Gå til innhold

Hva slags klede bruker du til å ha varmbakst i?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva slags klede/klut bruker man til å pakke varme rundstykker/brød i? Har nettop flytta for meg selv og trenger å kjøpe dette. Jeg finner bare kjøkkenkluter på ikea eller europris

Anonymkode: 59392...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøper sånne mindre handkle på feks princess eller kid, sånne man skal tørke hendene med på badet, de er sånn 50cm langer eller noe. Gode myke handklær som jeg føler holder baksten min myk og varm. 

Anonymkode: 90c9b...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenhåndkle. Det har de både på europris og ikea.

Anonymkode: fa76e...7ce

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva slags klede/klut bruker man til å pakke varme rundstykker/brød i? Har nettop flytta for meg selv og trenger å kjøpe dette. Jeg finner bare kjøkkenkluter på ikea eller europris

Hvorfor skal du pakke varme rundstykker og brød? Kan du ikke vente til de er avkjølt?

Det finnes egne brødposer å få kjøpt:

https://levlogisk.no/collections/matlokk-og-matoppbevaring/products/brodpose-okologisk-bomull-uten-trykk

Jeg lar nybakte brød/boller avkjøle seg på rist. Brød som skal spises samme/neste dag pakker jeg inn i et kjøkkenhåndkle. Boller i plastposer da de tørker inn og blir harde i håndkle.

Anonymkode: 20c3a...db9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har god erfaring med papirposer , legger de i åpne poser , ruller de igjen når bakst er avkjølt . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor skal du pakke varme rundstykker og brød? Kan du ikke vente til de er avkjølt?

Det finnes egne brødposer å få kjøpt:

https://levlogisk.no/collections/matlokk-og-matoppbevaring/products/brodpose-okologisk-bomull-uten-trykk

Jeg lar nybakte brød/boller avkjøle seg på rist. Brød som skal spises samme/neste dag pakker jeg inn i et kjøkkenhåndkle. Boller i plastposer da de tørker inn og blir harde i håndkle.

Jeg mente ikke akkurat varme da. Når man serverer rundstykker/brød/naan brød/lefser så legger man et klede i kurven for å gjøre det litt litt pent. Hvis du skjønner hva jeg mener  nå 😀

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjøper sånne mindre handkle på feks princess eller kid, sånne man skal tørke hendene med på badet, de er sånn 50cm langer eller noe. Gode myke handklær som jeg føler holder baksten min myk og varm. 

Anonymkode: 90c9b...24a

Takk for forslaget skal se på det 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med kjøkkenhåndkle?

Anonymkode: d88a2...eb5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår hva du mener. Jeg bruker en vanlig hvit serviett. (Tekstil, ikke papirserviett altså).

Anonymkode: 14588...566

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg mente ikke akkurat varme da. Når man serverer rundstykker/brød/naan brød/lefser så legger man et klede i kurven for å gjøre det litt litt pent. Hvis du skjønner hva jeg mener  nå 😀

Ts

Det er litt annerledes ja 😅 

Jeg bruker bare servietter i brødkurven ved servering, men ser for meg at kanskje linservietter kunne vært fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Forstår hva du mener. Jeg bruker en vanlig hvit serviett. (Tekstil, ikke papirserviett altså).

Anonymkode: 14588...566

Hvor kjøper du det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

:klo:

Denne forstår jeg ikke. Hvorfor skal du ha klede til bakst? Når tid bruker du dette?

Anonymkode: 15d19...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

:klo:

Denne forstår jeg ikke. Hvorfor skal du ha klede til bakst? Når tid bruker du dette?

La oss si du har middags gjester og du skal servere nystekte baguetter eller naanbrød. Du må jo ha noe for å ha de i så de holder seg varme?? Når jeg lager naanbrød, rundt 10 stk om gangen da pleier jeg å legge de i en klede så de holder seg varme til vi skal spise :)

Ts

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La oss si du har middags gjester og du skal servere nystekte baguetter eller naanbrød. Du må jo ha noe for å ha de i så de holder seg varme?? Når jeg lager naanbrød, rundt 10 stk om gangen da pleier jeg å legge de i en klede så de holder seg varme til vi skal spise :)

Ts

Da legger vi de i en ildfast form med lokk på. Bruker ikke noe tøystykke til det formålet. Men du gjør det på din måte, vi andre gjør det på vår måte. 
Du kan jo kjøpe limstoff og klippe til, og sy sidene pent for hånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Ts

Har brødkurv med trekk, sånn her type: 

https://www.bohus.no/kjokkenutstyr/kjokkentilbehor/lundi-brodkurv-o23

Anonymkode: feb1e...100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tipper det er tøyservietter du er på jakt etter. Google det så finner du nok noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri tenkt på å holde dette varmt.. lurt!

Anonymkode: d2ccd...0a7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...