Gå til innhold

Problemer med fortiden til samboer...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

KallePils skrev (7 timer siden):

Du skriver mye fornuftig her. Men en ting bør påpekes (uthevet i sitat over):

Det er ikke "umoralsk" å ha mange sexpartnere. Dette er et valg å ta, og det ene alternativet er ikke mer "moralsk" eller "umoralsk" enn det andre.

Men alle valg har konsekvenser. Og en konsekvens av å ha mange sexpartnere er at dette blir en fortid som en andel av befolkningen ikke ønsker hos den de skal dele livet med.

Heller ikke dette er hverken "moralsk" eller "umoralsk".

Ut over dette: Veldig fornuftig! 👍

Jeg er enig i det, og mente ikke å selv definere hva som er moralsk eller umoralsk. Men jeg leste TS sitt perspektiv som å definere at mange tidligere sexpartnere = en viss type kvinne, ergo umoralsk (i hans øyne).

Men kanskje det viktigste er: Den automatiske stemplingen av en kvinne som har hatt mange partnere til å være en promiskuøs type som er lett på tråden. Du nevner det som den logiske konsekvensen av et valg man har tatt. Som jeg mener ikke automatisk og selvsagt behøver å være riktig. Vi vet ikke om hans kjærestes bodycount er av mange ONS eller av seriøs dating. Kanskje har hun vært mer naiv enn et "bevist valg om å ha sex med mange".

Kanskje irrelevant for mange som fokuserer kun på tallet. Men for min del føler jeg det har betydning. Det er ikke selve tallet som betyr mest, men hans syn på og betydning for å ha sex med noen..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Folk gifter seg fordi de elsker hverandre, men er mye vi mennesker sier til oss selv og til slutt tror vi på det selv. Så at du er den første han har elsket er en av de tingene. Men mye verre er det at du har ligget med 12 menn.

Anonymkode: bf4c2...9f9

Hvor gammel er du egentlig?

Du tror alle som gifter seg gjør det fordi de elsker hverandre??

Du synes det er krise at jeg har hatt sex med 12 stk på 25 år?

Skjønner godt hvorfor så mange norske menn er singel og ensomme om du er representativ for befolkningen. 

Hvor mange kvinner synes du det er greit en mann har hatt sex med da?

Anonymkode: 5d221...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Veldig lite attraktivt med vulgære damer som tror at verdien deres settes ved hvor mange menn som vil ha sex med henne. En dame som vet sin verdi sparer seg til den rette.

Sparer seg til den rette? 😅😅😅😅😅😅😅😅 å herregud.

Dette må være trolling 😅 

De jeg har hatt sex med har vært kjærester, samboere eller langvarig dating som jeg ikke ønsket å gå videre med. 

Når mener du man skal vite at den man er med er den rette?

Snakk om insane urealistiske høye tanker om seg selv at kvinner skal drive å spare seg til unike, fantastiske, magiske deg. 🤢

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som driver og prater om at 10-12 er for mange om om en er i 40 åra. 

Selv har jeg ca 10, er 44 og i den tiden har jeg flere langvarige forhold (5 og 16 år) og føler selv at jeg har hatt rimelig få partnere. Var jomfru til jeg var 20

Anonymkode: f5fe7...745

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor gammel er du egentlig?

Du tror alle som gifter seg gjør det fordi de elsker hverandre??

Du synes det er krise at jeg har hatt sex med 12 stk på 25 år?

Skjønner godt hvorfor så mange norske menn er singel og ensomme om du er representativ for befolkningen. 

Hvor mange kvinner synes du det er greit en mann har hatt sex med da?

Jeg er 45 år og gift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 22.48):

Du trenger hjelp til å komme over usikkerheten din. 

Anonymkode: 7333a...124

Trenger kvinner som ikke vil ha menn som har kjøpt sex som kjæreste hjelp?

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

...En dame som vet sin verdi sparer seg til den rette.

Og så blir hun hore i øynene til nestemann etter at den rette går sin vei. 

Anonymkode: 80287...563

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest hele tråden, men for å være ærlig har jeg aldri fortalt min mann hvor mange jeg har ligget med tidligere. Av respekt, for både meg og han. Det noen lurte deg til når du var 17 skal ikke definere deg når du er 30. Det er bare tullete.. og det er leit at du er så opphengt i det TS. Hvilke verdier har samboeren din i dag? Og du...? Er dere gift? Eller du bare en tullefant du og? Barn? Eller har du ingen reelle verdier i en alder av 30? Det er flere enn deg som kan dømme. Men jeg dømmer deg på hvem du er NÅ. Ikke at du var en kvisene 17 åring som ikke fikk deg noe, i motsetning til dama di. 

Skjerp deg og bli en mann.

Anonymkode: dc3e6...b9d

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Retrospektiv sjalusi. Dette kan du jobbe med. Det gjorde jeg. Det er en forskjell mellom menn og kvinner meninger her. Menn mener man ikke skal utvikle seg, men finne en annen, kvinner derimot, mener at man selv har ansvar for dette hodebryet. Jeg skjønner at 100 tidligere partnere kan skape hodebry, men når dette spiser deg opp innvendig, så har det nok mer med deg å gjøre. Hvis du elsker henne, er du selvfølgelig villig til å gjøre jobben med deg selv. Det vil også gi deg et annet liv og et annet fokus.

Anonymkode: 76181...8ee

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jabx skrev (15 timer siden):

Trenger kvinner som ikke vil ha menn som har kjøpt sex som kjæreste hjelp?

Det er da overhodet ikke det samme.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går alltid flere diskusjoner parallelt rundt dette tema.

Den ene handler om dobbeltmoral (ikke i dette tilfellet), den andre om retospektiv sjalusi / usikkerhet og en tredje, om det som kalles verdier.

Men hva betyr det at et strengere forhold til sex utenfor langvarige relasjoner er av verdi? Og hvem er det av verdi for? En selv? Må det også være det for andre?

For meg, som ikke er særlig interessert i ons, er det likevel ikke en "verdi". Det er bare at jeg får mer ut av å fikse det selv enn å involvere et annet og halvt kjent eller fremmed menneske inn i min kåtskap. Enten må man til et annet hjem eller så må man ha noen i sitt eget hjem. Man må forholde seg til dem en stund. Kanskje er jeg rett og slett for lat for ons. Jeg synes rett og slett det er styr. Men det er ikke en verdi.

Du skriver at du ser på dette som en verdi, ts. Og da lurer jeg på, på hvilken måte ligger det verdi for deg i å begrense antall partnere? Da snakker jeg ikke om at man kaster seg over alle, det gjør faktisk de færreste, men å holde igjen når man egentlig har lyst? Og så er jo neste spørsmål: På hvilken måte påvirker det deg at kvinnen du elsker har eller ikke har dette synet på sex som du har?

Det finnes jo også verdier mennesker lever med, som ikke er av like stor betydning som andre verdier de vektlegger mer. Så jeg lurer på om du kan si litt om dette så det blir mer forståelig. Da blir det enklere for oss, men også faktisk for deg, tror jeg. Å kaste et flott forhold på båten fordi man ikke deler denne verdien, det er for meg uforståelig, særlig når det er så lite informasjon om hva du legger i ordet verdi. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg er 45 år og gift.

Der demret det for meg..!

Det handler ikke om at kvinnen har for mange, det er inceltankegangen som skinner heftig gjennom. Mannen som har få sexpartnere, og mannen som absolutt ikke klarer å få seg noen flere seksuelle opplevelser med (nye) kvinner, og dermed hater at de fleste kvinner kan få sex rimelig lett.

Hat faktisk. Misunnelse. 

Herlighet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 22.41):

Hei!

Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med.

Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig.

Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene.

Anonymkode: baaf9...02f

ALLE har en fortid, hva om du hadde hatt en haug med damer før dere traff hverandre, hvordan hadde du reagert om hun kommenterte det? Hun har valgt DEG og det for en grunn, vær takknemlig for at du har henne i livet ditt og du vil garantert angre hvis du lar dette ødelegge fremtiden deres.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 9.11.2024 den 0.24):

Og til dere damer som teir det har med at vi menn er usikre på oss selv siden vi ikke vil ha en dame som ligger med hvem som helst så har det ingenting med det å gjøre.  Er overhodet ikke usikker på meg selv og fullstendig trygg i meg selv, men synes det er forferdelig ekkelt med løse damer. Uansett om det var i fortiden. Har mye mer respekt for damer som kun har gjort det med personer de har vært i seriøse forhold med.

Så bra du er trygg på deg selv 👏👏👏👏. Det er viktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en merkelig problemstilling😂

Om en mann hadde spurt meg om hvor partnere jeg har hatt, så hadde det ikke blitt flere dater.

Om meg med mine 4 partnere i livet er få, mange eller passe i han sine øyne, er irrelevant.

Bare ved å spørre så gjør han seg uaktuell og hadde ikke blitt min nummer 5💁🏼‍♀️ 

Handler bare om preferanser. Menn som er opptatt av dette, er ikke innenfor mine preferanser 😊

Anonymkode: 930b9...1fd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...