Gå til innhold

Hvorfor er det lagt opp til at alle katter skal gå overens på kattepensjonat og hos profesjonelle kattepassere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min hannkatt går ikke overens med andre katter innendørs, og tolererer kun et par nabokatter utendørs.

Det er ikke mulig å plassere han på kattepensjonat eller hos kattepassere som har andre katter (eller hunder), fordi han blir sint eller stresset og begynner å markere hjemme.

Det virker som om alle katter går overens, så jeg tenker at katten min er unormal eller har psykiske problemer siden han ikke takler å være med andre katter.

Blir faktisk lei meg 😐

Anonymkode: 3b996...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det synes jeg høres veldig rart ut, mine katter har aldri likt andre katter.

Har egentlig hatt inntrykk av at det er veldig vanlig at katter ikke liker andre ukjent katter, så jeg synes det er veldig spesielt hvis de legger opp til å ha alle kattene sammen og at de forventer at de skal gå overens på kattepensjonat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal reise bort og har sjekket ut et par kattepensjonater og en profesjonell kattepasser som er godkjent av Mattilsynet, og der er dyrene sammen i fellesarealet men har sitt eget bur.

De ansatte sier at alle katter går overens når de møtes på nøytral grunn.

Jeg har to venninner som har innekatter (hunkatt), og kattene reagerer ikke negativt på andres katter.

Mine venninner passer hverandres katter, og også andres katter sammen med sine katter uten at det er problemer.

Ts

Anonymkode: 3b996...7e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe unormalt med katten din. Alle er forskjellige, men det er da helt normalt at en katt ikke takler å plutselig bli plassert på et fremmed sted sammen med mange fremmende katter.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine tåler ikke andre katter, eller store endringer, så jeg velger kattepass i eget hjem.

Anonymkode: 3337d...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de som driver slike steder ser litt det de vil se. 

Hadde hunden min på et hundepensjonat en gang som har kjempegode anmeldelser og lang erfaring. Fikk de anbefalt av mange. Da jeg hentet hunden var den så klengete på meg som den aldri har vært før (er vanligvis en ganske selvstendig hund), og den hadde to bittsår etter andre hunder.. De på hundepensjonatet sa: hunden har hatt det kjempefint og storkoset seg her. 

Det er ikke nødvendigvis de på hundepensjonatet sin feil at min hund ikke hadde det bra der, men det at han hadde kost seg var jo åpenbart ikke sant. Han hadde slåss med andre hunder og han var redd og ukomfortabel, noe han aldri har vært når han har blitt passet av privatpersoner i deres hjem. 

Anonymkode: 84e0d...675

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...