Gå til innhold

Medisinstudiet Norge

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om det var noen som viste om jeg takker ja til plass på 1+5 medisinstudiet i Oslo og Ungarn, kan jeg etter 1 år (og fått 60 studiepoeng) søke meg inn i Bergen og få det første året i Oslo godkjent i Bergen? Kan jeg altså ta ett år i Oslo, for så å ha høyt nok snitt til å komme inn i Bergen, men få begynne på 2. året?

Anonymkode: a37b3...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Hei, jeg lurte på om det var noen som viste om jeg takker ja til plass på 1+5 medisinstudiet i Oslo og Ungarn, kan jeg etter 1 år (og fått 60 studiepoeng) søke meg inn i Bergen og få det første året i Oslo godkjent i Bergen? Kan jeg altså ta ett år i Oslo, for så å ha høyt nok snitt til å komme inn i Bergen, men få begynne på 2. året?

Anonymkode: a37b3...aed

Medisinstudiet er lagt opp på to ulike måter i Bergen og Oslo. Tidligere måtte man i alle fall begynne på nytt om man skulle flytte fra en by til en annen der Bergen var en av byene. 

Anonymkode: e9dd2...fce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel høyere snitt i Oslo enn Bergen?

Anonymkode: ae44a...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det første året på 1+5-programmet, som undervises her i Norge, skal tilsvare, men er ikke identisk med det første året på medisinstudier i utlandet. Dersom du avbryter studiet etter 60 sp og det første året i Oslo, kan du eventuelt søke om fritak for fag du har tatt som del av medisin 1+5. Det er da helt opp til universitetet du søker på om de vil gi deg fritak for fag du har tatt som del av 1+5-programmet. 

Det første året i Oslo er ikke likt som det første året på medisinstudiene i Norge."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det tror jeg ikke du kan. Du får ikke lenger lov å gå første året odontologi elller klinisk ernæring (som er så og si helt identisk med medisin studiet første året) å få dette godkjent som en del av medisinstudiet i Oslo eller Bergen, så tror på ingen måt man får godkjent en dyr privatskoles tolkning av medisinstudiet som 60stp på profesjonsstudiet i Oslo eller Bergen.

Anonymkode: 9d411...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært lite sannsynlig. 

Anonymkode: a1f2c...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...