AnonymBruker Skrevet i går, 13:38 #121 Del Skrevet i går, 13:38 Rosalilje84 skrev (9 minutter siden): Kan dere menn slutte å fortelle kvinner hva de EGENTLIG gjør, tenker og føler? Når kvinner slutter å fortelle hva menn har lov til å tenke og føle. Alt er også på spekter, noen menn bryr seg lite til ingenting om historikk, noen bryr seg mye. Noen kvinner bryr seg mye om historikk, noen bryr seg lite. Jeg vet ikke hvem du er og bryr meg generelt lite om deg som person eller hvor på spekteret du er. Hvis en mann sier han ikke bryr seg særlig om pupper, så betyr det ikke at menn ikke bryr seg om pupper. Jeg bryr meg mindre om historikk enn partneren min i mitt forhold, men det betyr ikke at situasjonen vår er definisjonen av alle forhold verden rundt. Hver eneste celle i kroppen vår er bygget for å maksimere sjansene for reproduksjon. Følelser, tanker, armer, bein. Evnen til å tenke er fordi det ga større sjanser for å vellykket reprodusere mer. Tydelige forskjellen er at kvinner har behov for en kjekk mann som gir vellykkede barn, men også blir i forholdet. Menn har null evne til å garantere at barn er deres, så de har millioner av års oppbygget frykt for å forhindre dette. Er det så urimelig å tenke at menn med risikoen har mer grunn biologisk, til å være redd for at partneren kan ligge med noen andre? Dette har ledet til mye forferdelig, benekter ingenting her. Sjalusien er ikke forenelig med likestilte samfunn hvor partner må forholde seg til motsatte kjønn. Jeg tror bare ikke det å gjøre naturlig sjalusi skambelagt er en god tilnærming, og jeg tror heller ikke det hjelper en fortvilet mann (TS) å kalle ham syk og noen som trenger psykolog. Anonymkode: 57194...49e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 13:41 #122 Del Skrevet i går, 13:41 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Når kvinner slutter å fortelle hva menn har lov til å tenke og føle. Alt er også på spekter, noen menn bryr seg lite til ingenting om historikk, noen bryr seg mye. Noen kvinner bryr seg mye om historikk, noen bryr seg lite. Jeg vet ikke hvem du er og bryr meg generelt lite om deg som person eller hvor på spekteret du er. Hvis en mann sier han ikke bryr seg særlig om pupper, så betyr det ikke at menn ikke bryr seg om pupper. Jeg bryr meg mindre om historikk enn partneren min i mitt forhold, men det betyr ikke at situasjonen vår er definisjonen av alle forhold verden rundt. Hver eneste celle i kroppen vår er bygget for å maksimere sjansene for reproduksjon. Følelser, tanker, armer, bein. Evnen til å tenke er fordi det ga større sjanser for å vellykket reprodusere mer. Tydelige forskjellen er at kvinner har behov for en kjekk mann som gir vellykkede barn, men også blir i forholdet. Menn har null evne til å garantere at barn er deres, så de har millioner av års oppbygget frykt for å forhindre dette. Er det så urimelig å tenke at menn med risikoen har mer grunn biologisk, til å være redd for at partneren kan ligge med noen andre? Dette har ledet til mye forferdelig, benekter ingenting her. Sjalusien er ikke forenelig med likestilte samfunn hvor partner må forholde seg til motsatte kjønn. Jeg tror bare ikke det å gjøre naturlig sjalusi skambelagt er en god tilnærming, og jeg tror heller ikke det hjelper en fortvilet mann (TS) å kalle ham syk og noen som trenger psykolog. Anonymkode: 57194...49e Men forskningen viser at kvinner bryr seg like mye som menn om partnerens tidligere antall. En mann som ligger med andre, kan smitte partner med kjønnssykdommer - noe som kan være mye skumlere enn graviditet på si. Dere må slutte å tro at vi ønsker oss rundbrennere. Og igjen - hvis alle menn skal ligge rundt "fordi biologi", og alle kvinner skal holde seg dydige og spare seg til den rette, HVEM er det mennene skal ligge rundt med? Hverandre? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:55 #123 Del Skrevet i går, 13:55 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hei! Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig. Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene. Anonymkode: baaf9...02f Hvorfor er det i deg heletatt ett tema? Blir jeg sammen en mann igjen og han spør så går jeg. Og jeg har ikke hatt mange. Hadde kun 1 frem til jeg var 44. Anonymkode: 897a5...eab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 13:56 #124 Del Skrevet i går, 13:56 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Men forskningen viser at kvinner bryr seg like mye som menn om partnerens tidligere antall. En mann som ligger med andre, kan smitte partner med kjønnssykdommer - noe som kan være mye skumlere enn graviditet på si. Dere må slutte å tro at vi ønsker oss rundbrennere. Og igjen - hvis alle menn skal ligge rundt "fordi biologi", og alle kvinner skal holde seg dydige og spare seg til den rette, HVEM er det mennene skal ligge rundt med? Hverandre? Ingen av svarene dine bærer preg av å faktisk lese hva jeg skriver, dette med 'hvem menn skal ligge med hvis alle er jomfruer' virker som din prosjektering av personlig frustrasjon rundt noe jeg har skrevet null om. Forskning viser aldri enstemmige svar, bare trender. Trenden i forskning rundt foretrukket partnerhistorikk viser en TYDELIG trend om at kvinner (de fleste, men ikke alle) liker en mann som har historikk. En tydelig gjenganger er at menn som ikke har vært vellykket seksuelt blant kvinner er blant de minst attraktive mennene, faktisk mindre attraktive enn menn som har ett svært høyt antall. Derimot viser det også at menn (mange, men ikke alle) er ganske fornøyd med en kvinne som har null eller veldig få tidligere partnere. Noen som skriver "forskningen viser" vet ikke hvordan forskning eller feilmargin fungerer. Det finnes tusen artikler som kan gå begge veier, men det overveldende flertallet peker i retningen jeg beskriver ovenfor. Med mindre du har lest dette i en publisert og fagfellevurdert artikkel, så bør du ikke hoppe til konklusjoner. De fleste som gjør store "forskningen viser" påstander har enten lest en nyhetsartikkel som har finplukket og omtaler en publisering ukritisk. Kvinner syntes det er lite attraktivt med rundbrennere, men flere kvinner i undersøkelser aksepterer og 'rangerer' rundbrennere i høyere grad enn menn. Anonymkode: 57194...49e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:16 #125 Del Skrevet i går, 14:16 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Rart hvordan du mener at alle som er glad i sex må ha utforsket det med mange ulike partnere. Jeg trenger en emosjonell tilknytning for å kunne ha sex, og i forhold har jeg alltid hatt enorm sexlyst. Likevel har jeg impulskontroll og visse verdier angående sex, så jeg klarer å frastå fra å ligge rundt og ha masse uforpliktende sex. Anonymkode: f1e73...b99 Men det er rart hvordan man tror dama til ts ikke har visse verdier og ikke impulskontroll, men har ligget rundt og har hatt masse uforpliktende sex (som om det er nødvendigvis en uting), bare fordi ts er sjalu på fortiden hennes? Tshar vært sammen med henne i 5 år, så noen bra egenskaper har hun sikkert. Anonymkode: f568d...1c3 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 14:28 #126 Del Skrevet i går, 14:28 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Når kvinner slutter å fortelle hva menn har lov til å tenke og føle. Alt er også på spekter, noen menn bryr seg lite til ingenting om historikk, noen bryr seg mye. Noen kvinner bryr seg mye om historikk, noen bryr seg lite. Jeg vet ikke hvem du er og bryr meg generelt lite om deg som person eller hvor på spekteret du er. Hvis en mann sier han ikke bryr seg særlig om pupper, så betyr det ikke at menn ikke bryr seg om pupper. Jeg bryr meg mindre om historikk enn partneren min i mitt forhold, men det betyr ikke at situasjonen vår er definisjonen av alle forhold verden rundt. Hver eneste celle i kroppen vår er bygget for å maksimere sjansene for reproduksjon. Følelser, tanker, armer, bein. Evnen til å tenke er fordi det ga større sjanser for å vellykket reprodusere mer. Tydelige forskjellen er at kvinner har behov for en kjekk mann som gir vellykkede barn, men også blir i forholdet. Menn har null evne til å garantere at barn er deres, så de har millioner av års oppbygget frykt for å forhindre dette. Er det så urimelig å tenke at menn med risikoen har mer grunn biologisk, til å være redd for at partneren kan ligge med noen andre? Dette har ledet til mye forferdelig, benekter ingenting her. Sjalusien er ikke forenelig med likestilte samfunn hvor partner må forholde seg til motsatte kjønn. Jeg tror bare ikke det å gjøre naturlig sjalusi skambelagt er en god tilnærming, og jeg tror heller ikke det hjelper en fortvilet mann (TS) å kalle ham syk og noen som trenger psykolog. Anonymkode: 57194...49e Menn har null evne til å garantere at barnet er deres? Det finnes tester for slikt... Tror heller det er slik at mange menn lar seg styre av sitt behov for forplantning, og manglende impulskontroll. Det er min oppfatning. Tilknytningsskader heter det visst på fagspråket. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:34 #127 Del Skrevet i går, 14:34 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Konklusjonen er jo at menn burde holde seg unna kvinner som deg, når man har titusener av kvinner uten tilsvarende fortid. Anonymkode: 132dc...8df Hvis TS har titusener av kvinner å velge mellom men likevel driver på i 5 år med hun han ikke kan akseptere så er han enda dummere enn han høres ut som. Og han virker ikke som en astrofysiker i utgangspunktet. Anonymkode: aad6f...489 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:56 #128 Del Skrevet i går, 14:56 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For mange så er det å være med en som har hatt mange sexpartnere, ekkelt. Det må du bare akseptere.... Anonymkode: 132dc...8df Men da er det jo lurt å ikke date dem... Anonymkode: 80287...563 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 14:58 #129 Del Skrevet i går, 14:58 Rosalilje84 skrev (1 time siden): ...hvis alle menn skal ligge rundt "fordi biologi", og alle kvinner skal holde seg dydige og spare seg til den rette, HVEM er det mennene skal ligge rundt med? Hverandre? Horer, såklart.... Anonymkode: 80287...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kranken Skrevet i går, 16:29 #130 Del Skrevet i går, 16:29 Irak skrev (3 timer siden): Det er helt greit å ha slike preferanser, men da innleder man ikke et forhold når man selv vet om disse. Det er bare slemt gjort! Så da har han to valg 1. Gjøre det slutt 2. Jobbe med seg selv. Og helst velge det alternativet som er best for samboeren, ellers så fremstår han jo bare som en egoistisk drittsekk i mine øyne ihvertfall... Fullstendig enig i det du skriver altså. Hvis det plager en så mye 5 år etter ville jeg kanskje valgt å gå videre og heller sett etter en likesinnet ved neste mulighet av hensyn til begge for så vidt. Er jo ikke gjort i en håndvending å endre tankesett heller. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet i går, 16:33 #131 Del Skrevet i går, 16:33 Kranken skrev (1 minutt siden): Fullstendig enig i det du skriver altså. Hvis det plager en så mye 5 år etter ville jeg kanskje valgt å gå videre og heller sett etter en likesinnet ved neste mulighet av hensyn til begge for så vidt. Er jo ikke gjort i en håndvending å endre tankesett heller. Det er ikke gjort i en håndvending. Det har du helt rett i. Så da pleier jeg å tenke slik: Det umulige kan ikke ha skjedd, så derfor er det umulige mulig tross alt 😉. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:38 #132 Del Skrevet i går, 16:38 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men det er rart hvordan man tror dama til ts ikke har visse verdier og ikke impulskontroll, men har ligget rundt og har hatt masse uforpliktende sex (som om det er nødvendigvis en uting), bare fordi ts er sjalu på fortiden hennes? Tshar vært sammen med henne i 5 år, så noen bra egenskaper har hun sikkert. Anonymkode: f568d...1c3 Hva vet du om han er sjalu på fortiden hennes? Kan det ikke like gjerne være at han ser på hennes væremåte som potensielt problem for fremtiden? Dersom en kvinne har sex med mange menn for bekreftelsens del, og ikke fordi hun liker sex så godt, ja, da har man en potensiell problemstilling på bordet; hva om hun er utro, svikter, er en dårlig mor, fordi hun har et avhengighetsproblem (avhengig av andres bekreftelse)? Anonymkode: 9d93e...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:39 #133 Del Skrevet i går, 16:39 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nå er det ikke alltid "bytte av partner" er ens eget valg. Noen ganger blir man dumpet. Anonymkode: b1669...1ce Desto verre. Anonymkode: 9d93e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 17:37 #134 Del Skrevet i går, 17:37 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Desto verre. Anonymkode: 9d93e...6fd Hva som er verre? At mannen plutselig finner ut rett etter fødselen at han har rett på å knulle damer med perfekt kropp, og iverksetter det? Anonymkode: b1669...1ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #135 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hva som er verre? At mannen plutselig finner ut rett etter fødselen at han har rett på å knulle damer med perfekt kropp, og iverksetter det? Anonymkode: b1669...1ce Blant annet det, ja. Anonymkode: 9d93e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #136 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Desto verre. Anonymkode: 9d93e...6fd Sjarmerende. Anonymkode: 80287...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #137 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Blant annet det, ja. Anonymkode: 9d93e...6fd Synes ikke det, egentlig. Det er ikke mitt ansvar at mannen tar riktige valg i forholdet. Han er voksen. Anonymkode: b1669...1ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #138 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Synes ikke det, egentlig. Det er ikke mitt ansvar at mannen tar riktige valg i forholdet. Han er voksen. Anonymkode: b1669...1ce Beklager, trodde du spurte meg. Anonymkode: 9d93e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #139 Del Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Sjarmerende. Anonymkode: 80287...563 Takk Anonymkode: 9d93e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #140 Del Skrevet 21 timer siden Jeg har hatt få sexpartnere, vil jeg si, fordi jeg ikke har flydd rundt og hatt ons og ff. Jeg har vært seksuelt aktiv i 26 år og har hatt sex med 12 stk. Kjæresten min har vært seksuelt aktiv i 25 år og hatt 46 partnere (til og med rukket å være gift og fått barn). Jeg har alltid skydd menn som ligger med så pass mange. De har automatisk vært uaktuelle som livspartner. Men nå falt jeg. Vi begge. Hodestups første sekund. Vi elsker hverandre inderlig og har vært sammen i et par år. Jeg har blitt kvalm mange ganger av tanken på alle damene han har pult, og jeg må møte flere av de hver uke på butikken, i idretten, jobb, skole osv. Jeg skulle virkelig ønske at det ikke var slik. Da blir det mitt valg. Skal jeg kaste bort han som godt mulig er mitt livs store kjærlighet pga antall sexpartnere flere år tilbake i tid? Jeg har også tro på tankens kraft, og at det jeg fokuserer på vil vokse. Jeg prøver da å tenke følgende: 1. Han har rast fra seg. 2. Ikke nysgjerrig på hva annet som befinner seg der ute (har vært innom alle kroppsformer, hår, høyde, silikon, piercinger, tatoveringer, alder 17 - 58, osv 3. På tross av alle de deilige damene og deilige sexen så er det meg han vil tilbringe hver eneste dag med resten av livet sitt. 4. Det er meg han vil ha sex med hver uke resten av livet. 5. Han kunne velge den han ville, han valgte meg. 6. Han er en nydelig elsker som kan tingene sine. 7. Han er ærlig på hva han har prøvd/ikke prøvd, vi har ting å glede oss til som han ikke har gjort enda. 8. Det er mer betryggende at han har hatt ubetydelige sexpartnere uten følelser, enn 3 samboere han trodde han elsket over alt på jord. 9. Jeg er den første han har elsket. Og vi nyter daglig sex, med følelser. Anonymkode: 5d221...d4d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå