AnonymBruker Skrevet i går, 07:39 #61 Del Skrevet i går, 07:39 Vil man se problemer, så ser man problemer. Jeg hadde lite erfaring da jeg møtte mannen min. Han var redd jeg ikke hadde fått rast fra meg, så her ble det nesten et problem at jeg hadde så lite erfaring før vi ble sammen. Gikk bra til slutt og han er trygg nå. Hvis du er glad i kjæresten din så jobber du deg gjennom egen usikkerhet. Hvis ikke så mister du henne. Valget er ditt: Vil du jobbe med det, eller vil du rømme? Vil anbefale ihvertfall en time med samtaleterapi. Alle kan ha godt av å lufte alle sine tanker i et trygt rom hvor ingen utenfor får vite det. Anonymkode: 07b87...2ef 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 07:54 #62 Del Skrevet i går, 07:54 Jeg vil ikke si at man er et dårlig menneske eller at jeg ser ned på deg, men det ER uattraktivt når partner har hatt ligget med mange. Hele eksklusiviteten og han-her-er-det-vanskelig-å-få-faktoren blir ødelagt hvis jeg har 10 venninner eller beskjente som har sett hele anatomien hans og opplevd hvordan det er å elske med han. Sånn sett forstår jeg deg veldig godt ts. Du vet jo på mange måter allerede at det her plager deg, så jeg råder deg faktisk til å finne en annen dame slik at du slippet å forholde deg til det tullet. Min mann har kun ligget med 3 før meg, hvorpå 2 av dem var langvarie forhold. Såpass kan jeg godkjenne, det er jo ikke manwhore oppførsel det. Anonymkode: 5a044...c85 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 07:55 #63 Del Skrevet i går, 07:55 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): For mange så er det å være med en som har hatt mange sexpartnere, ekkelt. Det må du bare akseptere. Du er som du er, og vi er som vi er. Ingen person ønsker at halve nabolaget har sett din ekslusive partner og tømt seg i hun. Det samme gjelder jo kvinner også, du er ikke unnskyldt bare fordi du er mann 🙄 Anonymkode: 132dc...8df Men hvorfor har denne mannen blitt sammen med, og FLYTTET sammen med ei dame som er utenfor hans preferanser? Det er jo fullstendig idiotisk! 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 07:56 #64 Del Skrevet i går, 07:56 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Konklusjonen er jo at menn burde holde seg unna kvinner som deg, når man har titusener av kvinner uten tilsvarende fortid. Anonymkode: 132dc...8df Jeg har hatt få partnere, så ingen "tilsvarende fortid", men jeg hadde holdt meg langt unna en mann som var svært opptatt av mitt antall. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 08:07 #65 Del Skrevet i går, 08:07 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig. Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene. Anonymkode: baaf9...02f Du har fått en usunn hang -up på hennes fortid . Noe som er hemmende for deg, og særlig for henne. Syns du skal la henne gå. Hun fortjener en mann som aksepterer henne . Så burde du begynne i terapi å bearbeide kontrollbehovet ditt . Tror også du trenger et «lykke til» med å i etterkant av terapien , finne en livspartner som er så jomfruelig som du vil ha henne. Endret i går, 08:08 av NiceOrNothing 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:10 #66 Del Skrevet i går, 08:10 Her kan ts og andre som eventuelt sliter med retroaktiv sjalusi få tips til å endre perspektiv https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/retroaktiv-sjalusi-sjalu-pa-kjaerestens-fortid Denne er bak betalingsmur, men Peder Kjøs skriver i ingressen Sitat Denne typen sjalusi er en narsissistisk fantasi, som kjennetegnes av at man er overdrevent opptatt av partneres seksuelle fortid. Og det er viktig for både den sjalu og partneren at man kommer seg ut av det. https://www.vg.no/helse/i/dwb3WX/retroaktiv-sjalusi-kan-gjoere-deg-umulig-aa-leve-med Anonymkode: 03657...341 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 08:12 #67 Del Skrevet i går, 08:12 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg vil ikke si at man er et dårlig menneske eller at jeg ser ned på deg, men det ER uattraktivt når partner har hatt ligget med mange. Hele eksklusiviteten og han-her-er-det-vanskelig-å-få-faktoren blir ødelagt hvis jeg har 10 venninner eller beskjente som har sett hele anatomien hans og opplevd hvordan det er å elske med han. Sånn sett forstår jeg deg veldig godt ts. Du vet jo på mange måter allerede at det her plager deg, så jeg råder deg faktisk til å finne en annen dame slik at du slippet å forholde deg til det tullet. Min mann har kun ligget med 3 før meg, hvorpå 2 av dem var langvarie forhold. Såpass kan jeg godkjenne, det er jo ikke manwhore oppførsel det. Anonymkode: 5a044...c85 Synes det er et veldig umodent og kontrollerende trekk, å være så opptatt av antall sex-partnere. I et sunt forhold er ikke sånt et tema engang . Burde være omtrent like uinteressant som hvilken diett vedkommende har hatt . Kun usikre folk er opptatt av sånt . 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:16 #68 Del Skrevet i går, 08:16 NiceOrNothing skrev (3 minutter siden): Synes det er et veldig umodent og kontrollerende trekk, å være så opptatt av antall sex-partnere. I et sunt forhold er ikke sånt et tema engang . Burde være omtrent like uinteressant som hvilken diett vedkommende har hatt . Kun usikre folk er opptatt av sånt . Vanskelig å få faktoren reagerte jeg på. Wtf? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:17 #69 Del Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg føler med deg ts. Her inne er det mange som føler seg truffet av det med sex og vet ikke hvordan det er å være tilbakeholden, for de er ikke det. De tillater oss ikke å ønske noen som oss for en eller annen grunn. Syns fortsatt at om hun er ei du elsker bør du jobbe for det, men tenk på om du gjør. Anonymkode: e411e...861 Du kan ønske så mye du vil, men du kan ikke først godta antall partnere, for å så klage på det år etter år... Det er helt greit for meg om jeg blir valgt bort fordi jeg har hatt for mange partnere for noen, null problem! Men hadde noen gnagd på det i mange år, så hadde jeg blitt forbanna. TS har vist om det i fem år, TS har vist om sine verdier hele veien, TS har helt bevist valgt å være sammen med denne kvinnen i fem år. På ett eller annen tidspunkt bør man innse at man enten aksepterer fortiden, eller så går man. Å gnage på slikt i så mange år er skikkelig manipulativ drittsekk oppførsel. Anonymkode: 85358...670 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet i går, 08:21 #70 Del Skrevet i går, 08:21 Gjör henne en tjeneste å slå opp. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 08:21 #71 Del Skrevet i går, 08:21 Maleficenta skrev (2 minutter siden): Vanskelig å få faktoren reagerte jeg på. Wtf? Skjønner ikke hva du mener . Fortiden får man ikke gjort noe med, syns synd i folk som er så opptatt av den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bimbo Skrevet i går, 08:24 #72 Del Skrevet i går, 08:24 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig. Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene. Anonymkode: baaf9...02f Antallet her er viktig for hvilken forståelse du møter. En kvinne i 30 årene som har f.eks hatt 10 partnere har virkelig ikke sex med hvem som helst og har mest sannsynlig avvist svært mange menn Ila livet- og du bør justere forventningene dine til hva kvinnelig seksualitet er og skal være. Er antallet 100 så tror jeg de fleste forstår skepsisen bedre, iallfall om du følger din egen filosofi og begrenser antall partnere av eget valg. Uansett så burde du jo aldri inngått et forhold med henne, ingen kan endre sin fortid og burde ikke bli satt i en posisjon der de må forklare og forsvare seg for noe som skjedde før de møtte partneren sin. Men det er for seint å gjøre noe med (det også), så du må nesten ta et valg: vil du forsøke behandling for å endre ditt syn på fortid eller vil du gjøre det slutt? Hvordan står dere i forhold til hverandre ellers, sånn verdimessig? Du kjenner jo henne nå og trenger ikke gjøre antakelser utifra hvor mange hun har ligget med. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet i går, 08:25 #73 Del Skrevet i går, 08:25 NiceOrNothing skrev (2 minutter siden): Skjønner ikke hva du mener . Fortiden får man ikke gjort noe med, syns synd i folk som er så opptatt av den. Personen skrev at hvis personen hadde ligget med mange så tok det vekk vanskelig å få faktoren. Er en kjæreste mer verdt dersom vedkommende var vanskelig å få? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet i går, 08:28 #74 Del Skrevet i går, 08:28 Maleficenta skrev (1 minutt siden): Personen skrev at hvis personen hadde ligget med mange så tok det vekk vanskelig å få faktoren. Er en kjæreste mer verdt dersom vedkommende var vanskelig å få? I noens liv er det nok sånn. Men vanskelig å få er nå en ting , verdt å beholde noe helt annet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:30 #75 Del Skrevet i går, 08:30 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Personen skrev at hvis personen hadde ligget med mange så tok det vekk vanskelig å få faktoren. Er en kjæreste mer verdt dersom vedkommende var vanskelig å få? Altså, det her har man bevist i psykologien allerede på 60-tallet. Det gjelder til og med forbruker-psykologien óg. Vi vil ha det som er vanskelig å få/utilgjengelig. Det som er ekslusivt. Anonymkode: 132dc...8df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #76 Del Skrevet i går, 08:32 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hei! Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig. Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene. Anonymkode: baaf9...02f Dette er på deg, dette er ditt problem Dere hadde motsatte verdier i starten, og likevel skulle du ha denne dama. Du visste dette fra starten, og at det stridet mot noe du tror på Du må jo oppsøke psykolog og finne ut hvorfor du valgte et forhold der du frivillig har hatt det delvis jævlig i FEM ÅR!?! Dette er det som skjer når man på død og liv vil ha et forhold, men vurderer ikke ordentlig med hvem. Anonymkode: 9af3b...7c8 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalilje84 Skrevet i går, 08:34 #77 Del Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette er på deg, dette er ditt problem Dere hadde motsatte verdier i starten, og likevel skulle du ha denne dama. Du visste dette fra starten, og at det stridet mot noe du tror på Du må jo oppsøke psykolog og finne ut hvorfor du valgte et forhold der du frivillig har hatt det delvis jævlig i FEM ÅR!?! Dette er det som skjer når man på død og liv vil ha et forhold, men vurderer ikke ordentlig med hvem. Anonymkode: 9af3b...7c8 Dette er konsekvensen når menn velger utelukkende ut fra pent utseende/tynn kropp/ung alder. Så går den blinde forelskelsen over, og de befinner seg i samme hus som ei dame de har null til felles med. 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:36 #78 Del Skrevet i går, 08:36 Maleficenta skrev (9 minutter siden): Personen skrev at hvis personen hadde ligget med mange så tok det vekk vanskelig å få faktoren. Er en kjæreste mer verdt dersom vedkommende var vanskelig å få? Det er ikke det jeg syns. For meg handler det om at jeg er ei prippen dame og trenger mye trygghet og et godt samspill for sex. De som er lik selv, vil ha en større glede i å finne det sammen. De som ligger fort er en trussel i at de kan putte press eller dømme at jeg er uerfaren. Jeg vil ha en trygg relajson, med noen jeg er glad i som føler kjærlighet over vår nærhet, ikke bare vulgær sex for sexena skyld, kaldt og anonymt. Uorganiske tiltrekker meg ikke, vil ha noen som meg. Anonymkode: e411e...861 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:37 #79 Del Skrevet i går, 08:37 Her tror jeg ts må spørre seg selv om hva problemet er. Er det det at han føler seg sjalu? Har hun gjort ting seksuelt som han ikke kan få oppleve? Eller mener han at hennes erfaringer har gjort noe med henne. At hun nå oppfører seg annerledes enn hun ville gjort uten den erfaringen. Hva ville vært forandret om hun bare hadde hatt en sexpartner. På hvilken måte føler ts seg mer tryggere med det? Er det vissheten om at hun har hatt flere partnere som er vanskelig eller mener han at det har gjort noe med henne? Mange spørsmål. Anonymkode: dc371...0af 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:37 #80 Del Skrevet i går, 08:37 Rosalilje84 skrev (2 minutter siden): Dette er konsekvensen når menn velger utelukkende ut fra pent utseende/tynn kropp/ung alder. Så går den blinde forelskelsen over, og de befinner seg i samme hus som ei dame de har null til felles med. Ja, tullinger. Anonymkode: 9af3b...7c8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå