AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Hei. På søndag hadde jeg veldig vondt i brystet, det var rødt og vondt, fikk feber på kvelden. Feberen forsvant på mandag, men kulen i brystet er det enda. Det er så sinnsykt vondt, klarer nesten ikke amme. Går det bort av seg selv? eller må jeg til legen? Anonymkode: cfe66...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden Ring legevakten fremfor å spørre her😊 Anonymkode: fbbcf...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #3 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ring legevakten fremfor å spørre her😊 Anonymkode: fbbcf...e8d Ringer ikke legevakten for dette her.....De har vel andre viktigere ting tenker jeg. men takk for svar. 😊 Anonymkode: cfe66...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Varme og at fingermasserer der klumpene er Anonymkode: 6c03d...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ringer ikke legevakten for dette her.....De har vel andre viktigere ting tenker jeg. men takk for svar. 😊 Anonymkode: cfe66...928 Legevakten er til for å hjelpe, også når man har enkle helsespørsmål som tross alt handler om en babys føde mens legekontorene er stengt! Anonymkode: fbbcf...e8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Prøv dusj/varmeflaske, helsepersonell, det skjedde meg men da var jeg fortsatt på sykehuset Anonymkode: 6c03d...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Legevakten er til for å hjelpe, også når man har enkle helsespørsmål som tross alt handler om en babys føde mens legekontorene er stengt! Anonymkode: fbbcf...e8d Om baby er helt «ny» kan du nok ringe barselavdeling og/barselhotel Anonymkode: 6c03d...059 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden Kun en ting hjalp meg: Stå bøyd over ei svær skål som rommet hele puppen med så varmt vann jeg klarte. Lenge. Så når melken dryppet masserte jeg lange dype drag for å irritere minst mulig. Dusj, varmeflaske osv var ikke nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden Baby er ikke helt ny. Hun er over et år, så da blir det ikke rett å ringe de. men takk for hjelp. Prøver det tipset med varmt vann. 🙌🙌 Det gjør så vondt at ja, blir desperat her jeg sitter. Har prøvd å dusje i veldig varmt vann uten hell. Anonymkode: cfe66...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden Nå skriver du ikke noe om hvor gammel baby er, men støtter forslaget om å ringe til føde- eller barselavdeling for å få råd. Er det ammepoliklinikk der du fødte? Jeg fikk hjelp der da jeg slet med tette melkeganger, og tipsene jeg fikk var jo som flere har nevnt å holde brystet varmt, tømme for melk og massere der det er kul. Har du brystpumpe eller mulighet for å få lånt dette feks via fødeavdeling? For meg var det nok å håndmelke mens jeg sto i dusjen samtidig som jeg også brukte brystpumpe flittig og at baby ble ammet ofte. Men nå var min bare 3-4 uker den ene gangen jeg hadde problemet, så var jo ganske så ofte det var mating. Pass på at du får hjelp med baby og at dette prioriteres slik at det ikke utvikler seg til betennelse. Lykke til ❤️ Anonymkode: 1d5ac...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Baby er ikke helt ny. Hun er over et år, så da blir det ikke rett å ringe de. men takk for hjelp. Prøver det tipset med varmt vann. 🙌🙌 Det gjør så vondt at ja, blir desperat her jeg sitter. Har prøvd å dusje i veldig varmt vann uten hell. Anonymkode: cfe66...928 Ser nå at baby er over 1 år, men synes ikke det er feil å ringe fødeavdelingen så lenge det gjelder amming, altså. Anonymkode: 1d5ac...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fikk noen ganger en hvit melkepropp i åpningen av melkegangen, kunne se den på brystvorta. Da fikk jeg hevelse, smerter og spreng i brystet. Pirket bort proppen med steril nål og pinsett, da kunne melkespruten stå ganske langt. Håndmelket eller ammet, så var puppen fikset. Har du dette? Ammehjelpen.no har mye nyttige tips, varme hjelper for å løsne melkeproppen. Dersom det går lang tid uten bedring og du får feber burde du kontakte lege, brystbetennelse er ikke tingen å skaffe seg.. Lykke til ❣️ Anonymkode: c62b8...822 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg fikk noen ganger en hvit melkepropp i åpningen av melkegangen, kunne se den på brystvorta. Da fikk jeg hevelse, smerter og spreng i brystet. Pirket bort proppen med steril nål og pinsett, da kunne melkespruten stå ganske langt. Håndmelket eller ammet, så var puppen fikset. Har du dette? Ammehjelpen.no har mye nyttige tips, varme hjelper for å løsne melkeproppen. Dersom det går lang tid uten bedring og du får feber burde du kontakte lege, brystbetennelse er ikke tingen å skaffe seg.. Lykke til ❣️ Anonymkode: c62b8...822 Takk for svar. Jeg ser ingen blemmer eller annet unormalt. Det er bare veldig hardt og vondt rett bak areolaen. Hadde feber men det er gått bort heldigvis. 🥹 Anonymkode: cfe66...928 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden Jeg ammet kun på det brystet frem til det løsnet, kunne fort ta over ett døgn, men funket alltid. Håndmelket presset på andre siden i mellomtiden. Anonymkode: b19ac...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ser nå at baby er over 1 år, men synes ikke det er feil å ringe fødeavdelingen så lenge det gjelder amming, altså. Anonymkode: 1d5ac...344 Fødeavdelingen skal ikke brukes til dette formålet, det er en akuttavdeling og spesialisthelsetjeneste. Fastlege/helsestasjon eller legevakt blir rett instans. Er det tette melkeganger kan kjølige omslag mellom amming lindre. Viktig å amme på brystet som er vondt for å løsne opp, gjerne skifte ammestilling. Hvis det ikke blir bedre kan det være abscess eller brystbetennelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AlternativX skrev (6 minutter siden): Fødeavdelingen skal ikke brukes til dette formålet, det er en akuttavdeling og spesialisthelsetjeneste. Fastlege/helsestasjon eller legevakt blir rett instans. Er det tette melkeganger kan kjølige omslag mellom amming lindre. Viktig å amme på brystet som er vondt for å løsne opp, gjerne skifte ammestilling. Hvis det ikke blir bedre kan det være abscess eller brystbetennelse. Huff, ja....sånn har det blitt. Er ikke så mange år siden de gravide, i hvert fall i mitt distrikt, kunne ringe føden omtrent når som helst i de tiden rundt fødsel om de var usikre eller redde for noe. Nå legges fødeavdelinger ned over en lav sko. Og fremdeles klør politikere seg i hodet over hvorfor det ikke fødes flere barn her i landet. Anonymkode: 1d5ac...344 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Huff, ja....sånn har det blitt. Er ikke så mange år siden de gravide, i hvert fall i mitt distrikt, kunne ringe føden omtrent når som helst i de tiden rundt fødsel om de var usikre eller redde for noe. Nå legges fødeavdelinger ned over en lav sko. Og fremdeles klør politikere seg i hodet over hvorfor det ikke fødes flere barn her i landet. Anonymkode: 1d5ac...344 Barnet er 1 år gammelt! Man kan fortsatt ringe sykehuset man skal føde på i slutten av en graviditet hvis man er redd for noe er galt, men dette er jo ikke aktuelt i denne saken. Les på ammehjelpen.no TS, søk på tette melkeganger. Anonymkode: f361a...8ab Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Når har jeg sittet i dusjen lenge, og klarte å få ut proppen. Det kom ut helt gul seig væske. 🤮 Ufattelig vondt. men når ser det ut som det løsnet heldigvis. Anonymkode: cfe66...928 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 3 timer siden #19 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Huff, ja....sånn har det blitt. Er ikke så mange år siden de gravide, i hvert fall i mitt distrikt, kunne ringe føden omtrent når som helst i de tiden rundt fødsel om de var usikre eller redde for noe. Nå legges fødeavdelinger ned over en lav sko. Og fremdeles klør politikere seg i hodet over hvorfor det ikke fødes flere barn her i landet. Anonymkode: 1d5ac...344 Ja, man kan selvfølgelig ringe føden rundt fødsel og ofte 2 uker etter. Men 1 år etter er kanskje litt vel lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ringer ikke legevakten for dette her.....De har vel andre viktigere ting tenker jeg. men takk for svar. 😊 Anonymkode: cfe66...928 Det er helt innafor å ringe legevakt om man har brystbetennelse. Du bør hvertfall ringe om du får feber igjen. Brystbetennelse kan utvikle seg fort og kan kreve antibiotikabehandling om ikke det går fort over av seg selv. Men så lenge du ikke har feber, så trenger du neppe ringe legevakta. Anonymkode: 9499b...279 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå