AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Jag har fått avgjørelse fra forliksrådet og den andre personen skylder meg 60 000 kr. Personen betalte dessverre ikke. Jeg har også sendt sende utleggsbegjæring til namsmann og venter på vurderingen. Så venter jeg på vurderingen nå. Men jeg er ikke sikker på at jeg kan få pengene tilbake. Denne personen har ingen formue registrert under hans navn. Kanskje er alt under samboers navn. Han bor i et hus med samboer og barn, har en bil med firmanavn. Hva kan jeg gjøre på lovlig vis? Er det lovlig å kontakte foreldrene hans, venner osv., gjøre folk oppmerksomme på hva han har gjort? Jeg så ham promotere "virksomheten" sin på facebook. Kan jeg gjøre noe på facebook eller sosiale medier? Hva bør jeg gjøre nå? Hva kan jeg gjøre nå? Anonymkode: 634b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Glad jeg ikke er dum nok til å havne i slike situasjoner ved å låne bort penger til folk som ikke betaler, det hadde endt med mange år i fengsel. Anonymkode: 30217...772 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Du har lov til å informere at vedkommende skylder deg penger til gud og hvermann, men kanskje være litt strategisk og ikke involvere jobben? Da kan det jo fort være at du ikke får noen penger hvis han blir konkurs. hadde jeg fått en mld om at min samboer skyldte noen penger hadde jeg blitt skikkelig flau, og følt på en skam jeg ikke var skyld i.. Anonymkode: a3b5a...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jag har fått avgjørelse fra forliksrådet og den andre personen skylder meg 60 000 kr. Personen betalte dessverre ikke. Jeg har også sendt sende utleggsbegjæring til namsmann og venter på vurderingen. Så venter jeg på vurderingen nå. Men jeg er ikke sikker på at jeg kan få pengene tilbake. Denne personen har ingen formue registrert under hans navn. Kanskje er alt under samboers navn. Han bor i et hus med samboer og barn, har en bil med firmanavn. Hva kan jeg gjøre på lovlig vis? Er det lovlig å kontakte foreldrene hans, venner osv., gjøre folk oppmerksomme på hva han har gjort? Jeg så ham promotere "virksomheten" sin på facebook. Kan jeg gjøre noe på facebook eller sosiale medier? Hva bør jeg gjøre nå? Hva kan jeg gjøre nå? Anonymkode: 634b8...603 Du kan søke opp i kartverket om han eier boligen han bor i. Brønnøysund kan og ha oversikt over hvordan økonomien i firmaet er. Når du har fått en dom fra forliksrådet, så må du forholde deg til at du har gjort det du kan på lovligsts, vente på Namnsmannen, og forfølge saken på lovlig vis. Mannen er vel voksen og oppegående, ikke umyndig og under mammas skjørter? Anonymkode: 7870a...9d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jag har fått avgjørelse fra forliksrådet og den andre personen skylder meg 60 000 kr. Personen betalte dessverre ikke. Jeg har også sendt sende utleggsbegjæring til namsmann og venter på vurderingen. Så venter jeg på vurderingen nå. Men jeg er Er det lovlig å kontakte foreldrene hans, venner osv., gjøre folk oppmerksomme på hva han har gjort? Jeg så ham promotere "virksomheten" sin på facebook. Kan jeg gjøre noe på facebook eller sosiale medier? Hva bør jeg gjøre nå? Hva kan jeg gjøre nå? Anonymkode: 634b8...603 Det her bør du heve deg over. Anonymkode: 9989c...812 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jag har fått avgjørelse fra forliksrådet og den andre personen skylder meg 60 000 kr. Personen betalte dessverre ikke. Jeg har også sendt sende utleggsbegjæring til namsmann og venter på vurderingen. Så venter jeg på vurderingen nå. Men jeg er ikke sikker på at jeg kan få pengene tilbake. Denne personen har ingen formue registrert under hans navn. Kanskje er alt under samboers navn. Han bor i et hus med samboer og barn, har en bil med firmanavn. Hva kan jeg gjøre på lovlig vis? Er det lovlig å kontakte foreldrene hans, venner osv., gjøre folk oppmerksomme på hva han har gjort? Jeg så ham promotere "virksomheten" sin på facebook. Kan jeg gjøre noe på facebook eller sosiale medier? Hva bør jeg gjøre nå? Hva kan jeg gjøre nå? Anonymkode: 634b8...603 Man kontakter ikke foreldre og andre for å opplyse om at han skylder deg penger. Du har dummet deg ut ved å låne han pengene og da får du fortsette å gå den riktige veien for innkreving. Hvis ikke så er det du som kommer til å tape på det i lengden. Håper du har lært, at man ikke låner bort penger man ikke har råd til å tape og at vennskap blir ødelagt av å låne ut penger. Anonymkode: 55673...76b 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Del Skrevet 4 timer siden Veldig dumt! Jeg vet. Dessverre har ikke denne personen en arbeidsgiver eller lønn. Han har sin egen små bedrift. Enkeltpersonforetak. Gjør forskjellige ting innen bygging, snekring, flytting osv. Anonymkode: 634b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Veldig dumt! Jeg vet. Dessverre har ikke denne personen en arbeidsgiver eller lønn. Han har sin egen små bedrift. Enkeltpersonforetak. Gjør forskjellige ting innen bygging, snekring, flytting osv. Anonymkode: 634b8...603 Da er det evt en konkursbegjæring på sikt. Men det koster det ca 61000,- eller deromkring, og hvis ikke det er noe å hente så lønner ikke det seg. Anonymkode: 55673...76b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden Jeg har ikke lånt ut penger til den andre personen. Hans små bedrift har ikke leverte varene og arbeidet. Jeg har fått avgjørelse fra forliksrådet, men ikke penger tilbake. Anonymkode: 634b8...603 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har ikke lånt ut penger til den andre personen. Hans små bedrift har ikke leverte varene og arbeidet. Jeg har fått avgjørelse fra forliksrådet, men ikke penger tilbake. Anonymkode: 634b8...603 Sa slår du han konkurs. Om du så ikke får en krone så gir du dritt tilbake og lærer han at han ikke kan holde på slik. Anonymkode: 975c0...fda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Del Skrevet 3 timer siden Kanskje jeg ikke kan få pengene mine tilbake, jeg føler meg forpliktet til å fortelle folk at han er uærlig. Og for å advare sin potensielle kunde om at han ikke er en god person å jobbe med. Jeg må lærer han at han ikke kan holde på slik. Anonymkode: 634b8...603 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Del Skrevet 3 timer siden Om du henger han ut, så får han i verste fall ikke jobber som gjør at står helt uten inntekt og dermed hver fall ikke får betalt deg. Sitt foreløpig stille i båten og vent på begjæringen. Anonymkode: af66a...2b7 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #13 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Glad jeg ikke er dum nok til å havne i slike situasjoner ved å låne bort penger til folk som ikke betaler, det hadde endt med mange år i fengsel. Anonymkode: 30217...772 Så du er dum på andre måter enn å låne vekk penger? Anonymkode: 222ce...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har ikke lånt ut penger til den andre personen. Hans små bedrift har ikke leverte varene og arbeidet. Jeg har fått avgjørelse fra forliksrådet, men ikke penger tilbake. Anonymkode: 634b8...603 Det heter ikke "små bedrift". Det er evt et enkeltpersonforetak eller et as. Alternativt kan du skrive småbedrift i et ord, men ikke små bedrift. Anonymkode: 55673...76b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Så du er dum på andre måter enn å låne vekk penger? Anonymkode: 222ce...1d1 vedkommende har jo HANDLET med vedkommende!!!!!!! Norsk næringsliv er faktisk bygget på tillit! Og noen lar være å utføre oppdraget selv om de har fått betalt. Snodig å kalle andre for dumme - det er DU som ikke har forstått problemstillingen! Det skjer stadig vekk, og man er ikke dum som kunde bare fordi man traff på feil person i næring. Ærlig talt altså! Anonymkode: c77d9...7a0 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): vedkommende har jo HANDLET med vedkommende!!!!!!! Norsk næringsliv er faktisk bygget på tillit! Og noen lar være å utføre oppdraget selv om de har fått betalt. Snodig å kalle andre for dumme - det er DU som ikke har forstått problemstillingen! Det skjer stadig vekk, og man er ikke dum som kunde bare fordi man traff på feil person i næring. Ærlig talt altså! Anonymkode: c77d9...7a0 Jeg mente dum som i å begå handlinger som fører til mange år i fengsel. Ærlig talt altså. Anonymkode: 222ce...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Kanskje jeg ikke kan få pengene mine tilbake, jeg føler meg forpliktet til å fortelle folk at han er uærlig. Og for å advare sin potensielle kunde om at han ikke er en god person å jobbe med. Jeg må lærer han at han ikke kan holde på slik. Anonymkode: 634b8...603 Vil du bli politianmeldt av han? Ja, da skal du fortsette på den tankegangen du her gir uttrykk for. Du sverter hans gode navn og rykte, (som tydeligvis ikke er så godt i dine øyne). Det er ikke din jobb i denne verden å fortelle noen a5 han driver på som han gjør. Er det pengene dine du vil ha tilbake, eller dumme deg ut ved å forfølge en person du alt har fått dømt for snusk?Det du til nød kan gjøre er å gå på trustpilot og legge ut en vurdering av han, dersom enkeltpersonsforetak er der. Ellers er min anbefaling at du hever deg over denne personen og ikke opptrer enda mer usselt enn han har gjort. Anonymkode: 7870a...9d0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): vedkommende har jo HANDLET med vedkommende!!!!!!! Norsk næringsliv er faktisk bygget på tillit! Og noen lar være å utføre oppdraget selv om de har fått betalt. Snodig å kalle andre for dumme - det er DU som ikke har forstått problemstillingen! Det skjer stadig vekk, og man er ikke dum som kunde bare fordi man traff på feil person i næring. Ærlig talt altså! Anonymkode: c77d9...7a0 Den som har vært dum her, er den som har betalt for arbeid og materiale på forskudd. Håndtverkere som krever forskuddsbetaling har elendig økonomi. Til nød kan man få handle liste og kjøpe inn selv, og oppbevare varene i egen låst bod/bolig til håndtverkeren kommer og gjør jobben. Anonymkode: 7870a...9d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tror det smarteste du kan gjøre, er å la prosessene hos Namsmannen gå sin gang. Slikt tar ofte tid og det kan ta årevis før du får pengene dine, men hvis du får denne kjennelsen mot mannen personlig, vil namsmannen henge på ham til han har betalt. Spiller ingen rolle om firmaet hans går konkurs, så lenge kravet er knyttet til han som juridisk person og ikke et aksjeselskap. Anonymkode: c1be9...18a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så du er dum på andre måter enn å låne vekk penger? Anonymkode: 222ce...1d1 På en måte, ja. Anonymkode: 30217...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå