Gå til innhold

Bruktbutikk: sier du fra hvis du synes du betaler for lite?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte på det etter at jeg handlet i en bruktbutikk i dag. Jeg kjøpte noen varer som ikke hadde noen prislapp, og den totale summen jeg måtte gi var ganske mye lavere enn jeg forventet. De kunne krevd minst dobbelt så mye for varene, og likevel ville jeg gjort et godt kjøp. Jeg ble så forfjamset der og da at jeg ikke sa noe. Jeg tenkte etterpå at jeg burde gått tilbake og sagt fra, men jeg gjorde det ikke. Hva ville du gjort? 

Dette er en veldedighetsbutikk som drives av en frivillig organisasjon. 

Anonymkode: e6475...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er lov å gi en donasjon. :)

Men å si ifra vet jeg ikke, jeg tenker at lave priser er veldig gunstig for de med dårlig råd som handler der. Fretex har blitt veldig dyrt for de med dårligst råd, det er bare synd.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fretex butikken som er her jeg bor er så sinnsyk dyr at jeg hadde ikke sagt ifra. Skal sies at jeg er der maks 1-2 ganger i året og stort sett uten noe handel.

Jeg har opplevd at de selger garn for dobbel pris av i vanlig garn butikk. 

Ikke donerer jeg noe til Fretex heller. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg er så sjeldent at temaet ikke er reelt. 

Anonymkode: fa0e0...6d2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sagt fra. Poenget med gjenbruk er først og fremst gjenbruk tenker jeg. De som vil støtte veldedige organisjasjoner kam jo gjøre det gjennom donasjoner. For meg er det liksom ett fett om jeg betaler 500 eller 50 for et speil på den lokale gjenbruken fordi det er en organsisasjon jeg uansett støtter. Men håper jo ikke de øker prisene fordi da vil det bli mindre attraktivt å handle der for folk flest. Da vil folk heller kjøpe nytt liksom.

Anonymkode: 53d33...3fd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det tror jeg er så sjeldent at temaet ikke er reelt. 

Anonymkode: fa0e0...6d2

Jeg er TS, og tror faktisk ikke at det er så sjeldent. Det er naturlig nok en annen organisasjon enn Fretex som driver den butikken jeg snakker om, og de har ikke proffe folk som prissetter varene på samme måte før de settes i butikken. Butikken er bemannet av frivillige, for det meste pensjonister. De kan mye, men har ikke full oversikt på alle områder. Dermed kan det slippe gjennom både samlerobjekter og designergjenstander som prises til loppis-priser. 

Slike butikker finnes det ganske mange av rundt om i landet, og særlig på mindre steder. Der finnes det også færre som søker bevisst etter trendobjekter.  

Anonymkode: e6475...1a5

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier fra. Har opplevd det to ganger. Begge gangene var det sånn 50% på hele butikken, og prisen ble så lav at jeg insisterte på å betale full pris. Dette var ikke fretex. 

Anonymkode: 4530a...dd9

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg ville sagt ifra, men har aldri opplevd det. Synes det er svindyrt her jeg bor, og billigere i vanlige butikker... som er synd. Men hadde jeg shoppet secondhand og følt at jeg fikk en skikkelig god pris, så ville jeg jo heller vurdert å donere litt oftere til dem. 

Anonymkode: b9bd4...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd at Fretex ikke alltid vet verdien av klærne de selger. Så det er potensielt både overpriset og underpriset. Overprising er et par hundre kroer over og underprising har vært å selge merkeklær som er 8-9000 i nykjøp for hundrelappen. I dialog med de butikkansatte, har jeg ikke kommet noen vei med noen av kategoriene, så jeg lar være å si noe. Klesutvalget hos de synes jeg bærer preg av at det mangler de virkelig gode og fine plaggene. Jeg er sikker på at de blir levert, så jeg lurer på hvor de blir av.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruktbutikken har ikke kjøpt gjenstanden dyrt, så ville ikke sagt fra. De får prise skikkelig selv.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...