AnonymBruker Skrevet 6. november #1 Del Skrevet 6. november Jeg er helt grønn på dette området og har prøvd Google, uten å bli klokere. Saken er: Jeg har blitt innkalt på et seminar/møte som skal foregå på min fridag. Det er obligatorisk oppmøte. Det blir betalt for timene dette tar. Mitt spørsmål: har jeg lov å skrive avspasering for dette? Jeg bruker av min fritid (og ja, jeg får betalt, men skulle mye gjerne ta avspasering om dette oppstår igjen) Anonymkode: 0f9c5...2a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 6. november #2 Del Skrevet 6. november Du har ikke krav på avspasering nei, men du kan jo høre med sjefen din om det er mulig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 6. november #3 Del Skrevet 6. november AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg er helt grønn på dette området og har prøvd Google, uten å bli klokere. Saken er: Jeg har blitt innkalt på et seminar/møte som skal foregå på min fridag. Det er obligatorisk oppmøte. Det blir betalt for timene dette tar. Mitt spørsmål: har jeg lov å skrive avspasering for dette? Jeg bruker av min fritid (og ja, jeg får betalt, men skulle mye gjerne ta avspasering om dette oppstår igjen) Anonymkode: 0f9c5...2a1 Hvis det blir betalt for timene møtet tar, har du selvfølgelig ikke mulighet for avspasering. Så må du snakke med sjefen om det er mulig å avspasere i stedet for å få betalt. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november #4 Del Skrevet 6. november Mezzosoprena skrev (6 minutter siden): Hvis det blir betalt for timene møtet tar, har du selvfølgelig ikke mulighet for avspasering. Så må du snakke med sjefen om det er mulig å avspasere i stedet for å få betalt. Vi har mulighet til å skrive avspasering med 50% i tillegg. Ved å ta det ut i kun lønn så er det 150%. Da er selvfølgelig kravet om 37,5 t i uka innfridd. Jobber i kommunal barnehage. Anonymkode: 95513...ce2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jodi Skrevet 7. november #5 Del Skrevet 7. november Har du mulighet til å ta fri en annen dag istedet? Bytte dag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #6 Del Skrevet 7. november Jobbet du fulltid? Er det typ turnus siden du har fridag? Er det obligatorisk ? Må du jobbe på en fridag så skal man jo egentlig ha overtid, men du skriver lite info om hvordan du jobber. Det er forøvrig normalt å kunne ta avspasering og litt lønn i noen tilfeller som nevnt over her. Anonymkode: 67c81...d90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 7. november #7 Del Skrevet 7. november AnonymBruker skrev (14 timer siden): Vi har mulighet til å skrive avspasering med 50% i tillegg. Ved å ta det ut i kun lønn så er det 150%. Da er selvfølgelig kravet om 37,5 t i uka innfridd. Jobber i kommunal barnehage. Anonymkode: 95513...ce2 Ja, og hva har egentlig det med saken å gjøre? Det er en avtale dere har. TS skisserer ikke noe slik i sitt innlegg, men kun at hun får betalt for timene hun er på møte. Derfor sier jeg jo nettopp at hun må snakke med sjefen for å se på andre løsninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november #8 Del Skrevet 7. november Jeg jobber i staten, og får fridagen min tilbake om jeg må på møter på turnusfridagen min. Det enkleste og eneste rette er å snakke med lederen din om dette. Hovedavtalen for din bransje samt aml gir deg svar på det du lurer på. Anonymkode: 78a62...767 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå