AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:02 #1 Del Skrevet onsdag kl 21:02 Jeg har en matglad datter på 12 år. Jeg forsøker å ikke ha godsaker i huset, men hun sporer opp mat over alt og spiser som besatt. Hun vokser og mye nå, er i begynnende pubertet og er høy. Jeg må gjøre noe. Kan dette jevne seg ut med vekst? Hva er smart å begynne med? Anonymkode: e6e2a...540 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 21:22 #2 Del Skrevet onsdag kl 21:22 Skjær opp frukt og grønnsaker som står fremme, lag sunn og hjemmelaget mat som metter godt og lenge, styr unna ultraprossesert mat. Lag noe som frister, ikke kjip hermetikk eller vassen fiskregrateng fra billigmerke. Lag gode matpakker, en god og fargerik salat? Hjemmebakt brød med noe godt pålegg? Restemiddag? Og kan det være at hun synes dette er vanskelig selv, at hun heller smugspiser? Har hun tilgang på penger og legger igjen mye på matbutikken? Anonymkode: b033b...d1f 5 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 22.02): Jeg har en matglad datter på 12 år. Jeg forsøker å ikke ha godsaker i huset, men hun sporer opp mat over alt og spiser som besatt. Hun vokser og mye nå, er i begynnende pubertet og er høy. Jeg må gjøre noe. Kan dette jevne seg ut med vekst? Hva er smart å begynne med? Anonymkode: e6e2a...540 Det heter overvektig, ikke feit... Anonymkode: e98e8...4c2 7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Hva,legger du i feit.... Ok..første feil der... ikke feit.. overvekt Har hun fått mensen? Får hun stor porsjon hjemme? Hva spiser hun til frokost,lunsj og middag? Cola,godteri etc på hverdag? Er hun i aktivitet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Kosthold er 90% årsak, aktivitet er 10% årsak til overvekt. Tilby kuttede grønnsaker der hun ofte går for snacks. Lag sunn mat, pass på porsjonsstørrelse. Anonymkode: d6bbe...a98 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Sørg for at det dere har i huset er sunne ting, grønnsaker og frukt som snacks. Ikke f.eks. ha en stor skuff full med potetgull og sjokolade som det kan forsynes av.... Bedre å bare kjøpe inn litt på helg til kos (Hilsen ei som bodde i et hus med en sånn skuff som alltid var full av snop og var feit i hele barndommen, og ikke ble tynn før hun var 18 år og flytta hjemmefra..) Anonymkode: 7c460...509 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Like stygt med tynne jenter Anonymkode: a30d6...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Vær så snill å ikke kall datteren din feit >_< Anonymkode: cc9ee...e2d 8 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jaane doe Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Like stygt med tynne jenter Anonymkode: a30d6...c96 Litt merkelig å begynne å snakke om hvorvidt å være tynn eller overvektig er attraktivt når det er snakk om en jente på 12 år... Å være tynn (så lenge man ikke er sykelig tynn) er mye bedre for helsen enn å være overvektig, tror heller fokuset bør rettes dit enn om det er "stygt" eller ei. 6 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden Jaane doe skrev (2 minutter siden): Litt merkelig å begynne å snakke om hvorvidt å være tynn eller overvektig er attraktivt når det er snakk om en jente på 12 år... Å være tynn (så lenge man ikke er sykelig tynn) er mye bedre for helsen enn å være overvektig, tror heller fokuset bør rettes dit enn om det er "stygt" eller ei. Stygt🤮 Anonymkode: a30d6...c96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Det heter overvektig, ikke feit... Anonymkode: e98e8...4c2 Det er det samme og det vet du godt. Anonymkode: b9381...c94 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er det samme og det vet du godt. Anonymkode: b9381...c94 Ja, men feit er ikke en beskrivelse man bruker om man er et snev oppegående. Spesielt ikke om barn og kanskje spesielt ikke om sitt eget barn. Anonymkode: 4e42c...7fe 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden Ut å gå. Anonymkode: 4d041...1f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 6.11.2024 den 22.02): Jeg har en matglad datter på 12 år. Jeg forsøker å ikke ha godsaker i huset, men hun sporer opp mat over alt og spiser som besatt. Hun vokser og mye nå, er i begynnende pubertet og er høy. Jeg må gjøre noe. Kan dette jevne seg ut med vekst? Hva er smart å begynne med? Anonymkode: e6e2a...540 Det er jo din feil. Anonymkode: e390b...537 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Like stygt med tynne jenter Anonymkode: a30d6...c96 Sykelige tynne ja. Normalvektige godt trente jenter er ikke stygge Anonymkode: cdd11...9b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Vanskelig situasjon. Noen barn strekker seg og det forsvinner av seg selv. Vi hadde suksess med lite karbs og mye protein i kosten. Den helt sentrale faktoren var nok at vårt barn ville gå ned selv. Anonymkode: 87adb...79e 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden Problemet er ikke maten, men at dagens barn beveger seg for lite, og bruker altfor mye tid foran skjermen. Hadde denne jenta levd på 70-tallet, hadde hun vært tynn uansett hvor mye hun spiste. Den gangen gikk man nemlig ut av inngangsdøren for å få kontakt med venninner i fritiden i stedet for å være "sosiale" gjennom smarttelefonen. Anonymkode: d57dd...038 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fikk umiddelbart en følelse av at den overskriften var laget unødvendig ufin bare for å tiltrekke klikk. Anonymkode: cbc49...5b1 10 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Like stygt med tynne jenter Anonymkode: a30d6...c96 jeg kan lukte fedmen gjennom skjermen. Anonymkode: b1b80...fe8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Problemet er ikke maten, men at dagens barn beveger seg for lite, og bruker altfor mye tid foran skjermen. Hadde denne jenta levd på 70-tallet, hadde hun vært tynn uansett hvor mye hun spiste. Den gangen gikk man nemlig ut av inngangsdøren for å få kontakt med venninner i fritiden i stedet for å være "sosiale" gjennom smarttelefonen. Anonymkode: d57dd...038 Feil, kosthold har mest og si i forholdt til vektoppgang. Anonymkode: 4e42c...7fe 5 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå