AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Nå som denne saken om Frosta-legen har kommet frem så har jeg tenkt mye på en egen hendelse fra mange år siden. Jeg ble gravid som 17-åring (voldtekt) og dro til fastlegen for å få bekreftet graviditet og for å få hjelp til søknad om abort. Jeg hadde null kunnskaper om prosess på abort eller sjekk av graviditet. Jeg sa aldri noe om voldtekten til legen, kun ønske om abort. I voksen alder har jeg ved graviditet kun tatt blodprøver og urinprøver. Da har det riktignok også vært ønsket svangerskap. Men det denne legen gjorde var full gyn-undersøkelse, hvor han også puttet fingre i anus. Jeg har ofte tenkt på at jeg bare var så traumatisert fra før, at det var derfor jeg reagerte. Men er dette normalt å gjøre? Jeg har hatt undersøkelse flere ganger i etterkant, kun hos kvinnelige gynekologer. Både for celleprøve og svangerskap, men aldri opplevd noe oppi anus annet enn hos denne legen. Anonymkode: 85fe8...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Aldri fått noe oppi der bak av noen som helst lege. Jeg er 44, har hatt mange undersøkelser i forbindelse med pcos, prøverør/ivf, 4 svangerskap og påfølgende fødsler. Men tror kanskje det var mer vanlig før? Gammel lege? Anonymkode: 0709c...e1d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden Jeg har fått det en gang, av kvinnelig lege. Vært på gu hos henne flere ganger, og ikke fått det. Var vel et eller annet hun skulle sjekke da tenker jeg. Anonymkode: 02eb5...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Han sa det var for å sjekke hvor langt jeg var på vei. Han var i 50-årene den gangen, men dette er nå nesten 30 år siden Anonymkode: 85fe8...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Han sa det var for å sjekke hvor langt jeg var på vei. Han var i 50-årene den gangen, men dette er nå nesten 30 år siden Anonymkode: 85fe8...9ed Var etter fødsel for meg. Tror de kjenner livmor bedre. Anonymkode: 02eb5...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han sa det var for å sjekke hvor langt jeg var på vei. Han var i 50-årene den gangen, men dette er nå nesten 30 år siden Anonymkode: 85fe8...9ed Høres kjemperart ut, men vanskelig å vite hva som var praksis for 30 år siden. Kunne han ikke anslå det utifra siste mens? Anonymkode: cb86f...d79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høres kjemperart ut, men vanskelig å vite hva som var praksis for 30 år siden. Kunne han ikke anslå det utifra siste mens? Anonymkode: cb86f...d79 Ja det er det jeg har tenkt mye på også. Jeg har alltid hatt en vemmelig følelse rundt det, men har også tenkt at jeg kanskje har overdrevet for meg selv pga omstendighetene. Jeg fikk mitt første barn 10 år senere og opplevde aldri lignende da. Ingen gu'er før fødsel. Anonymkode: 85fe8...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden For 25 år siden så måtte vi ha GU for å få p-piller da vi gikk på ungdomsskolen husker jeg, det gjøres vel ikke i dag. Så det er noe med det å ha den gangs praksis i bakhodet. Anonymkode: 02eb5...19b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): For 25 år siden så måtte vi ha GU for å få p-piller da vi gikk på ungdomsskolen husker jeg, det gjøres vel ikke i dag. Så det er noe med det å ha den gangs praksis i bakhodet. Anonymkode: 02eb5...19b Ja det er veldig sant det. Jeg har som sagt vært veldig I tvil om han bare var ekkel, eller om situasjonen rundt gjorde det til en verre ting enn det var ment som (den gangen). Anonymkode: 85fe8...9ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
harma Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Da jeg gikk på videregående for 25 år siden, husker jeg godt at naturfagslæreren vår, som må ha vært i midten av 50-årene den gangen, forberedte oss jenter på at leger sjekket graviditet bl.a. ved en finger inn i endetarmsåpningen. Har derimot aldri opplevd det selv, med første svangerskap for 13 år siden, så har nok vært en utgått praksis en stund ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå