AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Er i venteperioden etter innsett av 5 dagers blasto og er i dag 6 dager siden innsett. begynte såvidt å skimte streker på mandag (4 dager etter innsett). Testet i går og i dag og synes at dagens er sterkere enn i går. Fikk allerede et lite utslag på RFSU testen med 25mlu/mm i går. Vil det da si at jeg har en hcg på nettopp rundt 25? Eller trenger man ikke så høyt for å få utslag? Vet jo at de sier at disse testene ikke skal brukes før dagen ved forventet mens. Så derfor jeg lurte på om hcg da kan forventes at er rundt 25 og kanskje mer? er ikke så inne på dette med hcg. Og er jo uendelig redd for at det skal bli kjemisk eller noe. Hvordan vil i såfall testene bli da? Men har lest at det kan være et godt tegn å teste positivt så tidlig? Har så mange tanker så må bare få lufta det litt. 1 gang jeg er gravid på 7 år så overtenker til det fulle og hele. Også er det vel slik at man egentlig burde teste med 2 dagers mellomrom? setter pris på alle tips og erfaringer 🫶🏼 har ingen jeg kan dele dette med så fint å kunne spørre her. legger ved bilde av gårsdagens og dagens test. Ser det ut som en ok stigning på 24t? gårsdagens øverst og dagens nederst. Anonymkode: 40601...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Kjempebra stigning. RFSU sine tester er ansett som dårlige mtp at de slår sent ut. Men jeg vet at makesure sine tester som har oppgitt sensitivitet på 25, gir en svak skygge ved HCG rundt 10 allerede. Jeg vet det fordi jeg hadde svaaakt utslag på makesure samme dag som jeg hadde 8 i HCG målt med blodprøve (men mistet den gangen), så slik jeg har forstått det skal man få ganske tydelige streker hvis man har HCG på den oppgitte sensitiviteten. Samtidig er det vanskelig å sammenligne HCG i blod og urin helt, fordi urinen jo er utblandet i forhold til hva man har drukket kvelden før etc, noe ikke blodet blir. Hormonnivå i urin henger også en del timer etter hormonnivå i blod. Det er ikke viktig hva HCG-nivået ditt er akkurat nå. Det viktige er bare at det stiger som det skal. Er du veldig bekymret kan du jo få tatt HCG-blodprøve hos lege med 2 dagers mellomrom. Anonymkode: 0f58b...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjempebra stigning. RFSU sine tester er ansett som dårlige mtp at de slår sent ut. Men jeg vet at makesure sine tester som har oppgitt sensitivitet på 25, gir en svak skygge ved HCG rundt 10 allerede. Jeg vet det fordi jeg hadde svaaakt utslag på makesure samme dag som jeg hadde 8 i HCG målt med blodprøve (men mistet den gangen), så slik jeg har forstått det skal man få ganske tydelige streker hvis man har HCG på den oppgitte sensitiviteten. Samtidig er det vanskelig å sammenligne HCG i blod og urin helt, fordi urinen jo er utblandet i forhold til hva man har drukket kvelden før etc, noe ikke blodet blir. Hormonnivå i urin henger også en del timer etter hormonnivå i blod. Det er ikke viktig hva HCG-nivået ditt er akkurat nå. Det viktige er bare at det stiger som det skal. Er du veldig bekymret kan du jo få tatt HCG-blodprøve hos lege med 2 dagers mellomrom. Anonymkode: 0f58b...362 Aha skjønner, så da er ikke nødvendigvis hcg’en min 25 nå selv on rfsu slår ut? Siden det ikke er en kjempesterk strek. Fikk også + tegn på clearblue ultratidlig. Men denne har jo bare 10mlu/mm så sikkert derfor den slo ut. Får prøve å ta en ny test igjen på fredag. Anonymkode: 40601...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Kjempebra stigning. RFSU sine tester er ansett som dårlige mtp at de slår sent ut. Men jeg vet at makesure sine tester som har oppgitt sensitivitet på 25, gir en svak skygge ved HCG rundt 10 allerede. Jeg vet det fordi jeg hadde svaaakt utslag på makesure samme dag som jeg hadde 8 i HCG målt med blodprøve (men mistet den gangen), så slik jeg har forstått det skal man få ganske tydelige streker hvis man har HCG på den oppgitte sensitiviteten. Samtidig er det vanskelig å sammenligne HCG i blod og urin helt, fordi urinen jo er utblandet i forhold til hva man har drukket kvelden før etc, noe ikke blodet blir. Hormonnivå i urin henger også en del timer etter hormonnivå i blod. Det er ikke viktig hva HCG-nivået ditt er akkurat nå. Det viktige er bare at det stiger som det skal. Er du veldig bekymret kan du jo få tatt HCG-blodprøve hos lege med 2 dagers mellomrom. Anonymkode: 0f58b...362 Har kanskje ikke en gang hcg på 10 heller da? For tok en metode strimmel også, ganske tydelig rosa. Men ikke like sterk som kontrollstrek 🫣 Anonymkode: 40601...065 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå