AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden 6km og tar ca 10min. Liten bensinbil. Jeg er veldig dårlig i matte så klarer ikke å regne heller😅 Anonymkode: 0e50a...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #2 Del Skrevet 12 timer siden Hvor mye bruker den på mila? Anonymkode: f6654...4f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #3 Del Skrevet 12 timer siden Statens sats er 4,90 pr km. Anonymkode: 65490...608 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 12 timer siden #4 Del Skrevet 12 timer siden Det kommer an på hvordan du regner. Normal kvinneguiden-regning er 0,5 liter pr mil /10*6 og ganget med bensinpris på 19.90. Det vil si ca. kr 6,-. Men om man tar med alle reelle kostnader, blir det mye dyrere. Men kommer da an på bilens pris og mye annet. Men et sted mellom kr 5 og 8 er reelt pr kilometer. For dyre biler mye mer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #5 Del Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 6km og tar ca 10min. Liten bensinbil. Jeg er veldig dårlig i matte så klarer ikke å regne heller😅 Anonymkode: 0e50a...e8d Skal du betale eller ta betalt for 6 km. Og det er vel en retur i bildet også. En femtilapp er vel greit for en tjeneste, uansett hvilken vei det går. Anonymkode: 242d4...995 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvor mye bruker den på mila? Anonymkode: f6654...4f3 0.6 Ts Anonymkode: 0e50a...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden La oss si bilen min tar ca 13kr pr mil (det står det oppført at den gjør). Det er 0.5km fra meg til jobben min så altså 1mil totalt. Da vil jeg kunne kjøre 40 ganger tur/retur til jobben til en pris av 520kr (520kr er ca en nesten full tank koster på bilen min). Men dette kan umulig stemme for jeg fyller bensin ca annenhver uke. Hva er det som ikke stemmer? 🤔 Ts Anonymkode: 0e50a...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet 4 timer siden #8 Del Skrevet 4 timer siden Din egen bil? Hva vil du regne ut? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): La oss si bilen min tar ca 13kr pr mil (det står det oppført at den gjør). Det er 0.5km fra meg til jobben min så altså 1mil totalt. Da vil jeg kunne kjøre 40 ganger tur/retur til jobben til en pris av 520kr (520kr er ca en nesten full tank koster på bilen min). Men dette kan umulig stemme for jeg fyller bensin ca annenhver uke. Hva er det som ikke stemmer? 🤔 Ts Anonymkode: 0e50a...e8d Er bilens tank ca. 30 liter bare? Anonymkode: e5621...e7c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #10 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er bilens tank ca. 30 liter bare? Anonymkode: e5621...e7c Ja hvis man tar med at jeg alltid fyller mens det er ihvertfall litt bensin igjen. Anonymkode: 0e50a...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden Egenskap skrev (21 minutter siden): Din egen bil? Hva vil du regne ut? Hvor mye det koster i kun bensinen å kjøre tur og retur fra hjem til jobb pr gang når det er en total lengde på 1.2mil tur/retur jobb. Anonymkode: 0e50a...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): La oss si bilen min tar ca 13kr pr mil (det står det oppført at den gjør). Det er 0.5km fra meg til jobben min så altså 1mil totalt. Da vil jeg kunne kjøre 40 ganger tur/retur til jobben til en pris av 520kr (520kr er ca en nesten full tank koster på bilen min). Men dette kan umulig stemme for jeg fyller bensin ca annenhver uke. Hva er det som ikke stemmer? 🤔 Ts Anonymkode: 0e50a...e8d Tror nok du gjør som mange andre, som tror blint på oppgitt forbruk fra produsenten av bilen. Det er under maksimale forhold, legg alltid på 50% forbruk under norske forhold. Anonymkode: c1b0c...842 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tror nok du gjør som mange andre, som tror blint på oppgitt forbruk fra produsenten av bilen. Det er under maksimale forhold, legg alltid på 50% forbruk under norske forhold. Anonymkode: c1b0c...842 Det er jo lett å regne seg fram til og det stemmer ikke med min erfaring. Anonymkode: dcc36...bca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): 6km og tar ca 10min. Liten bensinbil. Jeg er veldig dårlig i matte så klarer ikke å regne heller😅 Anonymkode: 0e50a...e8d Hvor langt er et tau? Anonymkode: 4db33...325 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvor langt er et tau? Anonymkode: 4db33...325 Idiot. Anonymkode: b1698...d24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror nok du gjør som mange andre, som tror blint på oppgitt forbruk fra produsenten av bilen. Det er under maksimale forhold, legg alltid på 50% forbruk under norske forhold. Anonymkode: c1b0c...842 Biler viser jo gjennomsnittsforbruk, så det er jo bare å se på hva det er på 100 km f.eks. Da får man jo reelle verdier for den typen kjøring man selv driver med med egen kjørestil. Anonymkode: c381a...a8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvor mye bruker den på mila? Anonymkode: f6654...4f3 Alle bensinbiler jeg har kjørt bruker mye mer på første mila enn på de neste. Særlig vinterstid. Dette utgjør mye hvis de fleste turene er korte. Da gir elbil enda mer mening og den kan godt være gammel og billig også hvis rekkevidde betyr lite og langturene er sjeldne. Anonymkode: ad270...3b1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Meowmere Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Hvis den bruker 0,6 på mila vil den bruke 0,06 per km. 6km * 0,06l 0,36 * literprisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå