Gå til innhold

Du som har pupper størrelse C og oppover, og problemer med nakkesmerter fra bh bruk...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

...har du en type BH du sverger til? 

Hvilken i såfall? 

Anonymkode: 8f47c...0f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

C-cup er vel ikke så stort at det bør medføre nakkeproblemer? Har du riktig størrelse på bh? Er det skulderstroppene som er for stramme?

Jeg har e-cup og får kun vondt i nakken ved bruk av razorback sportsbher (det fikk jeg og når puppene var små og jeg var undervektig), vanlige bher har aldri gitt meg vondt i nakken.

Anonymkode: 69d00...62e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C-cup er da veldig mye mindre enn at det skulle gi smerter? Jeg har 65G og får ikke smerter hverken med eller uten bh. Høres ut som du bruker feil str. 

Anonymkode: 4963f...b59

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gode BH-er i 65 f, og tipper du bruker feil størrelse. Typisk for stor rundt så den sklir opp og du får belastningen på skuldrene istedenfor rundt ryggen? 
c cup sier jo ingenting om du har store pupper heller . 

Anonymkode: 85890...8ee

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

...har du en type BH du sverger til? 

Hvilken i såfall? 

Anonymkode: 8f47c...0f7

Jeg har slike silikon-puter som jeg legger under stroppen på den ene skuldera. Funker veldig bra som avlasting: 

image.png.cd80cc9beeeed6ae8749ee93934756a2.png

MEN det som funker best mot nakkesmerter for meg er å legge fra meg mobilen og slå av pc-en...

Anonymkode: ba450...df9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

C hva da? 90 C eller 60 C? For det er slettes ikke det samme.

Selv bruker jeg 70F og har kun vondt om jeg bruker halterneck bikini ol. Her jeg bor er det bare Change som har godt utvalg i bh, så jeg kjøper mine der. Og før jeg dro dit for å bli målt var jeg overbevist at jeg brukte 75C - helt feil. 

Kan det være en ide å reise til en spesialist butikk for en måling. Kan være at du bruker feil størrelse rett og slett?

Anonymkode: e11c8...2a9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes egentlig Triumph har de beste BHene jeg har prøvd. Bruker 75H hos Chance, men ikke helt det samme hos Triumph. Av BHene hos Change anbefaler jeg full support/ full cup -BH-ene deres, kanskje spesielt IBI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier som flere her. Det kan umulig være størrelsen på puppene som er problemet med en c-cup, men en veldig dårlig bh/helt feil størrelse, eller noe helt annet som forårsaker smertene.
Selv bruker jeg 65I og har ingen plager pga puppestørrelsen i hvert fall.

Anonymkode: 1aa0d...180

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er helt rett. Rart at det er gjengs oppfatning at en C er en C.

«75 er mindre enn 80 rundt ryggen. Dessverre er det mange som tenker at en C cup er den samme skålen uansett omkrets, men det er feil. En 85C er en hel cupstørrelse større enn 80C».

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

C hva da? 90 C eller 60 C? For det er slettes ikke det samme.

Selv bruker jeg 70F og har kun vondt om jeg bruker halterneck bikini ol. Her jeg bor er det bare Change som har godt utvalg i bh, så jeg kjøper mine der. Og før jeg dro dit for å bli målt var jeg overbevist at jeg brukte 75C - helt feil. 

Kan det være en ide å reise til en spesialist butikk for en måling. Kan være at du bruker feil størrelse rett og slett?

Anonymkode: e11c8...2a9

Anonymkode: fc12a...a2e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette er helt rett. Rart at det er gjengs oppfatning at en C er en C.

«75 er mindre enn 80 rundt ryggen. Dessverre er det mange som tenker at en C cup er den samme skålen uansett omkrets, men det er feil. En 85C er en hel cupstørrelse større enn 80C».

Anonymkode: fc12a...a2e

Ja, helt enig! Jeg foretrekker selv å bruke 80C fremfor 75D (selv om jeg kan måle 75cm under bryster), da det passer min brystfasong best, samt at jeg slipper å føle at lungene presses sammen. Men dersom jeg skal gå etter noe som passer for A-, B-, C-cup osv, så må jeg gå for den som tilsvarer D. 

Anonymkode: b1091...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, helt enig! Jeg foretrekker selv å bruke 80C fremfor 75D (selv om jeg kan måle 75cm under bryster), da det passer min brystfasong best, samt at jeg slipper å føle at lungene presses sammen. Men dersom jeg skal gå etter noe som passer for A-, B-, C-cup osv, så må jeg gå for den som tilsvarer D. 

Må bare tilføye at jeg ikke har noen nakkeproblemer av de BH-ene jeg bruker, men jeg får det fort av halterneck, så bruker bare slike bikinien når det soles. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte 65E i change, jeg hadde mye vondt, dype hakk i skuldrene mine. Fikk innvilget reduksjon og løft. Har nå 65B og aldri nakke og skulder smerter. 

Så det var min løsning, nå bruker jeg helst ikke bh. 

Anonymkode: f9f66...d75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...