AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #21 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror det smarteste du kan gjøre, er å la prosessene hos Namsmannen gå sin gang. Slikt tar ofte tid og det kan ta årevis før du får pengene dine, men hvis du får denne kjennelsen mot mannen personlig, vil namsmannen henge på ham til han har betalt. Spiller ingen rolle om firmaet hans går konkurs, så lenge kravet er knyttet til han som juridisk person og ikke et aksjeselskap. Anonymkode: c1be9...18a Hvis dette er en person med mye gjeld vil kravet forsvinne i en gjeldsordning om noen år. Uansett koster det ts kr 1500 hvert tiende år og sende saken til utlegg slik at den ikke blir foreldet. Personlig hadde jeg tatt kontakt med vedkommendes familie. Gjorde det en gang en bekjent ble svindlet på Finn.no det endte ikke så bra for svindleren, da. Anonymkode: 30217...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Sa slår du han konkurs. Om du så ikke får en krone så gir du dritt tilbake og lærer han at han ikke kan holde på slik. Anonymkode: 975c0...fda Å slå han konkurs hadde jeg i hvert fall frydet meg over å gjøre om jeg var ts. Og siden det er enkeltpersonsforetak, så blir han vel personlig konkurs også da, og kan ikke en gang ta opp et mobilabonnement i sitt navn etterpå? Samboeren hans er enten av samme ulla eller blir skamfull på hans vegne... Vi får håpe det er sånn. Lenge siden jeg jobbet med dette, så jeg husker ikke lenger regelverket. Anonymkode: 7f6dd...49c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #23 Del Skrevet 3 timer siden 47 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis dette er en person med mye gjeld vil kravet forsvinne i en gjeldsordning om noen år. Uansett koster det ts kr 1500 hvert tiende år og sende saken til utlegg slik at den ikke blir foreldet. Personlig hadde jeg tatt kontakt med vedkommendes familie. Gjorde det en gang en bekjent ble svindlet på Finn.no det endte ikke så bra for svindleren, da. Anonymkode: 30217...772 Kan jeg spørre, returnerte svindleren pengene? Hva skjedde med svindleren? Anonymkode: 634b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 50 minutter siden #24 Del Skrevet 50 minutter siden Vedkommende eier ingen bolig. Veldig mulig at han kan få gjeldsordning og all gjeld blir slettet etter fem år. Nå vet jeg at han aldri planla å utføre oppdraget selv om han har fått betalt. Anonymkode: 634b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violetta Skrevet 42 minutter siden #25 Del Skrevet 42 minutter siden AnonymBruker skrev (5 timer siden): Glad jeg ikke er dum nok til å havne i slike situasjoner ved å låne bort penger til folk som ikke betaler, det hadde endt med mange år i fengsel. Anonymkode: 30217...772 Det må være en god følelse å sitte så høyt at man bare kan se ned på andres feil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå