Gå til innhold

Kredittkort som gir reisebonus

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har reist mye i livet (det er en hobby) og er godt oppi førtiårene, og har skjønt at jeg har gått glipp av mye smart når det gjelder kredittkort som gjør at man kan få "gratis" reiser ved å spare opp poeng eller bonus. Kjenner en som har American express som reiser nærmest gratis hver gang han drar på tur, og det finnes andre, SAS mastercard/Norwegian kredittkort?

Er det noen av dere som har et slikt kredittkort, som kan anbefale det?

(Jeg har en helt gjennomsnittlig inntekt, ikke noen millionlønn så da er det sikkert noen kort som automatisk er utelukket...)

Anonymkode: 06ef4...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De kortene jeg kjenner til:

- Norwegian gir cashpoints, 0,5 % opptjening på varekjøp, men mer når man kjøper flybilletter hos Norwegian. Ingen årsgebyr på kortet.

- DNB mastercard upgrade gir 15 eurobonuspoeng per 100 kr, koster 59 kr. per måned.

- SAS Eurobonus Mastercard gir 10-20 eurobonuspoeng per 100 kr, (avhenger av bruk), koster 465 kr. i årsgebyr.

- SAS Eurobonus Mastercard Premium gir 15-25 eurobonuspoeng per 100 kr, (avhenger av bruk), koster 2335 kr. i årsgebyr.

- SAS Amex Premium gir 15 eurobonuspoeng per 100 kr, koster 135 kr. per måned. Reis 2 for 1 i hele verden, to ganger hvert år.

- SAS Amex Elite gir 20 eurobonuspoeng per 100 kr, koster 500 kr. per måned. Reis 2 for 1 i hele verden, én gang per år.

Skal man benytte 2 for 1 er det vel en forutsetning at man må ha brukt kortet for en viss sum pr. år. Mener Amex også er veldig dyre på valutapåslag ved bruk i utlandet.

Sånn generelt, man må se på hva hvert enkelt kort har slags fordeler og hva som lønner seg for den enkelte basert på hva slags bruk man har. Valutapåslag og gebyr for uttak i minibank varierer, der er Norwegian ganske bra med 0 kr i gebyr og kun 1,75 % valutapåslag.

Handler man hos Norgesgruppen og/eller bruker ViaTrumf er det en del poeng å hente på å koble Trumf til Eurobonuskonto. Ved å legge inn automatisk overføring når man har opptjent et visst beløp, får man 13,5 eurobonuspoeng per trumfkrone.

Jeg har hatt DNB mastercard i noen år nå, men da jeg ville avslutte mitt DNB Visa (har byttet fra DNB til annen bank) fikk jeg beskjed om at da kunne jeg heller ikke ha denne mastercardavtalen. Siden jeg ikke gidder å betale årsgebyr for Visakortet i tillegg til gebyret på Mastercardet, har jeg nå fått meg SAS Eurobonus Mastercard i stedet. For uttak i minibank i utlandet bruker jeg Revolut, som har 0 kr. i gebyr/valutapåslag for inntil 2000 kr. pr. måned. Jeg er flere måneder i utlandet i året, og reiser en del i land hvor man må ha kontanter til det meste. Dette er det jeg har funnet ut er mest lønnsomt for mitt bruk.

Anonymkode: ae1ea...74b

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SAS hadde et fint verktøy. Jeg håper man kan stole på siden. 😅 Koblet til banken min og så fortalte den hvor mange poeng jeg kunne ha fått med mitt forbruk med de forskjellige kortene som gir eurobonuspoeng.

image.thumb.png.2e25284d1b84b717a0d036ffb85d25db.png

Anonymkode: 53fd2...2b5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Endte opp med å velge det rimeligste SAS-Eurobonus-kortet og så skal jeg vurdere i løpet av året om jeg bør oppgradere :)

Anonymkode: 06ef4...282

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vær oppmerksom på at med det rimeligste bonuskortet fra SAS så opptjener en ikke flere poeng når du har brukt kortet for 100000kr. For min del betydde det at etter september så var det ingenting å hente på poengmessig. Har nå gått over til premium, men er i tenkeboksen om det faktisk lønner seg eller ikke. Synes og det er vanskelig å finne reiser som «lønner» seg med tanke på bruk av poeng eller faktiske penger. 

Anonymkode: 0dde6...c9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...