Gå til innhold

Hvorfor er SFO ansatte så tafatte og lite engasjerte i forhold til barnehage ansatte ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Og det er lettere for barna å lære dette om det er voksne tilstede som kan veilede.

Anonymkode: 53e05...485

Og hva skjer når de voksne ber barnet om å kle på seg gang på gang, og barnet ikke gidder å høre etter? 

Anonymkode: 09f66...55a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du burde lære deg å holde kjeft og klage mindre. Hvis du oppfører deg sånn kommer de til å behandle ungen din dårlig fordi de ikke liker deg og utifra hva jeg leser høres du ut som en dame det er vanskelig å like. Hold munn og lær den bortskjemte ungen din ( ja skriver bortskjemt fordi du viker som å tro at ungen din er bedre enn alle andre)  om å kle seg etter vær! Skolen skal ikke oppdra barnet ditt det er din oppgave! 

Anonymkode: 7b6c8...8ec

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du at du er den eneste som har barn på sfo?

Barnet ditt er kanskje spesielt tenker du? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mommyaka skrev (På 7.11.2024 den 8.10):

Rett og slett for dette ikke ber barnehagen...de jobber ikke i barnehagen der de skal passe bare på ditt barn. Sfo er et tilbud der barna kan høre før og etter skoletid. 

De skal likevel passe barna i den tiden de er der, og en smule engasjement i jobben bør de vise uansett om de er ufaglærte eller ei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DelvisPresley skrev (20 timer siden):

Det tror jeg faktisk ikke på. 1 voksen per 15 barn er normen. Hvis de har 7-8 barn per voksen er vel den SFO`en overbemannet. Den luksusen tror jeg neppe noen kommunale SFO`er nyter.

Det kommer jo helt an på kommunens budsjett og størrelsen på skolen, men det er nok ikke vanlig annet enn i Montessori hvor de har små klasser og små sfo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For vi prøver. Men barna banner til oss og nekter. Det får ingen konsekvenser for barna hvis de ikke gjør det, for foreldrene stiller ikke krav til barna på samme måte de gjorde før. I tillegg til at vi er ofte underbemannet med mange barn. 
Kan ikke snakke for sfo'en barnet ditt går på. Men sånn er det på vår sfo. 

Anonymkode: 9d4fb...841

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Du burde lære deg å holde kjeft og klage mindre. Hvis du oppfører deg sånn kommer de til å behandle ungen din dårlig fordi de ikke liker deg og utifra hva jeg leser høres du ut som en dame det er vanskelig å like. Hold munn og lær den bortskjemte ungen din ( ja skriver bortskjemt fordi du viker som å tro at ungen din er bedre enn alle andre)  om å kle seg etter vær! Skolen skal ikke oppdra barnet ditt det er din oppgave! 

Hva slags kommentar er det? Utrolig uforskammet av deg som en voksen person å opptre på den måten og hva slags rollemodell er du for dine eventuelle barn?  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grüner skrev (16 minutter siden):

De skal likevel passe barna i den tiden de er der, og en smule engasjement i jobben bør de vise uansett om de er ufaglærte eller ei. 

Og hvor står det at vi ikke gjør det? Og det å hevde at vi er uengasjerte fordi vi ikke har kapasitet til å løpe etter X antall barn og konstant minne de på å kle på seg sier vel mer om dere foreldre med den formeningen enn vi som som faktisk gjør så godt vi kan og er engasjert og bryr oss om barna deres.

Anonymkode: c1f38...df9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

For vi prøver. Men barna banner til oss og nekter. Det får ingen konsekvenser for barna hvis de ikke gjør det, for foreldrene stiller ikke krav til barna på samme måte de gjorde før. I tillegg til at vi er ofte underbemannet med mange barn. 
Kan ikke snakke for sfo'en barnet ditt går på. Men sånn er det på vår sfo. 

Anonymkode: 9d4fb...841

Nettopp. Og foreldre tror at lille Krizandehr Tobediahs ikke gjør sånne ting,åååneeeeeeei ikke barnet mitt nei!  🙅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del handler det mest om det enorme spriket det er mellom barnehage, skole og sfo. 

Barnehagen: Ringer om det mangler votter. Kjem med tips og "foreldrerettleiing". Er engasjert. Gir ein kort dagsrapport ved henting/levering. Er utrolig på. Inkluderer oss i planarbeid.

Skole: Meir fagorientert retta mot begynneropplæring og sosial kompetanse. Supert! 

Sfo: Folk som selvfølgelig gjer så godt som dei kan med heilt sikkert minimalt av opplæring. Det er såvidt dei seie hei til deg. Fleire prate ikkje norsk. Noko som selvfølgelig er heilt greitt men dei burde gå på toppen av anna bemanning. Ikkje tolk meg feil.

Barnet forteller at "per" slår kvar dag og at "per" ikkje får lov til a, b og c lenger fordi "greier". Tok det opp med skulen når ungen gråt ved levering på sfo (redd per). Men skulen skulle ta det opp med sfo. SFO er "Ingen" da leiaren der er borte (tolka meg fram til sykemeldt). Ringte rektor og det vart mykje betre. 

Eg trur ikkje SFO i heile landet er sånn. Men barn har faktisk rett på eit likestilt SFO tilbod. 

Anonymkode: 808fa...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man er passe psykopat om man som voksen hevner seg på 5-6 åringer fordi man ikke liker foreldrene. Da burde man holde seg laaangt unna barn resten av livet. Du høres ut som en slik en. Hold deg unna barn. Og mennesker 🫣😂

Anonymkode: 550be...020

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...