AnonymBruker Skrevet i går, 12:52 #1 Del Skrevet i går, 12:52 Uff, føler jeg bare vil gi opp nå.. Vi hadde to førsøk hos Medicus før vi måtte gå offentlig pga økonomi. De brukte god tid på oss og fant det de mente var årsaken til de umodne eggene våre. Vi fikk en plan for forsøk 3 men måtte da gå offentlig som sagt pga økonomi. På konsultasjon på Riksen så fortalte vi om dette, vi var jo egentlig ferdig utredet og klare for forsøk 3. De velger da å sette oss på en vanlig kort protokoll (som er helt fint), men de velger å sette eggløsningsrøyten når alle 10 folliklene bare var 14 mm. Jeg begynte å grine og sa at dette er alt for tidlig og skjønte der og da at forsøket kom til å gå i dass. De nektet oss også dobbel eggløsningssprøyte. Det som skjedde er at alle eggene er umodne og de sa at det var for tidlig, men at mange hadde fått et bra resultat av dette.. Nå har vi fått resepter til forsøk 2 på riksen. Nå vil de prøve lang protokoll UTEN dobbel eggløsningssprøyte. Jeg sa at vi har prøvd dette før, og gjentok at problemet vårt er den siste modningen av eggene og at vi trenger flere el-sprøyter kombinert med flere dager stimulering. De vil ikke høre på oss, og nå er jeg helt sikker på at dette forsøket også kommer til å gå i vasken. Vi hadde akkurat samme opplegg første gang hos Medicus og de var enige i at det var feil for oss. Hvorfor nekter de å høre på oss? Er det ikke bare positivt at vi har fått "løsningen" allerede og at de slipper å gjøre forarbeidet? Er det sånn at i det offentlige så har man ingenting man skulle ha sagt? Anonymkode: 0823e...225 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:51 #2 Del Skrevet i går, 14:51 Hvis dere har mulighet (vet ikke hvor gamle dere er) ville jeg avbrutt på Riksen og heller gjort IVF på et hvilket som helst annet sykehus. Riksen er kjent for dette du beskriver; at dere ikke blir hørt i det hele tatt. Så slipper du at de forsøkene du har igjen også bare blir helt bortkasta. For meg ville det vært verdt ventetiden på IVF på et annet sykehus, men da må du nok henvises på nytt. Porsgrunn er mye bedre enn Riksen. Anonymkode: 72b61...fe7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogsjente Skrevet i går, 17:58 #3 Del Skrevet i går, 17:58 Enig med hun over. Søk dere over til Porsgrunn. Er vel ca 3 måneders ventetid, men det er verdt det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 20:40 #4 Del Skrevet i går, 20:40 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Uff, føler jeg bare vil gi opp nå.. Vi hadde to førsøk hos Medicus før vi måtte gå offentlig pga økonomi. De brukte god tid på oss og fant det de mente var årsaken til de umodne eggene våre. Vi fikk en plan for forsøk 3 men måtte da gå offentlig som sagt pga økonomi. På konsultasjon på Riksen så fortalte vi om dette, vi var jo egentlig ferdig utredet og klare for forsøk 3. De velger da å sette oss på en vanlig kort protokoll (som er helt fint), men de velger å sette eggløsningsrøyten når alle 10 folliklene bare var 14 mm. Jeg begynte å grine og sa at dette er alt for tidlig og skjønte der og da at forsøket kom til å gå i dass. De nektet oss også dobbel eggløsningssprøyte. Det som skjedde er at alle eggene er umodne og de sa at det var for tidlig, men at mange hadde fått et bra resultat av dette.. Nå har vi fått resepter til forsøk 2 på riksen. Nå vil de prøve lang protokoll UTEN dobbel eggløsningssprøyte. Jeg sa at vi har prøvd dette før, og gjentok at problemet vårt er den siste modningen av eggene og at vi trenger flere el-sprøyter kombinert med flere dager stimulering. De vil ikke høre på oss, og nå er jeg helt sikker på at dette forsøket også kommer til å gå i vasken. Vi hadde akkurat samme opplegg første gang hos Medicus og de var enige i at det var feil for oss. Hvorfor nekter de å høre på oss? Er det ikke bare positivt at vi har fått "løsningen" allerede og at de slipper å gjøre forarbeidet? Er det sånn at i det offentlige så har man ingenting man skulle ha sagt? Anonymkode: 0823e...225 Det er nok desverre vanlig hos Riksen. Lang protokoll er ingen spøk for psyken heller. Kan dere skaffe en bekreftelse på hva som har vært utprøv fra Medicus som dere kan levere til Riksen? Kanskje et vil hjelpe? Vi har rett til indiviuell behanling, så tenker man også bør kunne klage til et sted? Vet bare ikke hvor... Anonymkode: c3ce7...cbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Du kan reagere veldig annerledes på lang protokoll, det viktigste er at du får store nok folikler før det settes eggløsningssprøyte. Hos Medicus nå er planen å sette eggløsningssprøyte når størte folikkel er 20. Jeg hadde tatt en prat med dem og sagt at du gjerne prøver lang protokoll, men at det ikke skal hentes ut egg for tidlig og at du derfor ønsker å la folikklene bli større denne gangen. Du kan ta Fyremadel fra syklusdag 6 for å forhindre eggløsning. Vær bestemt og gi dem inntrykk av at du vet hva du snakker om, da må de ha gode argumenter for å ikke gjøre det du sier og det har de jo ikke. Anonymkode: 5d8b0...6d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå