AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #141 Del Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har hatt få sexpartnere, vil jeg si, fordi jeg ikke har flydd rundt og hatt ons og ff. Jeg har vært seksuelt aktiv i 26 år og har hatt sex med 12 stk. Kjæresten min har vært seksuelt aktiv i 25 år og hatt 46 partnere (til og med rukket å være gift og fått barn). Jeg har alltid skydd menn som ligger med så pass mange. De har automatisk vært uaktuelle som livspartner. Men nå falt jeg. Men selv om du synes at 12 er få og 46 er mange, så er det ikke sikkert at andre synes det. I min verden er 1-2 få, mens alt over ikke er få. Hva som er mange er en annen sak, men både 12 og 46 havner i gruppen ‘en del’. Anonymkode: 9d93e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 13 timer siden #142 Del Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (15 timer siden): Når kvinner slutter å fortelle hva menn har lov til å tenke og føle. Alt er også på spekter, noen menn bryr seg lite til ingenting om historikk, noen bryr seg mye. Noen kvinner bryr seg mye om historikk, noen bryr seg lite. Jeg vet ikke hvem du er og bryr meg generelt lite om deg som person eller hvor på spekteret du er. Hvis en mann sier han ikke bryr seg særlig om pupper, så betyr det ikke at menn ikke bryr seg om pupper. Jeg bryr meg mindre om historikk enn partneren min i mitt forhold, men det betyr ikke at situasjonen vår er definisjonen av alle forhold verden rundt. Hver eneste celle i kroppen vår er bygget for å maksimere sjansene for reproduksjon. Følelser, tanker, armer, bein. Evnen til å tenke er fordi det ga større sjanser for å vellykket reprodusere mer. Tydelige forskjellen er at kvinner har behov for en kjekk mann som gir vellykkede barn, men også blir i forholdet. Menn har null evne til å garantere at barn er deres, så de har millioner av års oppbygget frykt for å forhindre dette. Er det så urimelig å tenke at menn med risikoen har mer grunn biologisk, til å være redd for at partneren kan ligge med noen andre? Dette har ledet til mye forferdelig, benekter ingenting her. Sjalusien er ikke forenelig med likestilte samfunn hvor partner må forholde seg til motsatte kjønn. Jeg tror bare ikke det å gjøre naturlig sjalusi skambelagt er en god tilnærming, og jeg tror heller ikke det hjelper en fortvilet mann (TS) å kalle ham syk og noen som trenger psykolog. Anonymkode: 57194...49e Hvorfor hjelper det ikke å si han trenger psykolog? Psykologer sin jobb er jo å hjelpe med nettopp det ts sliter med. Tror det er mer hjelp i en psykolog enn noen her på kg iallefall. Ingen skam å gå til psykolog. Man er ikke sjuk i huet fordet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #143 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (16 timer siden): Takk Anonymkode: 9d93e...6fd Det var ikke et kompliment. Anonymkode: 80287...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #144 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Men selv om du synes at 12 er få og 46 er mange, så er det ikke sikkert at andre synes det. I min verden er 1-2 få, mens alt over ikke er få. Hva som er mange er en annen sak, men både 12 og 46 havner i gruppen ‘en del’. Anonymkode: 9d93e...6fd Snittet er vel 7( 6-8)? Men da på livstid. Anonymkode: 80287...563 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #145 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 22.49): Dette er et deg problem ja. Men er du egentlig glad i henne når du ikke klarer å se forbi noe som ligger år tilbake i tid, handlinger som ikke er gjort for å såre deg engang. Hvorfor er antall sexpartnere i fortiden egentlig viktig? Hvorfor er dette i det hele tatt et problem for deg? Hvorfor klarer du ikke la det gå? Og hvorfor har du latt som INGENTING og blitt der i 5 år! Det er et svik mot din samboer. Skikkelig stygt gjort og bruke opp 5 år av livet hennes på å bygge opp noe du skal rive ned pga bagateller fra fortiden. Du har tydeligvis helt urealistiske forventninger til kvinner. Det er helt vanlig å ha hatt flere sexpartnere. Helt normalt. Hvorfor skulle ikke hun få kose seg med et samliv før hun møtte deg ? Hvorfor er det feil? Anonymkode: 91f56...0a9 Du ser etter en logikk der ingen finnes. Hun har ikke gjort noe galt, og TS veit det. men allikevel gnager det. Det henger sammen med at alle menn har et behov for å føle seg spesielle for sin partner, føle seg utvalgt , være stolt av dama osv. TS har ei dame som mange har vært med før og da forsvinner noe av den spesielle/ utvalgte delen. Så vil damene her rope "hun valgte deg", menn hører at HAN forpliktet seg til ei dame alle andre menn forlystet seg med og gikk videre fra. Hun endte TS opp med. Var 3 eller 5 valget? Seksuell erfaring er skeivt. TS vil aldri være først til noe som helst. Alt har hun prøvd før , med flere, erfaringsgrunnlag er skeivt. Osv. Igjen ikke No spesielt som de deler. Forventer ikke at damer forstår dette, det er mannlig ego og usikkerhet som spiller inn. Anonymkode: 8255e...998 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #146 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det var ikke et kompliment. Anonymkode: 80287...563 Joda. Du mente det nok ikke som et kompliment, men jeg tok det som et Anonymkode: 9d93e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet 5 timer siden #147 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ser etter en logikk der ingen finnes. Hun har ikke gjort noe galt, og TS veit det. men allikevel gnager det. Det henger sammen med at alle menn har et behov for å føle seg spesielle for sin partner, føle seg utvalgt , være stolt av dama osv. TS har ei dame som mange har vært med før og da forsvinner noe av den spesielle/ utvalgte delen. Så vil damene her rope "hun valgte deg", menn hører at HAN forpliktet seg til ei dame alle andre menn forlystet seg med og gikk videre fra. Hun endte TS opp med. Var 3 eller 5 valget? Seksuell erfaring er skeivt. TS vil aldri være først til noe som helst. Alt har hun prøvd før , med flere, erfaringsgrunnlag er skeivt. Osv. Igjen ikke No spesielt som de deler. Forventer ikke at damer forstår dette, det er mannlig ego og usikkerhet som spiller inn. Anonymkode: 8255e...998 Men hvorfor har han selv pult masse damer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #148 Del Skrevet 5 timer siden Rosalilje84 skrev (Akkurat nå): Men hvorfor har han selv pult masse damer? Har du ikke lest tråden? Han har avstått fra å pule masse damer, som du kaller det. Anonymkode: 9d93e...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #149 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): ...TS vil aldri være først til noe som helst. Alt har hun prøvd før , med flere, erfaringsgrunnlag er skeivt. Osv. Igjen ikke No spesielt som de deler. Forventer ikke at damer forstår dette, det er mannlig ego og usikkerhet som spiller inn. Anonymkode: 8255e...998 Det gjelder jo for absolutt alle som ikke er jomfru. Som er nesten alle damer over 20. Anonymkode: 80287...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 4 timer siden #150 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du ser etter en logikk der ingen finnes. Hun har ikke gjort noe galt, og TS veit det. men allikevel gnager det. Det henger sammen med at alle menn har et behov for å føle seg spesielle for sin partner, føle seg utvalgt , være stolt av dama osv. TS har ei dame som mange har vært med før og da forsvinner noe av den spesielle/ utvalgte delen. Så vil damene her rope "hun valgte deg", menn hører at HAN forpliktet seg til ei dame alle andre menn forlystet seg med og gikk videre fra. Hun endte TS opp med. Var 3 eller 5 valget? Seksuell erfaring er skeivt. TS vil aldri være først til noe som helst. Alt har hun prøvd før , med flere, erfaringsgrunnlag er skeivt. Osv. Igjen ikke No spesielt som de deler. Forventer ikke at damer forstår dette, det er mannlig ego og usikkerhet som spiller inn. Anonymkode: 8255e...998 Men dette er en tankegang enhver mann burde klare å jobbe seg bortifra, rasjonelle som dere er? For dere hører jo selv at det er helt ulogisk at man er 5-valget fordi dama har ligget med 4 stk før? Tror dere vi begynner på topp også bare jobber vi oss nedover frem til vi finner en som vil forplikte seg? Hvis jeg lå med 4 stk første uka etter min debut før jeg spurte meg selv hva i helvete jeg driver med og så var i sølibat frem til jeg fant min utkårede 10 år etterpå så er vel ikke jeg mer erfaren eller brukt i forhold til ei som har vært i et langvarig forhold med samme mann fra 16-30 år? Antallet man har ligget med sier jo null og niks om hva man har prøvd ut også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #151 Del Skrevet 4 timer siden Bimbo skrev (6 minutter siden): Hvis jeg lå med 4 stk første uka etter min debut før jeg spurte meg selv hva i helvete jeg driver med og så var i sølibat frem til jeg fant min utkårede 10 år etterpå så er vel ikke jeg mer erfaren eller brukt i forhold til ei som har vært i et langvarig forhold med samme mann fra 16-30 år? Antallet man har ligget med sier jo null og niks om hva man har prøvd ut også. Her stiller du noen gode spørsmål, og dette er reisevante opplysninger når man snakker om sånt. Vi er i alle fall to stykker i denne tråden som har en lignende opplevelse som det du beskriver her… Forbausende likt, faktisk, jeg kjenner meg godt igjen i begrepene ‘hedonisten i meg virker ikke’ og ‘hva i helvete er det jeg driver på med?’ Likevel, det er uansett opp til hver enkelt hva de ønsker seg i en partner. Jeg kan ikke kreve at en mann skal godta at jeg tok de valgene jeg gjorde for mitt liv, det er 100% opp til han. Anonymkode: 9d93e...6fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #152 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): dette er reisevante dette er relevante, ikke reisevante 🙄autokorrektur Anonymkode: 9d93e...6fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #153 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (17 timer siden): 8. Det er mer betryggende at han har hatt ubetydelige sexpartnere uten følelser, enn 3 samboere han trodde han elsket over alt på jord. Anonymkode: 5d221...d4d Heller en mann med 40+ sexpartnere enn en som har vært 5 år i et forhold med en han egentlig ikke klarer å akseptere … Anonymkode: bdc3d...190 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet 54 minutter siden #154 Del Skrevet 54 minutter siden (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her stiller du noen gode spørsmål, og dette er reisevante opplysninger når man snakker om sånt. Vi er i alle fall to stykker i denne tråden som har en lignende opplevelse som det du beskriver her… Forbausende likt, faktisk, jeg kjenner meg godt igjen i begrepene ‘hedonisten i meg virker ikke’ og ‘hva i helvete er det jeg driver på med?’ Likevel, det er uansett opp til hver enkelt hva de ønsker seg i en partner. Jeg kan ikke kreve at en mann skal godta at jeg tok de valgene jeg gjorde for mitt liv, det er 100% opp til han. Anonymkode: 9d93e...6fd Du, jeg er eksempel nr 2, hun som var gift i 20 år med han hun debuterte med. Poenget mitt er at jeg er verken renere, mer uprøvd, mer eller mindre sexuell enn eksempel nr 1 (som ligner på deg). Eller, man kan iallfall ikke dra den slutningen bare av å telle antall partnere. Partnerkriterier styrer man selvsagt selv, er de veldig urimelige så får man ingen partner. Man bør likevel sette fingeren på og diskutere holdninger som er urettferdige eller/og diskriminerende slik at flest mulig kan få reflektere over rett og galt og forhåpentligvis utvikle mer fornuftige måter å tenke på. Fortidssjalusi er ufornuftig og helt uproduktivt. Min erfaring med fortidssjalu menn tilsier at de henger det på hva som helst. Han som blir sammen med hun med mange partnere fokuserer på det, men det kunne like gjerne handlet om den ene partneren hun hadde hatt, som hun hadde barn med f.eks. Eller prøvd anal med. Giftet seg med. Osv. For å ikke snakke om hvor turnoff det er at den seksuelle siden med meg, som han liksom digger, plutselig er ekkel og frastøtende fordi jeg har delt den med andre. Jeg er en voksen kvinne, heterofil, selvsagt har jeg tent på andre menn. Det er menneskelig. Ikke mannlig, ikke skittent, ikke noe å som kan forandres og ikke noe man skal presses til å ha dårlig samvittighet for. Endret 50 minutter siden av Bimbo 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 33 minutter siden #155 Del Skrevet 33 minutter siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Snittet er vel 7( 6-8)? Men da på livstid. Anonymkode: 80287...563 Tviler på at dette stemmer. Høres ut som gamle tall, utifra hva jeg selv har sett i mitt liv og HVERTFALL utifra hva jeg har lest på dette forumet. Virker jo som om snittet her inne ligger på 20-30 Anonymkode: f1e73...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #156 Del Skrevet 23 minutter siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tviler på at dette stemmer. Høres ut som gamle tall, utifra hva jeg selv har sett i mitt liv og HVERTFALL utifra hva jeg har lest på dette forumet. Virker jo som om snittet her inne ligger på 20-30 Anonymkode: f1e73...b99 Eller det er folk med det snittet som liker å svare i tråder om sex. Akkurat som det er folk med god økonomi som ofte svarer i tråder om penger. Anonymkode: 80287...563 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16 minutter siden #157 Del Skrevet 16 minutter siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Eller det er folk med det snittet som liker å svare i tråder om sex. Akkurat som det er folk med god økonomi som ofte svarer i tråder om penger. Anonymkode: 80287...563 Tja, du kommer med et godt poeng. Anonymkode: f1e73...b99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 minutter siden #158 Del Skrevet 6 minutter siden AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 22.41): Hei! Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig. Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene. Anonymkode: baaf9...02f Det høres ut som et deg-problem Anonymkode: 228e2...503 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå