AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Del Skrevet 15 timer siden Hei! Jeg sluttet i jobben min for noen mnd siden og glemte helt å betale for et plagg jeg tok hjem for å prøve. Dette kom jeg på nå. Sjefen har ikke sagt noe, men jeg kjente det stakk i magen når jeg kom på det. Jeg vil nå gå innom butikken og betale for plagget, men er redd de skal tro jeg har stjelt og anmelde? Også redd for at de skal tro at fremtidig svinn er meg, fordi jeg glemte å betale for et plagg. Skal jeg sende henne melding, hva skal jeg si? Eller bør jeg gå innom å betale? (Fikk ikke tillatelse til å ta det med hjem, plagget fant jeg nå når jeg ryddet). Får helt vondt i magen av tanken, og har så dårlig samvittighet. Anonymkode: c87e7...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Del Skrevet 8 timer siden Jeg hadde sett på deg som en tyv ja, om du hadde vært ansatt for meg. Du fikk ikke lov til å ta med plagget hjem, du gjorde det selv om du visste det ikke var greit. Så dropper du å betale for det og sier heller ikke noe til sjefen om dette. Hva tror du selv? Tror heller ikke noe som helst på at du har dårlig samvittighet og tror heller ikke det kun dreier seg om ett plagg. Skam deg! Anonymkode: 40e27...8cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Whistler Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden "Fikk ikke tillatelse" som i spurte og fikk nei, eller "fikk ikke tillatelse" som et avvik fra personalreglementet fordi du ikke spurte? To forskjellige situasjoner. Hvis du sluttet med god relasjon synes jeg du skal følge samvittigheten din og gå innom og betale for plagget. Det er redelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden Det er jo tyveri, desverre. Jeg har jobbet i flere klesbutikker som daglig leder i 12 år og samtlige steder har det vært forbudt for ansatte å ta med klær hjem uten å kjøpe plagget først. Anonymkode: cedf5...f63 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden Jeg ville ikke gjort noe med det nå i ettertid. Det vil bare sette deg i et dårlig lys. Ja selv om du gjør opp for deg. Men nå ville ikke jeg tatt noe jeg ikke hadde lov til heller, og så "glemt" det. Anonymkode: 97cea...8c7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogstrolle Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hei! Jeg sluttet i jobben min for noen mnd siden og glemte helt å betale for et plagg jeg tok hjem for å prøve. Dette kom jeg på nå. Sjefen har ikke sagt noe, men jeg kjente det stakk i magen når jeg kom på det. Jeg vil nå gå innom butikken og betale for plagget, men er redd de skal tro jeg har stjelt og anmelde? Også redd for at de skal tro at fremtidig svinn er meg, fordi jeg glemte å betale for et plagg. Skal jeg sende henne melding, hva skal jeg si? Eller bør jeg gå innom å betale? (Fikk ikke tillatelse til å ta det med hjem, plagget fant jeg nå når jeg ryddet). Får helt vondt i magen av tanken, og har så dårlig samvittighet. Anonymkode: c87e7...e53 Var det ikke prøverom der du jobba? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeppp Skrevet 6 timer siden #7 Del Skrevet 6 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde sett på deg som en tyv ja, om du hadde vært ansatt for meg. Du fikk ikke lov til å ta med plagget hjem, du gjorde det selv om du visste det ikke var greit. Så dropper du å betale for det og sier heller ikke noe til sjefen om dette. Hva tror du selv? Tror heller ikke noe som helst på at du har dårlig samvittighet og tror heller ikke det kun dreier seg om ett plagg. Skam deg! Anonymkode: 40e27... Endret 6 timer siden av jeppp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #8 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo tyveri, desverre. Jeg har jobbet i flere klesbutikker som daglig leder i 12 år og samtlige steder har det vært forbudt for ansatte å ta med klær hjem uten å kjøpe plagget først. Anonymkode: cedf5...f63 Dette er jeg klar over. Men det var ikke spørsmålet, spørsmålet er om jeg skal gå tilbake å gjøre opp for meg. Det er det som føles riktig, men er redd de skal tro andre ting er meg eller se på meg som en kjip person Anonymkode: c87e7...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #9 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde sett på deg som en tyv ja, om du hadde vært ansatt for meg. Du fikk ikke lov til å ta med plagget hjem, du gjorde det selv om du visste det ikke var greit. Så dropper du å betale for det og sier heller ikke noe til sjefen om dette. Hva tror du selv? Tror heller ikke noe som helst på at du har dårlig samvittighet og tror heller ikke det kun dreier seg om ett plagg. Skam deg! Anonymkode: 40e27...8cd Hei! Før hadde vi lov til å ta med ting hjem for å prøve. Dette ble en regel rett før jeg tok med plagget, og derfor glemte jeg det. Dette dreier seg kun om et plagg, og jeg sier jo nå jeg vil si noe til sjefen og gå tilbake for å betale for meg. Synes du skal slutte å være sånn i tonen når du Ikke vet situasjonen. Jeg er 19 år. Anonymkode: c87e7...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #10 Del Skrevet 6 timer siden Whistler skrev (1 time siden): "Fikk ikke tillatelse" som i spurte og fikk nei, eller "fikk ikke tillatelse" som et avvik fra personalreglementet fordi du ikke spurte? To forskjellige situasjoner. Hvis du sluttet med god relasjon synes jeg du skal følge samvittigheten din og gå innom og betale for plagget. Det er redelig. «Fikk ikke tillatelse» som et avvik fra personalreglementet fordi jeg ikke spurte Anonymkode: c87e7...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 6 timer siden #11 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hei! Før hadde vi lov til å ta med ting hjem for å prøve. Dette ble en regel rett før jeg tok med plagget, og derfor glemte jeg det. Dette dreier seg kun om et plagg, og jeg sier jo nå jeg vil si noe til sjefen og gå tilbake for å betale for meg. Synes du skal slutte å være sånn i tonen når du Ikke vet situasjonen. Jeg er 19 år. Anonymkode: c87e7...e53 Kan du ikke si du tok det med før regelen ble da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #12 Del Skrevet 5 timer siden BobbySocks skrev (21 minutter siden): Kan du ikke si du tok det med før regelen ble da? Produktet kom etter regelen ble Anonymkode: c87e7...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 5 timer siden #13 Del Skrevet 5 timer siden hvorfor tok du det med når det ikke var lov ? gjør uansett opp for deg 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jeppp Skrevet 3 timer siden #14 Del Skrevet 3 timer siden monican94 skrev (1 time siden): hvorfor tok du det med når det ikke var lov ? gjør uansett opp for deg Dette var ikke tanken. Før hadde vi lov å ta med oss ting hjem å prøve, regelen kom sånn 1 uke før dette skjedde, så det var ikke bevisst å gjøre noe ulovlig. Gjorde bare som jeg alltid hadde gjort i flere år, ta ting med hjem, prøve, ta med tilbake til butikken og kjøpe om man vil ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Del Skrevet 3 timer siden Henger plagget fortsatt i butikken eller er det ute av sesong? Hvis det fortsatt henger i butikken kan du jo dra innom og late som du finner det. Det rette er jo å si sannheten og betale for seg, men det er veldig risky også Anonymkode: 7fb78...ac1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Del Skrevet 3 timer siden Hvis ingen vet at du har plagget, så hadde jeg bare latt det være. Som noen andre skrev, så kommer du i et dårlig lys nå, og litt dumt at det er det siste inntrykket de har av deg? Selvfølgelig skal man ikke stjele, men jeg regner med at du har lært nå og aldri gjør det i fremtiden. Anonymkode: daf14...519 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Hvordan er forholdet til sjefen din da? i utgangspunktet tenker jeg at du skal ta det med dit og betale for det, problemet her er jo at du ikke fikk lov og ta det med hjem . Hvis den regelen bli innført 1 uke før, og dere har et godt forhold og hun stoler på deg bør det jo gå greit. Samtidig er nok en grunn til at de innførte denne regelen. Mye svinn kanskje? Vanskelig og komme med et fasitsvar. Ikke ha på deg plagget og legg ut bilder på sosiale medier om du ikke skal betale for det ihvertfall. Du burde egentlig ikke bruke det om du skal « glemme» at du har det. Anonymkode: c68e0...fc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ville gjemt det plagget på loftet i 10+ år, men så er jeg veldig konfliktsky... Anonymkode: b3b33...eea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden Det moralsk riktige er jo uansett å legge fakta på bordet, beklage og prøve å betale for seg. Men det du risikerer her er at du ikke blir tatt for å ha handlet i god tro. Tyveri utgjør et betydelig svinn for butikker, og mange er så strenge på det at de absolutt ikke legger godvilja til. Husker veldig godt at en bekjent av med som jobbet i en _veldig_ rolig klesbutikk i et lite kjøpesenter på bygda (der de dessuten ga ansattrabatt og oppfordret ansatte til å kjøpe og bruke klær fra butikken) prøvde på seg en genser en dag da det var null kunder og helt ryddig butikk. Da det kom en kunde ekspederte hun vedkommende i genseren hun prøvde. Så gikk hun tilbake, skiftet og hang den opp. Dagen etter fikk hun en rasende telefon fra sjefen som hadde sett henne bruke genseren på overvåkningskameraet og anklaget henne for å ha prøvd å stjele plagget. Hun ble deretter innkalt til et meget ubehagelig møte hvor hun ble møtt av en liste over plagg som manglet med anklager om at hun hadde stjålet den. Man kan sikkert si at det var idiotisk av venninna mi å prøve klær i arbeidstiden, men hun var 18, det var rolig og hun oppfattet det oppfordringen om å bruke/vise frem butikkens klær som at det var helt greit å bruke ledig tid på å prøve dem. Hun var aldri i nærheten av å ta plagget ut av butikken, men fikk likevel så øra flagret. Med trussel om anmeldelse godtok hun oppsigelse på dagen og med trekk i siste lønn. Sånn i ettertid så forstår vi jo godt at dette var en ren skremselstaktikk fra den sjefen, men det er jo tydeligvis en taktikk som funker på unge ansatte. Anonymkode: a0eea...2e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Jeg ville dratt tilbake, beklaget og betalt. Ærlighet lønner seg alltid, og det er klart det beste for din egen samvittighet (slik jeg oppfatter dette, har ingen andre oversikt over at du har plagget, og vil dermed aldri savne det, eller klandre deg. Så for dem har det ingen betydning. Men du går og tenker på dette og trenger å gjøre opp for din egen del). Og så har du lært til en annen gang at du passer bedre på ting du ikke eier- du tar ikke med plagg hjem, og så glemmer dem i flere måneder. Anonymkode: ad65b...bd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå