AnonymBruker Skrevet i går, 07:06 #1 Del Skrevet i går, 07:06 Hvorfor er SFO ansatte så lite engasjerte og tafatt i forhold til barnehage ansatte? mange på sfo er tilogmed barne og ungdomsarbeidere, akkurat slik som i barnehagen jeg har en førsteklassing som har vært syk i 6 dager. Barnet har forsatt hoste og restsymptomer. Første dag tilbake på skolen i går. Da jeg kom for å hente barnet på sfo løp hen ute uten lue og jakke (Jeg hadde snakket med barnet flere ganger før skolen at det var viktig at hen tok på jakke og lue ute på skolen i dag). Masse voksne var ute og ingen kunne bry seg om å be en tynnkledd førsteklassing gå inn å kle på seg lue i det minste? ellers har jeg gitt opp på lengs å prøve å spørre om barnet har hatt noen å leke med eller hvordan det har gått om jeg møter en møtt og trist unge. Fordi de voksne ser bare «dumt» og undrende på meg og «eeeh» . Så de har ikke kontroll og ikke peiling. førsteklassinger er 6 år! Er det for mye å kreve at de minner unger på å ikke være ute i 2 plussgrader uten lue og jakke ? Hadde noen sagt i fra til ungen hadde hen uten tvil gått inn å tatt på klær. Barnet går mye alene og sier de voksne ikke vil hjelpe finne noen å leke med og at får beskjed om å finne noen selv å leke med Anonymkode: 2d0d2...10a 2 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:09 #2 Del Skrevet i går, 07:09 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor er SFO ansatte så lite engasjerte og tafatt i forhold til barnehage ansatte? mange på sfo er tilogmed barne og ungdomsarbeidere, akkurat slik som i barnehagen jeg har en førsteklassing som har vært syk i 6 dager. Barnet har forsatt hoste og restsymptomer. Første dag tilbake på skolen i går. Da jeg kom for å hente barnet på sfo løp hen ute uten lue og jakke (Jeg hadde snakket med barnet flere ganger før skolen at det var viktig at hen tok på jakke og lue ute på skolen i dag). Masse voksne var ute og ingen kunne bry seg om å be en tynnkledd førsteklassing gå inn å kle på seg lue i det minste? ellers har jeg gitt opp på lengs å prøve å spørre om barnet har hatt noen å leke med eller hvordan det har gått om jeg møter en møtt og trist unge. Fordi de voksne ser bare «dumt» og undrende på meg og «eeeh» . Så de har ikke kontroll og ikke peiling. førsteklassinger er 6 år! Er det for mye å kreve at de minner unger på å ikke være ute i 2 plussgrader uten lue og jakke ? Hadde noen sagt i fra til ungen hadde hen uten tvil gått inn å tatt på klær. Barnet går mye alene og sier de voksne ikke vil hjelpe finne noen å leke med og at får beskjed om å finne noen selv å leke med Anonymkode: 2d0d2...10a Hva faen mener du med tilogmed barne og ungdomsarbeidere? Anonymkode: dc09d...eb7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 07:10 #3 Del Skrevet i går, 07:10 Rett og slett for dette ikke ber barnehagen...de jobber ikke i barnehagen der de skal passe bare på ditt barn. Sfo er et tilbud der barna kan høre før og etter skoletid. 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:11 #4 Del Skrevet i går, 07:11 Barnehagen er et pedagogisk tilbud. SFO er barnepass Anonymkode: 54645...467 24 2 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:11 #5 Del Skrevet i går, 07:11 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva faen mener du med tilogmed barne og ungdomsarbeidere? Anonymkode: dc09d...eb7 At flere har samme utdannelse som de som jobber i barnehage. Samme yrketstittel. Burde ha samme evne til å passe på og følge med barna. Man gjør ikke en god jobb når man lar 6 åringen løpe ut i nesten minusgrader uten lue og jakke. Barne og ungdomsarbeidere i barnehage med 5 åringer klarer helt fint å si til ungene at de skal ta på lue Anonymkode: 2d0d2...10a 15 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:13 #6 Del Skrevet i går, 07:13 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barnehagen er et pedagogisk tilbud. SFO er barnepass Anonymkode: 54645...467 Ts her I min mening passer man ikke på barna om man ikke oppmuntrer de til å ta på lue og jakke eller går rundt trist alene Anonymkode: 2d0d2...10a 11 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:14 #7 Del Skrevet i går, 07:14 Litt av poenget med barneskolen og SFO er jo at barnet skal gå lov til å være litt mer selvstendig sammenlignet med barnehagen. Anonymkode: aa6cc...933 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 07:15 #8 Del Skrevet i går, 07:15 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ts her I min mening passer man ikke på barna om man ikke oppmuntrer de til å ta på lue og jakke eller går rundt trist alene Anonymkode: 2d0d2...10a Joda ..de passer på innimellom...er fy klar over hvor fort barn kler av seg selv? Min blor hentet og har plutselig tatt av lue og bukse og går o strømpebukser..for hun ble så varm... Joda de ansatte kan følge med.. men ikke deres jobb i kle på 1-5 klassinger. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 07:16 #9 Del Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): At flere har samme utdannelse som de som jobber i barnehage. Samme yrketstittel. Burde ha samme evne til å passe på og følge med barna. Man gjør ikke en god jobb når man lar 6 åringen løpe ut i nesten minusgrader uten lue og jakke. Barne og ungdomsarbeidere i barnehage med 5 åringer klarer helt fint å si til ungene at de skal ta på lue Anonymkode: 2d0d2...10a For igjen... sfo er pass ... barnehagen pedagogisk tilbud Og da må du begynne å snakke mer med ditt barn om hva han skal kle på seg.... 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:16 #10 Del Skrevet i går, 07:16 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ts her I min mening passer man ikke på barna om man ikke oppmuntrer de til å ta på lue og jakke eller går rundt trist alene Anonymkode: 2d0d2...10a Forskjell på å oppmuntre og tvinge. Anonymkode: dc09d...eb7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:21 #11 Del Skrevet i går, 07:21 mommyaka skrev (4 minutter siden): For igjen... sfo er pass ... barnehagen pedagogisk tilbud Og da må du begynne å snakke mer med ditt barn om hva han skal kle på seg.... Og det gjorde jeg. Likevel gikk hen ut uten klær. Skal de voksne da gi F? Anonymkode: 2d0d2...10a 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:24 #12 Del Skrevet i går, 07:24 Ikke alle som jobber i barnehagen er oppegående heller. Da sønnen min gikk på småbarnsavdeling og var rundt 18 måneder, var det ofte at han ikke hadde votter på når jeg hentet han om ettermiddagen. Han hadde ikke tatt av seg vottene, men primærkontakten som hadde ansvar for å kle på han hadde ikke tenkt over at guttungen trengte votter, men selv stod primærkontakten med ullvotter og lue på! Ingen av de andre voksne ute på lekeplassen reagerte heller ikke på at guttungen ikke hadde votter på seg. Dette skjedde flere ganger i løpet av vinteren! Anonymkode: 106ca...e93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet i går, 07:28 #13 Del Skrevet i går, 07:28 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det gjorde jeg. Likevel gikk hen ut uten klær. Skal de voksne da gi F? Anonymkode: 2d0d2...10a Nei,men det kan faktisk være at en voksen har sakt i fra..men ditt barn ikke ville høre. Eller kler av seg selv...mange barn hiver vekk lue og votter...og liker ikke ha på jo alle når de skal leke eller klatre... Dumt å skylle på de "ubrukelige" sfo ansatte med engang. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:50 #14 Del Skrevet i går, 07:50 Det er annerledes på SFO enn i barnehage, det må du bare innse og forstå. Det er sånn det er. Det ene er pedagogisk og læringsmiljø, SFO er utelukkende barnepass. Har du sett hvor mange (få) voksne det er per barn på SFO? 15 barn fordelt på èn voksen. I barnehagen er det 6 barn per voksen. Anonymkode: 52d46...456 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet i går, 08:16 #15 Del Skrevet i går, 08:16 Fordi ledelsen på SFO ikke legger opp til at de skal engasjere seg mer. Det er store kvalitetsforskjeller på SFO-er og hvor engasjerte de ansatte er. Dette avhenger i stor grad av om skolen og dermed SFO-ens ledelse ønsker å satse på SFO som mer enn en oppbevaringsplass eller ikke. SFO har ikke samme kriterier og planer å følge som en barnehage. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:21 #16 Del Skrevet i går, 08:21 De prøver instendig å få på min førsteklassing klær i alle fall, men om ungen nekter er det lite de kan gjøre. Vi har aldri hatt problemer med at barnet ikke kler på seg før nå etter skolestart, er egentlig en frysepinn, men jeg tror de tar etter de store «kule» elevene og skal gjøre som de. Anonymkode: 6661d...3b8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #17 Del Skrevet i går, 08:36 Hva med å lære ungen din hva hen skal ha på seg istedenfor å klage på alle andre og forvente andre skal oppdra ditt barn? Anonymkode: 8bb75...8d0 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #18 Del Skrevet i går, 08:40 For et uoppdragent hen du har. De voksne har sikkert snakket til hen Anonymkode: dc09d...eb7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:51 #19 Del Skrevet i går, 08:51 Her var SFO helt elendig. De voksne satt stort sett bare og drakk kaffe. Null oppmuntring for å få ungene ut en tur osv. Mac Gyver gikk i reprise på TV på den tiden. TV sto på, og ungene så Mac Gyver hver bidige dag. Det er minnet min har fra SFO 🙃 Anonymkode: 3824e...5d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 09:20 #20 Del Skrevet i går, 09:20 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er SFO ansatte så lite engasjerte og tafatt i forhold til barnehage ansatte? mange på sfo er tilogmed barne og ungdomsarbeidere, akkurat slik som i barnehagen jeg har en førsteklassing som har vært syk i 6 dager. Barnet har forsatt hoste og restsymptomer. Første dag tilbake på skolen i går. Da jeg kom for å hente barnet på sfo løp hen ute uten lue og jakke (Jeg hadde snakket med barnet flere ganger før skolen at det var viktig at hen tok på jakke og lue ute på skolen i dag). Masse voksne var ute og ingen kunne bry seg om å be en tynnkledd førsteklassing gå inn å kle på seg lue i det minste? ellers har jeg gitt opp på lengs å prøve å spørre om barnet har hatt noen å leke med eller hvordan det har gått om jeg møter en møtt og trist unge. Fordi de voksne ser bare «dumt» og undrende på meg og «eeeh» . Så de har ikke kontroll og ikke peiling. førsteklassinger er 6 år! Er det for mye å kreve at de minner unger på å ikke være ute i 2 plussgrader uten lue og jakke ? Hadde noen sagt i fra til ungen hadde hen uten tvil gått inn å tatt på klær. Barnet går mye alene og sier de voksne ikke vil hjelpe finne noen å leke med og at får beskjed om å finne noen selv å leke med Anonymkode: 2d0d2...10a Selv om sfo er "barnepass", så har de voksne et ansvar for barna. Se til at de minste husker å ta på seg jakke og lue for eksempel. Og i tillegg se til at ingen står alene, være inkluderende og gode forbilder for barna. Har selv opplevd mange rare ansatte i SFO, men nå som tiden er gått, er det heldigvis gode voksne, gode forbilder for barna på SFO her. Alle barn er kledd for været og ingen står alene ute. De har samlinger rundt jul, påske etc der de gjør ting sammen med organisert aktivitet. Du må klage på dette Ts. Det er ikke greit slik det er hos dere på Sfo. Anonymkode: f308b...55e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå