Gå til innhold

Hvorfor sliter folk med master i organisasjonspsykologi med å få jobb?

Majer

Anbefalte innlegg

For ordens skyld har jeg aldri studert psykologi, og kjenner ingen med den aktuelle utdanningen. Men synes det er rart de som har den sliter.

Her i Norge liker vi best at folk er psykologer, selv når de ikke jobber klinisk. I utlandet gir derimot en master i psykologi psykologtittel- men ikke klinisk psykolog-tittel. Det er heller ikke like uglesett i mange av landene 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det handler jo om å klare å selge inn kompetansen sin. Det kan være vanskelig når man har master i noe som kan oppfattes som diffust og lite matnyttig. Det er mange sånne mastere, for å si det sånn! Det betyr jo ikke at man ikke har kompetanse, men at det kan være vanskeligere for andre å forsto hva det er man kan bidra med. 
Jeg har selv en profesjonsutdanning (ikke psykologi), og det er lett å selge inn fordi alle vet konkret hva det er og hva jeg kan. Min utfordring kan være de gangene jeg ønsker en jobb som er “utenfor boksen” i forhold til utdanningen min. 

Anonymkode: f58ab...9ad

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at mange jobber som er aktuelle for de qom har master i organisasjonspsykologi ofte også har krav om erfaring fra arbeidslivet på leder/ rådgivernivå. 

At om en har ung og selv om en er teoretisk god, så ønsker arbeidsgiverne noen med praktisk erfaring til å stå I krevende prosesser som organisasjonsutvikling, endringsprosesser og hr arbeid er 

Anonymkode: 1e27e...c6c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av de jeg kjenner med den masteren sliter.

Anonymkode: bbf70...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...