Gå til innhold

Hva er det sunneste våtforet for katter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Variasjon er det sunneste

Våtfôr med nærmere 80-100% kjøttinnhold og god mengde protein er verdt å se på. Råfôr fra VOM og Mush (spesifikt til katter, såklart), MAC's våtfôr, er i alle fall de jeg har sett inneholder mest kjøtt og minst "fyll". Vanskelig å si nøyaktig hva som er best siden ulike butikker selger ulike merker. Slike små porsjonsposer med saus eller gelé er ganske usunt.

Kjipeste med å kjøpe rå "menneskemat" (kjøttdeig, fisk o.l.) er at det blir tilsatt krydder (bl.a. salt) og iblant blitt behandlet slik at taurinnivåene er lavere. Taurin er ekstremt viktig.

Finner du derimot rått kjøtt og fisk så kan det helt sikkert duge, men ville variert med hva som blir gitt slik at katten får dekket alt den trenger av næring. Å fôre på kun fisk eller kun kjøtt vil ikke være tilstrekkelig.

Både fugl og fisk er fint. Finner du kaninkjøtt så er det også verdt å gi, mine elsker det.

Anonymkode: ec7d9...95a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Canagan har en fantastisk våtforserie til katt. Det er ikke mos og pure, men ekte råvarer. Reker er reker, tunfisk er tunfisk. Du kan i teorien spise det selv rett av boksen, for det er bare råvarer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Variasjon er det sunneste

Våtfôr med nærmere 80-100% kjøttinnhold og god mengde protein er verdt å se på. Råfôr fra VOM og Mush (spesifikt til katter, såklart), MAC's våtfôr, er i alle fall de jeg har sett inneholder mest kjøtt og minst "fyll". Vanskelig å si nøyaktig hva som er best siden ulike butikker selger ulike merker. Slike små porsjonsposer med saus eller gelé er ganske usunt.

Kjipeste med å kjøpe rå "menneskemat" (kjøttdeig, fisk o.l.) er at det blir tilsatt krydder (bl.a. salt) og iblant blitt behandlet slik at taurinnivåene er lavere. Taurin er ekstremt viktig.

Finner du derimot rått kjøtt og fisk så kan det helt sikkert duge, men ville variert med hva som blir gitt slik at katten får dekket alt den trenger av næring. Å fôre på kun fisk eller kun kjøtt vil ikke være tilstrekkelig.

Både fugl og fisk er fint. Finner du kaninkjøtt så er det også verdt å gi, mine elsker det.

Anonymkode: ec7d9...95a

Ren fisk er jo ikke tilsatt salt, hverken hvis jeg fisker selv eller kjøper en frossen seifilét?

Dyrlegen sa at katten min må slankes og skulle ha lite våtfor

Ts

Anonymkode: ddab4...2a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ren fisk er jo ikke tilsatt salt, hverken hvis jeg fisker selv eller kjøper en frossen seifilét?

Ts

Ren fisk er ikke våtfor. 

Du kan gi våtfor i en serie for slankefor/redusert fettinnhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ts

Våtfor kan også være fint å bruke når man skal slanke katter, det metter en del pga væsken i forhold til mengden kalorier😊

Anonymkode: d9918...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (1 time siden):

Ren fisk er ikke våtfor. 

Du kan gi våtfor i en serie for slankefor/redusert fettinnhold. 

Dyrlegen sa at kokt fisk er våtfor

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...