaget og målet er å vinne og være bedre enn den andre og vinne debatten, fremfor å ha det bra med hverandre. Og ja, å ha gått glipp av ungdommen min og å ha levd nesten 3 tiår uten romantikk og seksualitet og nærhet er ganske sårt for meg, eller bittert, slik du kalte det. Anonymkode: 6b7c3...bfd De aller fleste norske kvinner og menn er i et gjensidig, likeverdig forhold til hverandre. Hvorfor er det at du ikke fikk sex eller kjærlighet fra norske kvinner alle norske kvinners skyld? 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HMK Skrevet i går, 15:36 #40 Del Skrevet i går, 15:36 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nja, hva jeg tenker på som urealistisk er gjerne at man stiller krav til andre som du ikke kan oppfylle selv. Det er noe med å forvente at du kan gi det samme som du ønsker å motta. Jeg har hatt samtaler med noen damer som forventer at mannen skal ha master, tjene godt, mens de har en lavlønnet deltidsjobb. Ofte så tiltrekker man seg en av samme type dvs at høyt utdannede damer tiltrekker seg gjerne høyt utdannede menn fordi at det er noe med det sosiale som også treffer! Anonymkode: 0be6c...0a8 Jeg har aldri noensinne i løpet av mitt 45 år lange kvinneliv hørt en uutdannet kvinne si at hun kun vil ha en mann med master. Tvert imot, vil jeg heller si. De fleste uten utdannelse, eller lite utdannelse, er sammen med tilsvarende. Slik fungerer jo stort sett sosial habitus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå