AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Del Skrevet 6 timer siden Jeg tjener dårligere enn alle kollegene mine i samme stillingskategori, også de yngre. Jeg ser ingen åpenbare grunner og undrer om det skyldes fedme. Det er forskning som tilsier at det likestilles med å sitte i rullestol. Har noen opplevd det samme? Anonymkode: 8639d...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 6 timer siden #2 Del Skrevet 6 timer siden Hæ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Del Skrevet 6 timer siden Det er vel mer sannsynlig et uttrykk for hvor god du er i forhandlinger, eller hvor god leder synes du er i jobben. Anonymkode: 32a13...248 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden Jeg tror ikke dette er grunnet fedme, isåfall er det veldig dårlig av sjefen. Ville hørt med hen, og si at de yngre tjener mer og at du lurer på hvorfor Anonymkode: b9daf...b58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg tjener dårligere enn alle kollegene mine i samme stillingskategori, også de yngre. Jeg ser ingen åpenbare grunner og undrer om det skyldes fedme. Det er forskning som tilsier at det likestilles med å sitte i rullestol. Har noen opplevd det samme? Anonymkode: 8639d...012 Du har rett i at personer med fedme opplever negativ forskjellsbehandling på flere arenaer. Det er forskning som bekrefter dette. Men du kan ikke automatisk gå ut i fra at dette gjelder ditt arbeidssted og din sjef. Blir man for mange år på en arbeidsplass, så blir man ofte lønnstaper. Kollegaene som er yngre enn deg har forhandlet lønn på vei inn på arbeidsplassen. Søk nye stillinger, om du får tilbud om noe annet - vil bedriften du er i antakelig tilby deg høyere lønn om de mener arbeidet du gjør er verdt høyere lønn. Anonymkode: 0c8ec...034 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du har rett i at personer med fedme opplever negativ forskjellsbehandling på flere arenaer. Det er forskning som bekrefter dette. Men du kan ikke automatisk gå ut i fra at dette gjelder ditt arbeidssted og din sjef. Blir man for mange år på en arbeidsplass, så blir man ofte lønnstaper. Kollegaene som er yngre enn deg har forhandlet lønn på vei inn på arbeidsplassen. Søk nye stillinger, om du får tilbud om noe annet - vil bedriften du er i antakelig tilby deg høyere lønn om de mener arbeidet du gjør er verdt høyere lønn. Anonymkode: 0c8ec...034 Jeg blir allerede tilbudt høyere lønn andre steder. Jeg har lett med lys og lupe etter andre forklaringer, men finner dem ikke. Tvert imot får jeg gode tilbakemeldinger for jobben min. Anonymkode: 8639d...012 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden Nordmenn tror ingenting om noe hvis ikke NRK eller VG mener det for dem. Anonymkode: 7ed8c...38e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg blir allerede tilbudt høyere lønn andre steder. Jeg har lett med lys og lupe etter andre forklaringer, men finner dem ikke. Tvert imot får jeg gode tilbakemeldinger for jobben min. Anonymkode: 8639d...012 Hvis du har fått tilbud om høyere lønn andre steder så har du jo en perfekt anledning til å diskutere lønn med sjefen. Helt vanlig «pressmiddel» for å få lønnsforhøyelse. Anonymkode: adeab...be0 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden Er du mye syk (ie fravær pga fedme og dårlig helse) eller ellers framstår som ulekker pga kroppstørrelse og dets utfordringer vil du neppe bli topp betalt nei. Hvis ikke er det neppe grunnen. Min erfaring er at å bytte jobb er beste måten å få den lønna man fortjener. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden NakenPanda skrev (1 minutt siden): Er du mye syk (ie fravær pga fedme og dårlig helse) eller ellers framstår som ulekker pga kroppstørrelse og dets utfordringer vil du neppe bli topp betalt nei. Hvis ikke er det neppe grunnen. Min erfaring er at å bytte jobb er beste måten å få den lønna man fortjener. Ikke syk, og relativt velstelt men selvsagt ikke like kjekk som i mindre utgave. Så du har et poeng. Anonymkode: 8639d...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NakenPanda Skrevet 5 timer siden #11 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke syk, og relativt velstelt men selvsagt ikke like kjekk som i mindre utgave. Så du har et poeng. Anonymkode: 8639d...012 Da er det neppe grunnen, å bli i samme jobben over relativt lang tid gir automatisk litt underbetalt stilling med mindre man er eksepsjonell eller blir forfremmet til høyere stillinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden Har du like mye utdanning som kollegene? Anonymkode: 8c540...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg blir allerede tilbudt høyere lønn andre steder. Jeg har lett med lys og lupe etter andre forklaringer, men finner dem ikke. Tvert imot får jeg gode tilbakemeldinger for jobben min. Anonymkode: 8639d...012 Da synes jeg du skal ta jobben andre steder. Overvektige blir dessverre sett på som latere, dummere og mindre produktive enn andre med de samme resultatene. Anonymkode: a51d9...5e3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #14 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du like mye utdanning som kollegene? Anonymkode: 8c540...2ca Høyere utdanning enn kolleger Anonymkode: 8639d...012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kullsyrevann Skrevet 5 timer siden #15 Del Skrevet 5 timer siden Hvis de er unge kan det hende at forventningene til lønn er høyere. Eller at det har blitt slik med årene fra begge sider. Er de ganske nylig ansatt? Du har sikkert ikke forhandlet nok. De yngre har blitt flinkere der og står på kravene. Det er ikke så tabu å diskutere lønn lenger. Det har blitt ganske vanlig å høre med tidligere medstudenter hva de tjener. Sammenligne stillingsannonser. Finne ut av hva utdanningen er verdt i arbeidsmarkedet. Så da får man forventninger og noe man kan slå i bordet med. Du som har erfaring er i teorien et stort tap for arbeidsplassen hvis du forsvinner. Det tar noen år å kjøre inn folk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strilamann Skrevet 5 timer siden #16 Del Skrevet 5 timer siden Dette er ærlig talt en no-brainer. Du føler deg urettferdig behandlet der du er og har fått tilbud om jobb et annet sted med høyere lønn? Hva er det å lure på, takk jantil det andre tilbudet og kom deg vekk! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #17 Del Skrevet 5 timer siden Visste ikkje at dei med fedme hadde eigne lønnstrinn🙄 Stå på i jobben din aktivt! Anonymkode: 1a424...af9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå