AnonymBruker Skrevet 7. november 2024 #41 Del Skrevet 7. november 2024 strilamann skrev (8 timer siden): Nei, det er det ikke. En lærer har ca 7 uker mer fri enn en vanlig arbeidstaker. Det vil si at i de 40 ukene de er på jobb skal de i snitt jobbe 1time og 20minutter ekstra utover vanlig 7,5timers arbeidsdag. I tillegg er det i alle fall på de skolene jeg kjenner til svært vanlig at lærerne kommer rett før 8 og går hjem 15. Da er det i snitt 2timer og 20min som jobbes inn på kveldstid. Da har jeg ingen dårlig samvittighet for å ringe lærerne på kveldstid om jeg har spørsmål, for det er null sannsynlighet for at den jevne lærer jobber inn all den tiden som avspaseres i de ekstra ferieukene de får. Du vet jo ikke når den enkelte lærer har hjemmekontor. Jeg tar det ofte i helger, litt sporadisk i ukedagene (om jeg har ekstra tid, om det er noe speielt som MÅ bli ferdig) og ofte i høstferie osv. Svarer ikke hvis folk ringer midt i middagen eller legging av ungen. I blant har jeg snakket med foreldre hvis det er noe spesielt, men da skal de sende en melding og be meg ringe tilbake. Ellers er det ingen som har mitt private nr. Før var jeg slappere på det, men nå bruker jeg kun telefonen på kontoret. Det er mye bedre at man avtaler et tidspunkt hvis det er noe viktig. Vi ringer jo heller ikke foreldre midt i middagen for å snakke om skoledagen til eleven. Og joda, som lærer klarer man innimellom å ringe på ugunstige tider, men jeg spør hvertfall alltid om det passer. Passer det ikke, så avtaler vi et senere tidspunkt. Anonymkode: 6b91d...dee 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå