AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden I dag prøvde jeg kupevarmeren for første gang siden sist vinter. Hadde den på i 10 min. Kjører deretter i ti minutter og parkerer. Når jeg skal starte igjen, er batteriet flatt. Altså - hva skjedde nå? Anonymkode: 6c7bb...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden VAG prodkt? Altså Folkevogn, Audi,Skoda Etc? Anonymkode: d38a3...324 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Peugeot Anonymkode: 6c7bb...9c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Mye småkjøring til vanlig gir dårlig lading av batteri. Anonymkode: c31df...317 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Enmanelskeråhate Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Mye småkjøring? Batteriet begynner å bli dårlig? Sett på en lader over natta, hvis det gjentar seg snart, skift batteri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Kan også bare kjøre en litt lenger tur for å ladde batteriet igjen. Anonymkode: 36e71...831 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 1 time siden #7 Del Skrevet 1 time siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): I dag prøvde jeg kupevarmeren for første gang siden sist vinter. Hadde den på i 10 min. Kjører deretter i ti minutter og parkerer. Når jeg skal starte igjen, er batteriet flatt. Altså - hva skjedde nå? Anonymkode: 6c7bb...9c0 Kupe varmere finnes i tre hovedtyper: - Forbrenning av bensin eller diesel. - Elektrisk, som må plugges i veggen. - Elektrisk som bruker fremdrifts batteriet i en elbil. Hvilken type er det snakk om her? En typisk årsak for førstnevnte er svakt 12V batteri . Når kupe varmen startes brukes strømmen fra 12V batteri opp. Varmeren trenger litt strøm for å kjøre vifte og styring. Løsning er å lade batteri, eller bytte det med et nyere. Har batteriet vært ladet ut svekkes det. Men, de to andre variantene elektriske varmere kan også være litt lunefull noen ganger, ved at styringen i bilen trenger 12V for å fungere. Men, for disse varianter lades normalt sett 12V batteriet automatisk slik en unngår problemene med førstnevnte. Men, ikke alltid det fungerer som tiltenkt. Endret 1 time siden av TBL12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå