AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Har noen vært borti dette? Jeg har fått et hovent og betent øyelokk, muligens av en gammel kajal jeg brukte på lørdag (men har bare fått betent øyelokk på ene siden, og brukte jo kajal på begge sider🤔) Har noen erfaringer å dele? Bør jeg gå kjapt til lege, eller se det an noen dager? Kan jeg likevel bruke mascara? Skal jobbe med mennesker og har lite lyst til å droppe mascaraen.. Råd eller kjerringråd å dele? Anonymkode: fdd66...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Har noen vært borti dette? Jeg har fått et hovent og betent øyelokk, muligens av en gammel kajal jeg brukte på lørdag (men har bare fått betent øyelokk på ene siden, og brukte jo kajal på begge sider🤔) Har noen erfaringer å dele? Bør jeg gå kjapt til lege, eller se det an noen dager? Kan jeg likevel bruke mascara? Skal jobbe med mennesker og har lite lyst til å droppe mascaraen.. Råd eller kjerringråd å dele? Anonymkode: fdd66...433 Du kjøper et øyeskylleglass på apoteket. Og fysiologisk saltvann i små øyebadeflasker. (De vet på apoteket. Alternativt koker du opp vann i en kjele og lar det koke godt, før du kjøler det ned og skyller øyet 2-4 ganger i døgnet. Hjelper ikke det etter 1-2 døgn kontakter du lege. Alt av øyesminke og koster osv kaster du ellers blir det selvsmitte. Øyesminke og børster ol skal byttes ut 6 måneder etter at det er åpnet. Øyne spiller vi ikke russisk rulett med. Om du har en infeksjon, irritasjon eller allergi er dog umulig å svare på. Er det virkelig ille, kontakter du legevakt nå. Anonymkode: 3be42...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Du kjøper et øyeskylleglass på apoteket. Og fysiologisk saltvann i små øyebadeflasker. (De vet på apoteket. Alternativt koker du opp vann i en kjele og lar det koke godt, før du kjøler det ned og skyller øyet 2-4 ganger i døgnet. Hjelper ikke det etter 1-2 døgn kontakter du lege. Alt av øyesminke og koster osv kaster du ellers blir det selvsmitte. Øyesminke og børster ol skal byttes ut 6 måneder etter at det er åpnet. Øyne spiller vi ikke russisk rulett med. Om du har en infeksjon, irritasjon eller allergi er dog umulig å svare på. Er det virkelig ille, kontakter du legevakt nå. Anonymkode: 3be42...a6b Takk for tips. Det er ikke øyet som er betent, det er huden på øyelokket, inntil vippene. Derfor er det vel ikke øyet jeg trenger å skylle, men få tak i noe som kan roe betennelsen på huden/ øyelokket? Anonymkode: fdd66...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Takk for tips. Det er ikke øyet som er betent, det er huden på øyelokket, inntil vippene. Derfor er det vel ikke øyet jeg trenger å skylle, men få tak i noe som kan roe betennelsen på huden/ øyelokket? Anonymkode: fdd66...433 Har du noe rundt så har du og noe inni. Du gjør ingen skade med å skylle. Anonymkode: 3be42...a6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
m00na Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden Det kan være en tett kjertel, dra til legen og få salve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden Få det sjekket! Jeg hadde fått en infeksjon som trengte antibiotika raskt. Anonymkode: d5521...5f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden m00na skrev (12 minutter siden): Det kan være en tett kjertel, dra til legen og få salve AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Få det sjekket! Jeg hadde fått en infeksjon som trengte antibiotika raskt. Anonymkode: d5521...5f2 Jeg har snakket med legekontoret nå, som sier jeg kan prøve med sterile våtservietter ment for betennelse på øyelokkene, som kjøpes på apotek. Jeg kunne se det an til imorra, og ringe tilbake dersom det ikke ser ut til å bedre seg. Anonymkode: fdd66...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden Mest sannsynlig tett kjertel, væt en bomullsdott med varmt (ikke for varmt) vann og legg på øyet 2-3 ganger om dagen og masser forsiktig med dotten så løser det seg iløpet av noen dager hvis det er tett kjertel. Anonymkode: 6be39...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Mest sannsynlig tett kjertel, væt en bomullsdott med varmt (ikke for varmt) vann og legg på øyet 2-3 ganger om dagen og masser forsiktig med dotten så løser det seg iløpet av noen dager hvis det er tett kjertel. Anonymkode: 6be39...e8b Tusen takk🙏🏻 Anonymkode: fdd66...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Tusen takk🙏🏻 Anonymkode: fdd66...433 Håper det hjelper.😊 bedrer det seg ikke på et par dager eller det blir verre så må du kontakte legen din igjen, for da er det mest sannsynlig ikke tett kjertel. Anonymkode: 6be39...e8b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 57 minutter siden #11 Del Skrevet 57 minutter siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Håper det hjelper.😊 bedrer det seg ikke på et par dager eller det blir verre så må du kontakte legen din igjen, for da er det mest sannsynlig ikke tett kjertel. Anonymkode: 6be39...e8b Will do😊 Anonymkode: fdd66...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå