Gå til innhold

Enkel pulsklokke

Mitti

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en superenkel pulsklokke m pulsbelte.  Har ingen interesse av at den skal fortelle meg mer enn pulsen min når jeg trener. Er i elendig form. Håpet er at den kan motivere meg til å trene kondis. Vil ikke ha masse annen info som sannsynligvis bare gir meg dårlig selvfølelse. Noen som har forslag som ikke koster skjorta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor trenger du både klokke og belte? 

Jeg har fitbit luxe, og er veldig fornøyd med den. 

Anonymkode: 4ea83...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har lest meg til måles rask endring i hjertefrekvensen bedre med et belte (EKG) enn med en optisk hjertefrekvens (OHR) på håndleddet. Det er kanskje ikke så stor forskjell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mitti skrev (57 minutter siden):

Etter det jeg har lest meg til måles rask endring i hjertefrekvensen bedre med et belte (EKG) enn med en optisk hjertefrekvens (OHR) på håndleddet. Det er kanskje ikke så stor forskjell??

Jeg opplever litt forskjell, men det spørs hva du skal trene.

Jeg klarte meg veldig fint med håndleddsklokke de første årene av trening, så oppgraderte jeg til en klokke med belte når jeg trente mer spesifikt mot løp osv.

Er rimelig men godt forslag er Huawei fit

Anonymkode: 9757d...6f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg anbefaler pulsbelte. Håndleddsmåling er veldig ukorrekt. Anbefaler å bare finne en eldre klokke som polar eller garmin på finn og kjøpe et belte til. 

Anonymkode: 6234c...9c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Mitti skrev (4 timer siden):

Jeg har løpt mye med polar pulsbelte i tillegg til klokke, og det er minimalt med forskjell.

Anonymkode: 4ea83...647

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Belte er mer nøyaktig, spesielt om du skal sykle, ei, styrketrening osv 

Om klokken kun skal brukes til trening så kan du vurdere pulsbelte + en app til telefonen, feks polar sin egen 

For min del var det en avansert klokke som motiverte meg. Ga meg daglige tips til løpeøkter, restitusjon osv. Slike ting ville jeg ikke fått med de enkleste klokkene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...