Gå til innhold

Dere som har hjemmekontor - hva jobber dere med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jobber som arkivar, master i samfunnsvitenskap. Kan ha hjemmekontor et par dager i uka om jeg ønsker. 

Anonymkode: d9a01...eb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fast hjemmekontor to dager i uken. Jobber som innkjøper i privat sektor. Masterutdanning, men ikke faglig relevant til jobben.

Anonymkode: e0eec...9fc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salamandra skrev (4 timer siden):

Jobber som selger, så lenge man leverer inntekter til selskapet og kundene er fornøyd er det få ledere i dag som bryr seg om hvor og når salget foregår. 

Samme her.. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forretningsutvikling. Ingen utdannelse, jobbet meg opp.

Anonymkode: 805f1...d8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Salamandra skrev (11 timer siden):

Jobber som selger, så lenge man leverer inntekter til selskapet og kundene er fornøyd er det få ledere i dag som bryr seg om hvor og når salget foregår. 

Jobber ikke med salg, men samme her. Jeg kunne vært på Bahamas for sjefen min sin del. 

Anonymkode: 805f1...d8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regnskapsfører. Har bachelor i økonomi og administrasjon. Har mulighet til å jobbe hjemme 3 dager i uken, men er mest på kontoret pga det sosiale.

Anonymkode: 9dd92...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har master, jobber som grafisk designer, hjemmekontor to dager i uken av og til mer. Det eneste gode pandemien ga oss. Før den var jeg kontorrotte hver dag

Anonymkode: 246fc...95e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer på kundehenvendelser og følger opp kunder for et tatoveringsstudio. 

Anonymkode: 7deb0...e62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg svarer på kundehenvendelser og følger opp kunder for et tatoveringsstudio. 

Beklager, utdanningen min er helsesekretær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samfunnsvitenskapelig master. Seniorrådgiver i staten. Har fast hjemmekontor to dager i uka, men kan ha flere.

Anonymkode: 1beb2...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterforsker i politiet. Mulighet for hjemmekontor én dag per uke.

Anonymkode: a944e...854

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siviløkonom og jobber med risk&compliance i en stor global bedrift. Hjemmekontor 2-3 dager i uka, trives så godt med det😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Systemutvikler. Har en bachelor i datateknikk og en rekke kurs og sertifiseringer.

Kan ha hjemmekontor som jeg ønsker, alle våre møter er uansett "hybride" etter vi bygget om møterommene ifm. koronatiden.

Anonymkode: 9cbf2...6b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en bachelor i språk, jobber som oversetter og tekstforfatter i en netthandelbedrift. Det er ikke uvanlig i netthandelnæringen å ha muligheten til å jobbe hjemmefra enten hele uka eller tre–fire dager i uka, og hva slags utdannelse eller bakgrunn du trenger kommer jo an på hva du skal jobbe med.

Anonymkode: c2b60...941

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samfunnsfaglig utdannelse, og jobber i Nav. Hjemmekontor to dager i uken.

Min bedre halvdel er utdannet innen naturvitenskap, men jobber innen IT. Hjemmekontor hver dag.

Anonymkode: 65eb2...d6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber i NAV. Kan ta hjemmekontor om jeg ønsker om det ikke er møter. Jeg foretrekker å møte på kontoret for å samhandle med kolleger. Å sitte helt alene ved skrivebordet i kjellerstuen uten grunn er hverken særlig gøy eller bra for brukerne, uansett hvor mye Teams om mail man kan nå kolleger på. Det er noe med det å stå opp om mårran, sminke seg og gå ut døra som gjør at jeg elsker jobben min. Samhandling med kolleger er sunt både for meg og arbeidsmiljøet. Hjemmekontor har jeg bare helt unntaksvis, som hvis jeg har legetime, tannlegetime og frisørtime på samme dag eller er skikkelig forkjølet. Det er sjelden. 

Anonymkode: 85962...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Auksjonsmegler. Kun hjemmekontor, og ute på veien i bilen.

Anonymkode: 9e6a7...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier, jobber som saksbehandler innenfor helseforsikring. 

Anonymkode: 66c77...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er siviløkonom og har hatt hjemmekontormuligheter i 2 jobber:

Finansrådgiver - Jobb med mange kundemøter. Så hjemmekontor var naturligvis kun mulig på dager uten disse møtene. Booket møtene selv så kunne legge opp til at noen dager var mer eller mindre rene møtedager, mens en og annen dag kunne være produksjonsdager med konsentrasjons arbeid på pc.

Analytiker - Tar mer eller mindre hjemmekontor som jeg vil. Men pc-oppsettet mitt er bedre på jobb, og jeg har en smårolling hjemme. Så jeg foretrekker arbeidsplassen da den er mer behagelig for meg.

En av mine nærmeste kolleger som arbeider med en type administrasjon har hjemmekontor nesten hele tiden. Vi har daglig arbeidsmøter på Teams enda han bor nærmere kontoret enn meg. Men dette er fordi han har enormt arbeidspress som en nøkkelperson som kan ting andre ikke kan, og han får aldri fred for mas de gangene han er på kontoret...

Anonymkode: 4c5cf...88e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...