Gå til innhold

Ny kollega som tar seg til rette

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg skal ikke kommentere hvorvidt dette er greit eller ikke, men jeg tenker på den ting. 

Line har hjemmekontor med en to-åring. Det er jo supert om hun klarer. Det samme med å jobbe på kveldstid for å ta igjen timer. Problemet jeg ser er at jeg kjenner ingen som kunne jobbet på hjemmekontor  den første uken i ny jobb. De kjenner ikke arbeidsoppgavene eller programmene, er under opplæring, kan ikke rutinene osv.  e.l. Hva kan man gjøre på hjemmekontor første uken i ny jobb? 

Anonymkode: a5a3e...c9e

Sannsynligvis ta all obligatorisk ekurs man skal igjennom i ny jobb, lese seg opp på interne rutiner, osv. Hos oss ( statlig etat) er det et haaav av div obligatoriske du mååå igjennom i oppstarten, men ikke før oppstart.

Anonymkode: e6a17...72c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Selvfølgelig blir man lei seg når man ikke får jobben man har søkt på og er motivert for.

Vi har alle kjent på det.

Å lufte frustrasjon anonymt på et forum og snakke med sine nærmeste er ikke dårlig håndtering. Hva skal man ellers gjøre.

TS holder maska på jobb.

Er det noe sted hun får love å være furt må det jo være her.

Synes det er ufortjent mye sure og ufine svar.

Anonymkode: 46256...04c

Jeg har vært mye skuffa i mitt yrkesliv. Hadde virkelig aldri falt meg inn å henge ut en kollega på nette av den grunn. 

Mine følelser er jo noe jeg må lære meg å håndtere. Skal ts drive å henge ut kollega hver gang hun blir skuffet i arbeidstiden så blir det jaggu noen millioner sider i løpet av et arbeidsliv.

Anonymkode: e6a17...72c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker først og fremst at kollegaen som sitter og klager på KG midt i arbeidstiden kanskje ikke er drømmearbeidstakeren heller. Og ellers er det nok detaljer i tråden til at "Line" fint kan kjenne seg igjen om hun finner dette, så vi får håpe TS arbeidsgiver ikke får se dette etterhvert. 

Anonymkode: 2ab80...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sydenkupp skrev (På 7.11.2024 den 13.30):

Anonym bruker bør passe sine egne saker. Om Line pumper eller ikke, er fullstendig opp til Line. De øvrige punktene er forhold mellom leder og Lin.e

Jeg er helt enig i at det dreier seg om forhold som er mellom Line og sjefen, men jeg vil påstå at det går fint an å både passe sine egne saker, men også mene noe om andre.

Jeg synes for øvrig det er litt sært å stille såpass mange krav så tidlig, og ikke minst mener jeg TS har et poeng vedr. transport.

Tilrettelegging er bra, særlig ifm. sykdom og ting man ikke kan gjøre noe med, men det går ofte utover kollegaer, litt avhengig av yrke.

Endret av AnonaymBruker
La til mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker i mitt stille sinn, og uten å være for bastant på det, at sånne forbigåelser ofte er tegn på noe. Er det et aktivitetssted? Har hun noe ekstra ved seg som gjør at hun er kvalifisert til en aktivitetsfære? Det er ofte veldig taushetsbelagt, det kan være greier du ikke vet. Jeg ville ikke ha brukt tiden på å gnage på det. Sikre deg en ok referanse, og kom deg videre!

Anonymkode: b579f...5be

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...