AnonymBruker Skrevet 7. november #1 Del Skrevet 7. november Har en sim blir ca 3,5 år når ny baby blir født. Jeg må både i permisjonen med baby og etterpå ha med meg begge for henting og levering i barnehage. Det innebærer kjøring i byen og kollektiv med bytte, samt gå litt. Jeg tenker derfor at jeg må ha vogntransport til begge. Hva er lurest å kjøpe da? Søskenvogn? Eller bruke nåværende vogn til eldste første året med baby i bæresele et års tid også gi vognen til baby mens eldste står på stå brett? Anonymkode: 41093...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flamme Skrevet 7. november #2 Del Skrevet 7. november Søskenvogn. Helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #3 Del Skrevet 7. november så enkelt og likevel så vanskelig tydeligvis: google er din venn.. Kjøp Beemoo Maxi 4 Twin Søskenvogn, Black/Black Anonymkode: 65bf7...4b7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #4 Del Skrevet 7. november Kommer helt an på. Du kan føle deg frem med begge deler og se hva som passer best for barna. Du kjenner jo eldstemann best mtp oppvåkning ta på klær om barnet spiser hjemme elelr bhg for at du kommer deg i tide med begge to. Prøv deg bare frem. Bli kjent med minste også først så vil du fint se hva som er aller best for dere 3. Du kan kjøpe vogner og det du trenger enkelt fra finn for og prøve Masse lykke til! Anonymkode: 0a00c...f8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 7. november #5 Del Skrevet 7. november Min yngste hatet vogn, så for oss fungerte storesøster i vogn + yngste i bæresjal absolutt best. Vi kjøpte søskenvogn og den ble brukt 3-4 turer totalt, så fullstendig bortkastede penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #6 Del Skrevet 7. november Da hadde jeg heller kjøpt søskenbrett. Det er supert til en på 3,5 og lettere å få plass til på kollektivt enn søskenvogn. Billigere er det også.... Anonymkode: 5a9df...d83 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #7 Del Skrevet 7. november Min erfaring er at ståbrett er ganske håpløst på vei inn og ut av trikk og buss i alle fall. Barnet må gå av fordi kanten blir for høy og man må da manøvrere vogna med brettet og samtidig få den andre ungen inn. Styrete. Jeg hadde nok gått for bæresele eller en søskenvogn hvis du finner en som ikke blir for stor mtp. å komme seg inn og ut kollektivt. Anonymkode: 3a47c...2c0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #8 Del Skrevet 7. november Eldste til fots og yngste i bæresele. Og når yngste er litt større: elektrisk longtailsykkel 🤩 Inn og ut på kollektiv med vogn er pes, og med søskenvogn/ståbrett, enda mer pes. Anonymkode: 6f505...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 7. november #9 Del Skrevet 7. november (endret) Jeg ville ikke kjøpt søskenvogn til en på 3.5... Er jo ikke mange månedene den kan brukes? Selv foretrakk jeg alltid å ha minste i bæretøy når jeg hadde med en treåring. Så holdt jeg treåringen i hånda. Noen ganger var minste i vogn og sinna treåring i bæretøy (ringslynge), men det er tungt. Finnes også bæretøy for større barn. Med nyfødt syns jeg alltid bæretøy var enklest, så begge armene var fri til storebror. Men om tvillingvogn er det som funker så kjør på. Barn er veldig ulike i forhold til vognbruk. Kan du kanskje låne av noen og teste? Ulempe med stor vogn er at du risikerer å ikke få plass på kollektiv når det er fullt. Endret 7. november av issoras 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #10 Del Skrevet 7. november Anbefaler bæresjal til og fra barnehage etc, og vogn når du skal handle. Men, vogn til et stort barn på 3,5 år? Hvis det trengs, får du ikke dekket det av NAV? Kjenner ingen barn uten diagnoser som bruker vogn så lenge. Anonymkode: bcc0d...229 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #11 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Anbefaler bæresjal til og fra barnehage etc, og vogn når du skal handle. Men, vogn til et stort barn på 3,5 år? Hvis det trengs, får du ikke dekket det av NAV? Kjenner ingen barn uten diagnoser som bruker vogn så lenge. Anonymkode: bcc0d...229 Så rart, her i barnehagen ser jeg mange barn over 3 år som bruker vogn, 5 åringen også. Sikkert mer vanlig når man ikke har bil og ferdes over avstand. Anonymkode: 41093...eaa 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
missLynch Skrevet 7. november #12 Del Skrevet 7. november Vogn til en på 3,5 år er ikke nødvendig. Ståbrett er genialt. En på 3,5 man også sykle på balansesykkel og lære seg vanlig sykkel i sommerhalvåret Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #13 Del Skrevet 7. november Jeg er i samme situasjon nå, og vi har ikke gått for søskenvogn. Jeg bruker bæresele til minste og enten sykkel (med styrestang) til eldste eller at han går selv. Hvis jeg ikke trenger å bruke kollektivt så bruker jeg sykkelvogn. Har kjøpt dobbel sykkelvogn, men minste er litt for liten til den enda så han er uansett i bæreselen. Vurderer å kjøpe en elsykkel når minste skal begynne i barnehagen, så slipper vi å styre med buss til og fra barnehagen. Anonymkode: a5411...e7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #14 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har en sim blir ca 3,5 år når ny baby blir født. Jeg må både i permisjonen med baby og etterpå ha med meg begge for henting og levering i barnehage. Det innebærer kjøring i byen og kollektiv med bytte, samt gå litt. Jeg tenker derfor at jeg må ha vogntransport til begge. Hva er lurest å kjøpe da? Søskenvogn? Eller bruke nåværende vogn til eldste første året med baby i bæresele et års tid også gi vognen til baby mens eldste står på stå brett? Anonymkode: 41093...eaa Jeg hadde sluttet med vogn når min begynte i barnehagen som nesten treåring, vi gikk til fots og/eller tok bussen. Aldri noe behov for en vogn, men det må du jo kanskje se an på ditt barn. Min var vant til å gå så derfor han sluttet med vogn tidlig. Så om du absolutt må ha vogn så hadde jeg gått litt etter hvor mye folk det er på bussen til vanlig på de tidene du skal reise på for som regel så blir det raskt fullt med vogner på den tiden man kommer og går til og fra barnehage. Spørs og på bussene om det er mindre buss eller større? klarer du deg med en enkeltvogn i stedet for dobbel så er det og lettere med tanke på plass. Selv hadde jeg gått for bæresele og ikke noe vogn til eldstemann. Men min sov ikke på dagen i den alderen og likte å gå så det passet oss bra. Tenker du må se an hvordan det blir før du planlegger for det kan jo være du få en baby som ikke liker bæresele og, det er jo et par av de og. Anonymkode: aea31...75f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #15 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Anbefaler bæresjal til og fra barnehage etc, og vogn når du skal handle. Men, vogn til et stort barn på 3,5 år? Hvis det trengs, får du ikke dekket det av NAV? Kjenner ingen barn uten diagnoser som bruker vogn så lenge. Anonymkode: bcc0d...229 Hjelpe meg for et svar! Anonymkode: 54afb...3e2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #16 Del Skrevet 7. november Om babyen tolererer bæresele tror jeg at jeg hadde forsøkt med baby i bæresele og eldste i vogn. Hvor lang tid bruker du fra dør til dør nå? Er det ikke mulig for far å levere når han reiser på jobb, og du henter? De fleste med nyfødt har løst det på den måten i vår barnehage. Anonymkode: b0ac5...a05 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beloved Skrevet 7. november #17 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Anbefaler bæresjal til og fra barnehage etc, og vogn når du skal handle. Men, vogn til et stort barn på 3,5 år? Hvis det trengs, får du ikke dekket det av NAV? Kjenner ingen barn uten diagnoser som bruker vogn så lenge. Anonymkode: bcc0d...229 Om det er lang reisevei og man skal ha med en trøtt 3,5-åring om morgenen, eller en veldig sliten 3,5-åring etter barnehagen, så kan vogn være veldig godt å ha. Vi har ca 3 km å gå hver vei til/fra barnehagen, og når ungene har vært syke så har vi brukt vogn også til de var 5 år. (Nei vi sender ikke syke barn i barnehagen, men tar med vogn dersom de har blitt syke og må hentes.) 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #18 Del Skrevet 7. november Spørs jo på barnet. mine 4 barn har ikke brukt vogn på lenge når de var 3,5 år. Da brukte de sparksykkel eller sykkel med/uten støttehjul. da yngste var baby brukte vi sykkelvogn til barnehagen. 3. mann syklet de 4 km hver vei fra han 4 år og noen måneder gammel:) Anonymkode: ff15d...1d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #19 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Spørs jo på barnet. mine 4 barn har ikke brukt vogn på lenge når de var 3,5 år. Da brukte de sparksykkel eller sykkel med/uten støttehjul. da yngste var baby brukte vi sykkelvogn til barnehagen. 3. mann syklet de 4 km hver vei fra han 4 år og noen måneder gammel:) Anonymkode: ff15d...1d0 Det er absolutt ikke forsvarlig i sentrum her! og med flere bytter på buss/t-bane! Anonymkode: 41093...eaa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forvirret23 Skrevet 7. november #20 Del Skrevet 7. november Jeg har to år mellom mine og jeg prøvde meg på tvillingvogn, det var et slit. Så det ble søskenbrett, det kunne jeg hekte fast i vognen sånn at det ikke var i veien ut og inn av dører osv. Så har du ene armen fri til å holde i hånden på storesøsken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå