AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #21 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kødder du eller? Du vet lite om ptsd ihvertfall! Jeg håper også han dropper det, men hva i alle dager mener du med mer ærlig og sette pris på hele han? Det er jo ikke noe med han jeg ikke setter pris på. Jeg har for mye bagasje til å være en god partner nå. Og jeg vil si ifra på en fin måte, slik at ingen av oss blir såret eller stresset, og han slipper å bruke tid eller energi på en - akkurat nå- lost case. Jeg ser ikke hva annet enn å ikke bli med i utgangspunktet jeg kunne gjort anderledes. Anonymkode: a91b0...838 Mennesker, både menn og kvinner dater, har sex med og blir faktisk også kjærester, med mennesker de ikke er helt 100% sikker på. Å velge å trekke seg tilbake er normaladferd som svært mange utviser i en såkalt datingfase. Man finner ut at man ikke ønsker forhold, man finner ut at man ønsker ulike ting, man oppdager at man heller ønsker å være alene osv. Det er mage grunner til at man velger å trekke seg tilbake og ut av relasjonen. Det er verken uvanlig eller oppsiktsvekkende. Om man aldri våget å prøve å date eller å ha en relasjon (også med sex) med andre så vil man heller aldri klare å finne ut av disse tingene. De færreste går inn i en mulig relasjon og tenker "det er 100% sikkert at jeg ALDRI vil ombestemme meg og gjøre det slutt". Det er i dating-/sexfasen man finner ut av disse tingene. Ikke vær slem med deg selv. Du prøvde det ut og du fant ut at akkurat nå er dette ikke noe for deg, du ønsker å være ærlig dersom han tar kontakt og du lurer på om du bør ta kontakt for å være ærlig med ham. Dette sier noe om at du er et ryddig og ok menneske. Du ønsker ikke såre noen og du ønsker å være god. Men i dette kan du likevel ikke gå på akkord med deg selv og gå inn i en relasjon du ikke ønsker eller klarer å stå i akkurat nå. Det er helt fair det. Opp med hodet Du er faktisk helt normal, du gjør det mange andre gjør, men du avviker noe fordi du vil ikke "ghoste", men rydde opp slik at dere kan gå hvert til deres uten løse tråder. Anonymkode: aa0c8...c7d 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #22 Del Skrevet 4 timer siden chi skrev (17 minutter siden): Hei TS! Kan han være et positivt element i livet ditt nå, uten at dere har strikse forpliktelser? Takk 🩷 Selv om jeg ikke er helt der enda, så er det noe slikt jeg ønsker meg. Men akkurat nå er jeg for ustabil, (unnvikende) og ekstremt plaget av dårlig samvittighet og skyldfølelse pga at jeg er unnvikende, som igjen forsterker det, så det er en litt vond sirkel jeg nå finne ut av. Anonymkode: a91b0...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #23 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mennesker, både menn og kvinner dater, har sex med og blir faktisk også kjærester, med mennesker de ikke er helt 100% sikker på. Å velge å trekke seg tilbake er normaladferd som svært mange utviser i en såkalt datingfase. Man finner ut at man ikke ønsker forhold, man finner ut at man ønsker ulike ting, man oppdager at man heller ønsker å være alene osv. Det er mage grunner til at man velger å trekke seg tilbake og ut av relasjonen. Det er verken uvanlig eller oppsiktsvekkende. Om man aldri våget å prøve å date eller å ha en relasjon (også med sex) med andre så vil man heller aldri klare å finne ut av disse tingene. De færreste går inn i en mulig relasjon og tenker "det er 100% sikkert at jeg ALDRI vil ombestemme meg og gjøre det slutt". Det er i dating-/sexfasen man finner ut av disse tingene. Ikke vær slem med deg selv. Du prøvde det ut og du fant ut at akkurat nå er dette ikke noe for deg, du ønsker å være ærlig dersom han tar kontakt og du lurer på om du bør ta kontakt for å være ærlig med ham. Dette sier noe om at du er et ryddig og ok menneske. Du ønsker ikke såre noen og du ønsker å være god. Men i dette kan du likevel ikke gå på akkord med deg selv og gå inn i en relasjon du ikke ønsker eller klarer å stå i akkurat nå. Det er helt fair det. Opp med hodet Du er faktisk helt normal, du gjør det mange andre gjør, men du avviker noe fordi du vil ikke "ghoste", men rydde opp slik at dere kan gå hvert til deres uten løse tråder. Anonymkode: aa0c8...c7d Tusen takk for at du tok deg tid til å skrive dette. Det var veldig godt å lese, man føler seg håpløs mye av tiden. Selvom jeg en person som trives med å være uten partner, så er det jo en slags sorg eller tristhet over å innse at en kjæreste ikke er realistisk (nå) Det rare er at tidligere i livet har jeg hatt svært få forhold, eller vært i dating situasjoner over tid. Det har som regel vært mennene som har avsluttet, ikke tatt kontakt, mens jeg har vært åpen for mer. Etter min eks, og at jeg bestemte meg for å kutte ut slike relasjoner har det snudd, og jeg føler ofte jeg merker interesse, vanligvis gir det meg kun angst så kan godt være jeg feiltolker eller overdriver, og de bare er hyggelige. Igjen tusen takk for oppmuntring, utrolig hva noen ord fra fremmede kan gjøre 🩷 Anonymkode: a91b0...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 3 timer siden #24 Del Skrevet 3 timer siden Jeg hadde ikke gjort noe. Sannsynligvis tar han ikke initiativ en tredje gang, men håper nok t du gjør det. Når ikke du gjør det, skjønner han tegningen. Når det starter slik, så er det ofte ingen intensjon fra noen av partene å gå inn i noe kjæresteting. Men det kan jo utvikle seg, og din partner håper muligens på noe mer. Men når du ikke gir noen initiativ, så skjønner han det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå