AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:41 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:41 Hei! Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig. Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene. Anonymkode: baaf9...02f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:44 Populært innlegg #2 Del Skrevet onsdag kl 21:44 Høres ut som du trenger en psykolog. Hvorfor i alle dager er dette sååå viktig for deg? Så mye at du er usikker på forholdet....? Anonymkode: 9551b...be8 53 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:48 #3 Del Skrevet onsdag kl 21:48 Du trenger hjelp til å komme over usikkerheten din. Anonymkode: 7333a...124 25 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:49 #4 Del Skrevet onsdag kl 21:49 Dette er et deg problem ja. Men er du egentlig glad i henne når du ikke klarer å se forbi noe som ligger år tilbake i tid, handlinger som ikke er gjort for å såre deg engang. Hvorfor er antall sexpartnere i fortiden egentlig viktig? Hvorfor er dette i det hele tatt et problem for deg? Hvorfor klarer du ikke la det gå? Og hvorfor har du latt som INGENTING og blitt der i 5 år! Det er et svik mot din samboer. Skikkelig stygt gjort og bruke opp 5 år av livet hennes på å bygge opp noe du skal rive ned pga bagateller fra fortiden. Du har tydeligvis helt urealistiske forventninger til kvinner. Det er helt vanlig å ha hatt flere sexpartnere. Helt normalt. Hvorfor skulle ikke hun få kose seg med et samliv før hun møtte deg ? Hvorfor er det feil? Anonymkode: 91f56...0a9 30 1 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:51 #5 Del Skrevet onsdag kl 21:51 Dette er et deg problem, prøv terapi. Anonymkode: f3a55...64e 16 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:52 #6 Del Skrevet onsdag kl 21:52 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Ærlig talt! Hvorfor bryr du deg om det? Jeg skulle ønske at både kona og jeg hadde hatt vesentlig flere sexpartnere før vi møttes! Jeg tror sexlivet vårt hadde vært vesentlig bedre hvis kona og jeg hadde hatt mer erfaring før vi møttes! Anonymkode: 5e88f...fa6 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:53 #7 Del Skrevet onsdag kl 21:53 Man kan ikke endre noe som HAR skjedd. Dette er fortid. Dette er ett DEG problem. Det er stygt gjort mot din samboer å begynne å gnåle om det nå, 5 år etter at dere valgte hverandre og gikk inn i ett forhold.... Det burde du tenkt på DA. Og hva slags tall er ok for deg da? 10? 7? 5? 3? 1? 0?? Anonymkode: 51429...7f5 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:53 #8 Del Skrevet onsdag kl 21:53 Skjønner den og bekymrer meg over å finne noen menn, for føler det blir vanskelig å møte noen som er så prippen som det jeg er. Samtidig er det fortidsjalusi, å du kan kanskje jobbe med det. Nå kjenner du jo henne som en person og hun har vært din i hele 5 år. Trives du ikke og dette er noe du pirker på fordi du trenger en grunn til å ønske å gå? Er det fordi det prates så mye om i media at du tenker på det? Er det noe hun sier eller gjør? Har du noe sexuelt uoppgjort eller føler du ikke har levd? Anonymkode: e411e...861 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:58 #9 Del Skrevet onsdag kl 21:58 Hvorfor spurte du henne om dette? Du visste jo åpenbart at du ville slite med å takle svaret. Anonymkode: d838d...bd1 14 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:59 #10 Del Skrevet onsdag kl 21:59 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner den og bekymrer meg over å finne noen menn, for føler det blir vanskelig å møte noen som er så prippen som det jeg er. Samtidig er det fortidsjalusi, å du kan kanskje jobbe med det. Nå kjenner du jo henne som en person og hun har vært din i hele 5 år. Trives du ikke og dette er noe du pirker på fordi du trenger en grunn til å ønske å gå? Er det fordi det prates så mye om i media at du tenker på det? Er det noe hun sier eller gjør? Har du noe sexuelt uoppgjort eller føler du ikke har levd? Anonymkode: e411e...861 Jeg føler med deg ts. Her inne er det mange som føler seg truffet av det med sex og vet ikke hvordan det er å være tilbakeholden, for de er ikke det. De tillater oss ikke å ønske noen som oss for en eller annen grunn. Syns fortsatt at om hun er ei du elsker bør du jobbe for det, men tenk på om du gjør. Anonymkode: e411e...861 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa Dartle Skrevet onsdag kl 22:03 #11 Del Skrevet onsdag kl 22:03 Huff. En gang i tiden var jeg sammen med en mann som hadde de samme følelsene. Jeg hadde hatt sex med to før ham, han hadde hatt sex med en jente. Det spiste ham opp, han ble sjalu, var usikker, og det førte til slutt til brudd. Jeg tror at når man først sitter med disse følelsene, så vil de ikke forsvinne, og det er bedre å ikke kaste bort livet hennes. Nå har jeg vært sammen med partner i 20 år, og vi har det veldig godt sammen ❤️ Masse kjærlighet og god sex. Han har aldri spurt meg hvor mange jeg har hatt sex med, og jeg aner ikke hvor mange han har hatt sex med heller. 8 2 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:07 #12 Del Skrevet onsdag kl 22:07 Skjønner deg godt, eneste langtidspartneren jeg har dumpet har vært fordi jeg fikk vite om fortiden hennes når jeg ble kjent med venninnene hennes. Verdier er det viktigste man har i en partner, det er ikke godt å vite at partner har et totalt forskjellig syn på sex og intimitet enn deg selv. Anonymkode: 26e9b...d07 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:17 #13 Del Skrevet onsdag kl 22:17 Hva skal hu gjøre da? Skru tilbake tiden? Ingen får gjort noe med dette. Du må la det gå. Eller la henne gå Anonymkode: 6ec60...a67 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loboto Skrevet onsdag kl 22:22 #14 Del Skrevet onsdag kl 22:22 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Skjønner deg godt, eneste langtidspartneren jeg har dumpet har vært fordi jeg fikk vite om fortiden hennes når jeg ble kjent med venninnene hennes. Verdier er det viktigste man har i en partner, det er ikke godt å vite at partner har et totalt forskjellig syn på sex og intimitet enn deg selv. Anonymkode: 26e9b...d07 Men mennesker endrer seg jo. Ingen har like verdier når de er 17 og når de er 32. Er helt merkelig å velge hvem man vil være med utfra verdier de hadde som ungdom. Blir jo som å ikke ville være med menn om de kastet stein på jenter i 2 klasse (noe nesten alle gutter gjør). Hvordan hadde du følt set, om du ble dumpet etter 5 år og steinkast på barneskolen var grunnen? Det er jo verdier sant? 17 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:22 #15 Del Skrevet onsdag kl 22:22 Skikkelig turn-off, hvorfor gidder du? Det mange pene damer her i landet som ikke har en sånn fortid. Gresset er faktisk gresset grønnere i dette tilfelle. Anonymkode: 132dc...8df 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:25 #16 Del Skrevet onsdag kl 22:25 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hei! Har vært sammen 5 år med samboer. Hun har en fortid som jeg til dags dato har store problemer med å håndtere. I starten av forholdet vårt trodde jeg at det kom til å gå seg til, men nå 5 år senere sliter jeg fortsatt med å akseptere antallet sexpartnere hun har hatt. Det er ikke et voldsomt høyt antall, men det er (vesentlig) høyere enn det jeg så for meg hos en jeg skal dele livet med. Det skal sies at før jeg møtte henne var en av kjerneverdiene mine at sex er noe man ikke har med hvem som helst, og jeg har derfor av den grunn begrenset antallet mitt så mye som mulig. Jeg kan huske at jeg ble negativt overrasket da vi snakket om det for fem år siden, men på det tidspunktet tenkte jeg at dette var noe jeg skulle klare å håndtere over tid. Nå, fem år senere, føler jeg at jeg har minimalt med fremgang med tanke på å akseptere det, og jeg vurderer om jeg kan dele resten av livet med henne. Det er rett og slett noe som spiser meg opp innvendig. Vi er begge i starten av 30 årene. Anonymkode: baaf9...02f Har du så liten tiss at du føler deg underlegen andre menn og redd for at hun fantaserer om flere av sine tidligere ligg som var bedre enn deg? Anonymkode: a0a34...acc 13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:26 #17 Del Skrevet onsdag kl 22:26 Jeg vet helt ærlig ikke hvor mange partnere min mann hadde før meg og jeg har ikke sagt til ham hvor mange jeg har hatt. Vi har vært sammen i 18 år. Er det egentlig vits å diskutere slike ting? Anonymkode: 0af4f...2b8 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:26 #18 Del Skrevet onsdag kl 22:26 Husk at de samme som skriver at "det her er fordi blablabla" er de samme som hadde skutt deg hvis du eks. sa at "men min utroskap er jo fortid - det hører til fortiden, hvorfor bryr du deg?". Bare hypocrisy. Nei, tenk sjæl. Som sagt, mange pene kvinner som ikke har den bagasjen. Velg med omhu. Anonymkode: 132dc...8df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:27 #19 Del Skrevet onsdag kl 22:27 Loboto skrev (3 minutter siden): Men mennesker endrer seg jo. Ingen har like verdier når de er 17 og når de er 32. Er helt merkelig å velge hvem man vil være med utfra verdier de hadde som ungdom. Blir jo som å ikke ville være med menn om de kastet stein på jenter i 2 klasse (noe nesten alle gutter gjør). Hvordan hadde du følt set, om du ble dumpet etter 5 år og steinkast på barneskolen var grunnen? Det er jo verdier sant? Gjør de de? Se på svarene her inne for eksempel: AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har du så liten tiss at du føler deg underlegen andre menn og redd for at hun fantaserer om flere av sine tidligere ligg som var bedre enn deg? Anonymkode: a0a34...acc Dette er typen kvinner som har tilfeldig sex, dette er ikke konemateriale. Dette er voksne mennesker med hjernen til et lite barn. Anonymkode: 26e9b...d07 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 22:29 #20 Del Skrevet onsdag kl 22:29 Bedre å ha noen som har betydd lite enn å ha en parter som har en grusom x han har hatt sex og barn med over år 🤮 Anonymkode: f6e44...617 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå